logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fakty i mity na temat atramentów - podsumowanie warsztatów

  PR 06.02.2011, przeczytano 2308 razy

20 stycznia w warszawskim Centrum Expo XXI odbyły się pierwsze warsztaty na temat atramentów zorganizowane wspólnie przez firmy KML Solutions i LeadCom. Wzięły w nich udział osoby reprezentujące wielkoformatowe drukarnie cyfrowe i agencje reklamowe. Impreza, która spotkała się z dużym zainteresowaniem uczestników, została podzielona na dwie części.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fakty-i-mity-na-temat-atramentow---podsumowanie-warsztatow,11957,artykul.html

W pierwszej, teoretycznej podjęto próbę uporządkowania i usystematyzowania wiedzy na temat atramentów dostępnych na polskim rynku. W drugiej części, praktycznej pokazano różnice w druku w identycznych warunkach na trzech ploterach Roland.

Warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów” miały stanowić pierwszy krok w próbie uporządkowania wiedzy na temat dostępnych na polskim rynku pod wieloma markami atramentów stosowanych w ploterach solwentowych. Mnogość oferty atramentów, kryteria ich oceny, próba dopasowania do istniejących i wprowadzanych na rynek urządzeń drukujących – m.in. te aspekty podnoszono podczas kilkugodzinnego spotkania, które sprowokowało jego uczestników do dyskusji i wymiany poglądów.

Pierwszą część spotkania rozpoczął Dariusz Świercz, który zaprezentował referat „Cyfrowy druk atramentowy” przygotowany przez dr. Leszka Kułaka z Politechniki Gdańskiej. Referat przedstawiał wymagania stawiane wobec druku cyfrowego, a także wobec samych atramentów, mediów, procesu tworzenia kropli i wydruków. Sporo miejsca poświęcono w nim recepturowaniu atramentów, podkreślając złożoność tego procesu i prezentując jego przebieg.

Drugim prelegentem był Przemysław Kida z firmy Profikolor, który wystąpił z referatem zatytułowanym „Atrament dobry czy zły – zasady jego doboru do drukarki inkjetowej”. Przedstawił różne atramenty do ploterów dostępne na rynku, a następnie skupił się na zasadach doboru atramentu do danego typu głowic drukujących (związane z ploterem oraz z mediami i specyfiką produkcji). Wymienił także najważniejsze cechy dobrego atramentu, które decydują o sile rynkowej jego dostawcy m.in.: jakość druku (kolorystyka, powtarzalność, ziarnistość wydruków, zdolność do zadrukowywania szerokiego spektrum mediów, odporność mechaniczna i światłoodporność), eksploatacja plotera (brak problemów z głowicami, stabilna praca urządzenia, możliwość drukowania w niskich temperaturach oraz z wysoką prędkością) oraz możliwości samego dostawcy (stabilność dostaw i posiadanie wystarczających stanów magazynowych).

Kolejną prezentację wygłosili wspólnie Steve Knight z firmy Sioen Industries – belgijskiego koncernu chemicznego, producenta wysokiej jakości atramentów solwentowych oraz Katarzyna Kozińska z firmy KML Solutions – jej przedstawiciela na polskim rynku. Przedstawiono podczas niej najważniejsze informacje na temat samego koncernu – firmy zatrudniającej 4,3 tys. pracowników i generującej roczne obroty na poziomie 300 mln euro. Steve Knight szczegółowo omówił technologię produkcji stosowaną w zakładach Sioen, a także rodzaje wytwarzanych przez nią atramentów z rodziny Sioen Digital.

Na zakończenie części teoretycznej głos ponownie zabrał Dariusz Świercz, który zaprezentował autorską – jak podkreślił – analizę polskiego rynku atramentów. Z zebranych przez niego danych wynika, że w Polsce obecnych jest 17 marek atramentów i aż 52 jego rodzaje. Takie bogactwo wyboru powoduje, że niezbędna jest choćby próba usystematyzowana i uporządkowania wiedzy na ten temat – podkreślał – a także do stworzenia odpowiedniej klasyfikacji i podziału produktów, choćby z uwagi na ich dostosowanie do głowic drukujących. Posługując się własnymi algorytmami autor przedstawił tabele uwzględniające różne kryteria atramentów, mające ułatwić drukarni czy agencji reklamowej właściwy jego dobór.

Druga, praktyczna część warsztatów miała na celu zaprezentowanie różnic w drukowaniu różnymi atramentami w identycznych warunkach na trzech różnych ploterach marki Roland. Do pokazu wykorzystano: najnowszy ploter drukująco-tnący Roland VersaCamm VS-640 umożliwiający drukowanie w trybie 8-kolorowym (w tym kolorem białym i metalicznym) oraz niemal identyczne urządzenia z rodziny Roland SolJet Pro III – modele XJ-640 i XJ-740. Ploter Roland VS 640 pracował z wykorzystaniem atramentów Ederra (CMYK + LcLm) oraz Roland (metalik + biały) w kartridżach 440ml, zaś Roland XJ-640 w konfiguracji CMYK na atramentach SIOEN, a ostatnie z urządzeń – Roland XJ-740 – na autorskich atramentach opracowanych przez firmę LeadCom.

Informacje o produktach: www.kmlsolutions.pl

Źródło: KML Solutions


avatar użytkownika
+ +

Tekst opublikował użytkownik: kmlsolutions

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764