Sotrender opublikował styczniowy raport #FanpageTrends, a w nim nowe dane i kilka zmian. Udoskonalone reguły kwalifikacji profili do rankingów Sotrendera spowodowały, że nie znajdziemy w nich już stron Roberta Lewandowskiego, Mother Power, STUNTnews, StuntersBlog i CarTurismo. Warto za to poświęcić uwagę osiągnięciom nowych profili w rankingu: Realash, Dawidowi Kwiatkowskiemu, Gryfnie, Football Moja Pasja i Viamoda Industrial.
Zmiany w metodologii Fanpage Trends
Od stycznia do rankingów Fanpage Trends mogą być zaliczane wyłącznie strony, których liczba fanów z Polski przekracza 50% liczby wszystkich fanów profilu. W związku z tym z zestawień zniknęło kilka ważnych stron - Roberta Lewandowskiego, Mother Power i trzech stron motoryzacyjnych: StuntersBlog, STUNTnews, i CarTurismo. Wymienione strony radziły sobie świetnie, ale ich fani pochodzili w niewielkim procencie z Polski. W przypadku Lewego, było to jedynie 22% ogółu fanów profilu, natomiast wymienione strony motoryzacyjne posiadały jedynie po 22-29% polskich fanów. W przypadku Mother Power fani z Polski stanowili tylko 13,5% wszystkich fanów strony.
Profile, które warto śledzić
Wśród nowo dodanych do rankingu stron znalazł się profil kosmetycznej marki Realash -jedna z najbardziej angażujących polskich stron. W kategorii Muzyka sukcesy odnosi idol nastolatek, Dawid Kwiatkowski. Strona 17-letniej gwiazdy jest na czele rankingu według wskaźnika Interactivity Index obok Peja Slums Attack i dwukrotnie przebija wynik kolejnego w tym rankingu Kamila Bednarka. Warto zwrócić uwagę na stronę Gryfnie, która dołączyła do kategorii Regiony i zajęła w niej pierwsze miejsce pod względem wielkości. Zarówno fanapage, jak i blog w ciekawy sposób przybliżają kulturę Śląska, skupiając się na języku regionu. Strona Football Moja Pasja znalazła się w zestawieniu wszystkich stron polskojęzycznych pod względem liczby zaangażowanych, wyróżniając się odsetkiem zaangażowanych na poziomie 141%. Zmienił się także lider rankingu Uczelni, którym został fanpage Viamoda Industrial z 34 tys. fanów.
Sotrender Research Insight
W styczniowym wydaniu cyklu mini-analiz Sotrender Research Insight Sotrender sprawdził, jak typ posta wpływał na wywoływane przez niego aktywności. Analizie poddano posty opublikowane przez administratorów komercyjnych profili w styczniu 2014 r. Okazało się, że teksty najlepiej zbierały komentarze, wideo zaś - polubienia. Najchętniej udostępniane posty zawierały treści multimedialne.
Nie tylko Facebook
Poza wydawanym co miesiąc raportem Fanpage Trends z początkiem 2014 r. światło dzienne ujrzał także pierwszy raport YouTube Trends, w którym Sotrender każdego miesiąca podsumowywał będzie działalność marek i vlogerów w serwisie YouTube w Polsce.
Źródło: Sotrender