logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

#Fakehunter-Edu – kampania edukacyjna na temat przeciwdziałania dezinformacji

  PR 17.06.2022, przeczytano 407 razy
ilustracja

Rusza ogólnopolska kampania edukacyjna #FakeHunter - Edu skierowana do uczniów i nauczycieli szkół średnich. Celem projektu jest uświadomienie problemu dezinformacji, walka z fake newsami i nauczenie młodzieży weryfikacji treści publikowanych w internecie. Projekt realizowany jest przez: Polską Agencję Prasową, Ministerstwo Edukacji i Nauki, Centrum GovTech Polska oraz Instytut Badań Edukacyjnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fakehunter-edu-%E2%80%93-kampania-edukacyjna-na-temat-przeciwdzialania-dezinformacji,396281,artykul.html

- Kluczem w walce z dezinformacją i fake newsami jest edukacja oraz kształtowanie świadomości społecznej. Dlatego też zachęcam uczniów i nauczycieli ze szkół ponadpodstawowych do udziału w ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej #FakeHunter-Edu. Jej celem jest walka z dezinformacją oraz nauka krytycznego podejścia do treści publikowanych w internecie i mediach społecznościowych – powiedział minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek. - Kampania to odpowiedź na postępujące zjawisko dezinformacji, które przybiera na sile w sytuacjach kryzysowych, takich jak pandemia COVID-19 czy wojna w Ukrainie – zaznaczył minister.

Do aktywnego włączenia się młodzieży do projektu zachęca prezes PAP Wojciech Surmacz.

- Ten projekt przygotowaliśmy specjalnie dla młodych ludzi. Dużo większy nacisk kładziemy na zajęcia praktyczne, niż na klasyczną edukację teoretyczną. Dlatego liczymy na duże zainteresowanie – powiedział. - Będziemy Was uczyć rozpoznawania prawdy od fałszu, weryfikacji źródeł informacji i bezpiecznych zachowań w sieci. To szczególnie ważne dzisiaj, gdy fake newsy rozprzestrzeniają się w internecie jak wirusy – zaznaczył prezes PAP.

W ramach kampanii odbędą się zajęcia edukacyjne podczas których uczniowie dowiedzą się m.in. jakie mechanizmy stoją za powstawaniem fake newsów, kto i w jakim celu je produkuje i dystrybuuje, jak weryfikować treści publikowane w sieci i jak świadomie korzystać z mediów społecznościowych.

Wszystkie szkoły w Polsce otrzymają pakiet edukacyjny, który składa się ze scenariusza zajęć, ćwiczeń praktycznych oraz szkoleń wideo przygotowanych przez zespół społecznego portalu factcheckingowego PAP #FakeHunter. W oparciu o przykłady i codzienną pracę serwisu, redaktor prowadząca #FakeHunter tłumaczy w nagraniach na czym polega zjawisko dezinformacji, jak rozpoznać fake newsa, gdzie sprawdzać wątpliwe informacje i jaka jest rola mediów społecznościowych w szerzeniu fałszywych treści. Uwrażliwia na korzystanie ze sprawdzonych źródeł i daje wskazówki, jak mądrze i świadomie poruszać się w wirtualnej rzeczywistości.

Szkolenia wideo będą dostępne bezpłatnie dla wszystkich internautów w specjalnej zakładce na stronie #FakeHunter www.fakehunter.pap.pl. Tutaj również można zapoznać się z raportami facktcheckingowymi. Dziennikarze serwisu codziennie sprawdzają informacje przesyłane przez internautów, które ich zdaniem mogą być fałszywe. #FakeHunter działa już ponad dwa lata i zweryfikował ponad 2 tys. fake newsów.

Źródło: PAP MediaRoom

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Projekt realizowany jest przez: Polską Agencję Prasową, Ministerstwo Edukacji i Nauki...

czyli instytucje, które w ostatnich 8 latach, z dezinformacji zrobiły profesurę.

avatar użytkownika
,

Mówi się: "uczyniły sobie stałe źródło dochodu".  

Najnowsze w tym dziale

To już kolejny edukacyjny webinar, którego organizatorem jest agencja e-marketingowa Ideo Force. Tym razem wydarzenie będzie w pełni poświęcone tematyce UX. W jego trakcie uczestnicy otrzymają dawkę eksperckiej wiedzy z zakresu User Experience, którą będą mogli wykorzystać we własnym e-biznesie. Webinar odbędzie się 25 sierpnia o godz. 13.00 i będzie prowadzony na...
Rafał Wasyluk członkiem Rady Konsultacyjnej Marketingu i Transformacji Cyfrowej Akademii Leona Koźmińskiego
Rafał Wasyluk, head of EMEA Commerce Centre of Excellence w VMLY&R, dołączył do grona członków Rady Konsultacyjnej Marketingu i Transformacji Cyfrowej Akademii Leona Koźmińskiego.
VMLY&R została sklasyfikowana jako Lider w najnowszym raporcie „The Forrester Wave: Marketing Creative And Content Services, Q3 2022”. VMLY&R, globalna agencja marketingowa zatrudniająca ponad 13000 osób na sześciu kontynentach, znalazła się wśród wybranych agencji zaproszonych przez firmę badawczą do udziału w ocenie. Agencja VMLY&R wykazała...
Kampania Aldi: Cośki idą do szkoły
„ALDI ma to COŚ do szkoły” to kolejna kampania taktyczna zrealizowana przez Opus B w ramach platformy komunikacji „ALDI ma to COŚ”.
Orion Media Group przystępuje do grona firm członkowskich IAB Polska
Do firm członkowskich IAB Polska przystąpiła firma ORION MEDIA GROUP - niezależny dom mediowy działający od 2013 roku w marketingu internetowym.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764