logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Fake news: 4 sposoby na obronę przed nimi

  PR 02.03.2017, przeczytano 775 razy

Fałszywe informacje to zagrożenie dla marki. Obniżają jej wiarygodność, tworzą chaos komunikacyjny. Szczególnie dużo jest ich ostatnio na Facebooku. Jak należy się przed nimi strzec, by nie paść ofiarą łatwowierności?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fake-news%3A-4-sposoby-na-obrone-przed-nimi,31660,artykul.html

Fake news, czyli wyssane z palca informacje bombardują ostatnio Facebook. Co gorsza, wiele osób bez żadnej refleksji uznaje za prawdę wszystkie newsy. Dlaczego tak się dzieje? Większość ludzi najłatwiej uwierzy w informacje, które pasują do ich światopoglądu, podkreślają ich wizję świata.

Przykład? Jakiś czas temu anonimowy autor na jednym z osiedli w Bydgoszczy wywiesił informację, że ze względu na niewystarczającą wysokość datków zebranych podczas kolędy, spotkanie księdza z parafianami będzie powtórzone. Informacja z prędkością błyskawicy rozeszła się w mediach społecznościowych, użytkownicy bez sprawdzenia autentyczności informacji udostępniali je od swoich znajomych.

Zespół Facebooka już od dawna zauważył popularność, jaką cieszą się zmyślone newsy. Ich prawdziwa eskalacja to czas ostatnich wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych.

Fake news niebezpieczeństwem dla marek

- Rzeczywistość, w której każdy może stworzyć nieprawdziwe informacje i dystrybuować je ze szkodą dla drugiej osoby czy firmy, może być również niebezpieczna dla marek. Fałszywe newsy o produktach, niezależnie od prawdy, mogą stać się przyczyną kryzysu - mówi Anna Dziedzic, Managing Director, 365agencja. - Warto więc podjąć kroki, aby chronić się przed fałszywymi informacjami w mediach. Zwalczanie tego zjawiska oznacza powrót do podstaw PR, czyli budowania solidnych strategii wizerunkowych - dodaje.

#1: Zawsze mów prawdę

Jest to pierwsza zasada, której uczą się Specjaliści PR. W sytuacji, kiedy pojawiają się nieprawdziwe informacje na temat marki, podstawową bronią jest mówienie prawdy. Do prowadzenia rzetelnej komunikacji warto wykorzystywać każdą obecność w mediach. Ważne jest również szybkie stworzenie komunikatu w odpowiedzi na zarzuty i przesłanie jej do prasy.

#2: Poznaj swoją publiczność

Większość fałszywych cytatów i tekstów pojawiających się w mediach społecznościowych, pochodzi z publikacji medialnych. Wiedząc, gdzie potencjalni klienci zdobywają informacje, można dotrzeć do źródła i skontaktować się z osobą odpowiedzialną za wzmiankę czy artykuł. Pielęgnowanie relacji z mediami może dać możliwość przekazania rzetelnej informacji grupie docelowej.

#3 Tworzenie lojalności

Więź oparta na lojalności, którą marka stworzyła ze swoimi konsumentami, sprawia, że nie uwierzą we wszystkie negatywne informacje, które rozprzestrzenia się na temat firmy. Będą bardziej skorzy do podważania usłyszanych wieści. Marką, której udało się oprzeć relacje z klientami na lojalności, jest Apple. Zaoferowała klientom pozytywne doświadczenia, do których chcieli powracać.

#4 Budowanie reputacji online

Im więcej pozytywnych działań marki zobaczą użytkownicy mediów społecznościowych, tym bardziej uwierzą w jej uczciwość i wiarygodność. Po raz kolejny widzimy więc, że bycie transparentnym się opłaca.

Fałszywe informacje mogą mieć pozytywne i negatywne skutki dla każdej firmy. Zamiast panikować i ukrywać się przed mediami, przedsiębiorcy powinni wykorzystać zainteresowanie opinii publicznej do kształtowania własnego wizerunku i przedstawienia swojego stanowiska.

Źródło: 365 Agencja

www.365agencja.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764