logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

#Fakehunter-Edu – kampania edukacyjna na temat przeciwdziałania dezinformacji

  PR 17.06.2022, przeczytano 717 razy
ilustracja

Rusza ogólnopolska kampania edukacyjna #FakeHunter - Edu skierowana do uczniów i nauczycieli szkół średnich. Celem projektu jest uświadomienie problemu dezinformacji, walka z fake newsami i nauczenie młodzieży weryfikacji treści publikowanych w internecie. Projekt realizowany jest przez: Polską Agencję Prasową, Ministerstwo Edukacji i Nauki, Centrum GovTech Polska oraz Instytut Badań Edukacyjnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fakehunter-edu-%E2%80%93-kampania-edukacyjna-na-temat-przeciwdzialania-dezinformacji,396281,artykul.html

- Kluczem w walce z dezinformacją i fake newsami jest edukacja oraz kształtowanie świadomości społecznej. Dlatego też zachęcam uczniów i nauczycieli ze szkół ponadpodstawowych do udziału w ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej #FakeHunter-Edu. Jej celem jest walka z dezinformacją oraz nauka krytycznego podejścia do treści publikowanych w internecie i mediach społecznościowych – powiedział minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek. - Kampania to odpowiedź na postępujące zjawisko dezinformacji, które przybiera na sile w sytuacjach kryzysowych, takich jak pandemia COVID-19 czy wojna w Ukrainie – zaznaczył minister.

Do aktywnego włączenia się młodzieży do projektu zachęca prezes PAP Wojciech Surmacz.

- Ten projekt przygotowaliśmy specjalnie dla młodych ludzi. Dużo większy nacisk kładziemy na zajęcia praktyczne, niż na klasyczną edukację teoretyczną. Dlatego liczymy na duże zainteresowanie – powiedział. - Będziemy Was uczyć rozpoznawania prawdy od fałszu, weryfikacji źródeł informacji i bezpiecznych zachowań w sieci. To szczególnie ważne dzisiaj, gdy fake newsy rozprzestrzeniają się w internecie jak wirusy – zaznaczył prezes PAP.

W ramach kampanii odbędą się zajęcia edukacyjne podczas których uczniowie dowiedzą się m.in. jakie mechanizmy stoją za powstawaniem fake newsów, kto i w jakim celu je produkuje i dystrybuuje, jak weryfikować treści publikowane w sieci i jak świadomie korzystać z mediów społecznościowych.

Wszystkie szkoły w Polsce otrzymają pakiet edukacyjny, który składa się ze scenariusza zajęć, ćwiczeń praktycznych oraz szkoleń wideo przygotowanych przez zespół społecznego portalu factcheckingowego PAP #FakeHunter. W oparciu o przykłady i codzienną pracę serwisu, redaktor prowadząca #FakeHunter tłumaczy w nagraniach na czym polega zjawisko dezinformacji, jak rozpoznać fake newsa, gdzie sprawdzać wątpliwe informacje i jaka jest rola mediów społecznościowych w szerzeniu fałszywych treści. Uwrażliwia na korzystanie ze sprawdzonych źródeł i daje wskazówki, jak mądrze i świadomie poruszać się w wirtualnej rzeczywistości.

Szkolenia wideo będą dostępne bezpłatnie dla wszystkich internautów w specjalnej zakładce na stronie #FakeHunter www.fakehunter.pap.pl. Tutaj również można zapoznać się z raportami facktcheckingowymi. Dziennikarze serwisu codziennie sprawdzają informacje przesyłane przez internautów, które ich zdaniem mogą być fałszywe. #FakeHunter działa już ponad dwa lata i zweryfikował ponad 2 tys. fake newsów.

Źródło: PAP MediaRoom

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764