Na Facebooku kwitnie wiosna, która pojawiła się w aż 7 tys. wpisów opublikowanych przez komercyjne profile w marcu. Posty w Dzień Kobiet angażowały o 60% więcej użytkowników niż w inne dni, a w marcowym wydaniu #FanpageTrends nadal słychać echa okrzyków kibiców zimowych igrzysk olimpijskich w Soczi. Kategoria Sport wzrosła w marcu o 9%, a liczba jej fanów zbliża się już do 20 mln!
#FanpageTrends ćwiczą Skalpel na boisku
Wzrost liczby fanów stron z kategorii Sport przyniósł nową liderkę rankingu najbardziej angażujących profili w Polsce, którą w marcu została Ewa Chodakowska. Nie można również pominąć faktu, że oprócz pionierki fitnessu, wspomniany ranking zdominowały strony poświęcone piłce nożnej. FANGOL.pl, na którym w marcu dodano aż 261 tys. komentarzy, przesunął się o imponujące 22 pozycje do przodu, z kolei Football Moja Pasja awansował aż o 9 miejsc. W zestawieniu znalazł się także profil Kocham Football, który skoczył o 4 miejsca w górę. O 6 pozycji spadł za to kontuzjowany piłkarz Borussii Dortmund – Kuba Błaszczykowski.
Przewrotni użytkownicy Facebooka
Liczba fanów "The Voice of Poland" emitowanego w soboty na TVP2 wzrosła w marcu aż o 24%. Dzięki temu, profil muzycznego show awansował na piątą pozycję rankingu największych stron poświęconych programom TV. Dla porównania liczba fanów "X Factor" TVNu wzrosła w tym samym okresie tylko o 6%, w związku z czym program nadal plasuje się dopiero na czternastej pozycji zestawienia. Pozostaje nam mieć nadzieję, że nagły wzrost popularności "The Voice" był jedynie zbiegiem okoliczności i nie był związany z faktem, iż wieczorem 23 marca odeszła na zawsze jedna z jego uczestniczek. Nie można przeoczyć jednak faktu, iż 24 marca, kiedy profil programu informował o specjalnym koncercie poświęconym pamięci uczestniczki, liczba jego fanów wzrosła o ponad 8,2 tys. osób. Tymczasem średni dzienny przyrost fanów profilu w marcu wynosił 2,5 tys., a w pierwszej połowie miesiąca plasował się na poziomie 1,4 tys.
Heyah, T-Mobile i Plus gwiazdami Sotrender Research Insight
W ramach marcowej analizy miesiąca Sotrender po raz kolejny przyjrzał się bliżej zagadnieniu obsługi klienta na Facebooku. Okazało się, że operatorzy komórkowi odpisują na posty użytkowników w naprawdę rekordowym tempie. Heyah odpowiada na posty użytkowników średnio po 5.6 min, T-Mobile PL - po 5.8 min, a Plus po 6 min. Na największą liczbę wpisów użytkowników odpowiedziała sieć Mobile Vikings Polska (aż 98,6% wszystkich postów). Na podium uplasowała się również Heyah (98,4%) oraz nju mobile, która odpisała na 96,3% wszystkich wpisów.
Źródło: Sotrender