logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

#Fakehunter-Edu – kampania edukacyjna na temat przeciwdziałania dezinformacji

  PR 17.06.2022, przeczytano 716 razy
ilustracja

Rusza ogólnopolska kampania edukacyjna #FakeHunter - Edu skierowana do uczniów i nauczycieli szkół średnich. Celem projektu jest uświadomienie problemu dezinformacji, walka z fake newsami i nauczenie młodzieży weryfikacji treści publikowanych w internecie. Projekt realizowany jest przez: Polską Agencję Prasową, Ministerstwo Edukacji i Nauki, Centrum GovTech Polska oraz Instytut Badań Edukacyjnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fakehunter-edu-%E2%80%93-kampania-edukacyjna-na-temat-przeciwdzialania-dezinformacji,396281,artykul.html

- Kluczem w walce z dezinformacją i fake newsami jest edukacja oraz kształtowanie świadomości społecznej. Dlatego też zachęcam uczniów i nauczycieli ze szkół ponadpodstawowych do udziału w ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej #FakeHunter-Edu. Jej celem jest walka z dezinformacją oraz nauka krytycznego podejścia do treści publikowanych w internecie i mediach społecznościowych – powiedział minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek. - Kampania to odpowiedź na postępujące zjawisko dezinformacji, które przybiera na sile w sytuacjach kryzysowych, takich jak pandemia COVID-19 czy wojna w Ukrainie – zaznaczył minister.

Do aktywnego włączenia się młodzieży do projektu zachęca prezes PAP Wojciech Surmacz.

- Ten projekt przygotowaliśmy specjalnie dla młodych ludzi. Dużo większy nacisk kładziemy na zajęcia praktyczne, niż na klasyczną edukację teoretyczną. Dlatego liczymy na duże zainteresowanie – powiedział. - Będziemy Was uczyć rozpoznawania prawdy od fałszu, weryfikacji źródeł informacji i bezpiecznych zachowań w sieci. To szczególnie ważne dzisiaj, gdy fake newsy rozprzestrzeniają się w internecie jak wirusy – zaznaczył prezes PAP.

W ramach kampanii odbędą się zajęcia edukacyjne podczas których uczniowie dowiedzą się m.in. jakie mechanizmy stoją za powstawaniem fake newsów, kto i w jakim celu je produkuje i dystrybuuje, jak weryfikować treści publikowane w sieci i jak świadomie korzystać z mediów społecznościowych.

Wszystkie szkoły w Polsce otrzymają pakiet edukacyjny, który składa się ze scenariusza zajęć, ćwiczeń praktycznych oraz szkoleń wideo przygotowanych przez zespół społecznego portalu factcheckingowego PAP #FakeHunter. W oparciu o przykłady i codzienną pracę serwisu, redaktor prowadząca #FakeHunter tłumaczy w nagraniach na czym polega zjawisko dezinformacji, jak rozpoznać fake newsa, gdzie sprawdzać wątpliwe informacje i jaka jest rola mediów społecznościowych w szerzeniu fałszywych treści. Uwrażliwia na korzystanie ze sprawdzonych źródeł i daje wskazówki, jak mądrze i świadomie poruszać się w wirtualnej rzeczywistości.

Szkolenia wideo będą dostępne bezpłatnie dla wszystkich internautów w specjalnej zakładce na stronie #FakeHunter www.fakehunter.pap.pl. Tutaj również można zapoznać się z raportami facktcheckingowymi. Dziennikarze serwisu codziennie sprawdzają informacje przesyłane przez internautów, które ich zdaniem mogą być fałszywe. #FakeHunter działa już ponad dwa lata i zweryfikował ponad 2 tys. fake newsów.

Źródło: PAP MediaRoom

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

More Bananas wspierało Grupę Techramps
More Bananas w sierpniu 2023 roku rozpoczęło współpracę z Grupą Techramps - marką specjalizująca się w projektowaniu i budowie skateparków. Agencja odpowiadała za stworzenie strategii komunikacji marki.
Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764