logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Fanki esportu - nowa grupa docelowa dla marek?

  PR 06.08.2019, przeczytano 1846 razy
ilustracjastrzałka

Mexad Games, nowa agencja marketingu w esporcie i gamingu, we współpracy z Mobile Institute przeprowadziła kompleksowe badanie polskich fanów esportu i gamingu. Według raportu Esport w Polsce. Jakimi konsumentami są fani esportu i gier? Zarówno internauci (71%), jak i fani gier oraz esportu (70%), są zgodni - esport powinny wpierać marki kierujące ofertę zarówno do mężczyzn, jak i do kobiet.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fanki-esportu---nowa-grupa-docelowa-dla-marek,383497,artykul.html

Profesjonalne sceny esportowe najbardziej popularnych gier zdominowane są przez zawodników-mężczyzn. Esport traktowany jest jako „męski świat”, a przekazy reklamowe sponsorów często są dostosowane właśnie do mężczyzn. Warto jednak być świadomym tego, że społeczność fanek esportu jest coraz większa - według szacunków stanowią one już około 30% wszystkich zainteresowanych tą dyscypliną. Zarówno za granicą, jak i na lokalnym podwórku zaobserwować można coraz większe zainteresowanie kobiet rywalizacją esportową. Marki, którym zależy na komunikacji z tą społecznością, powinny być tego świadome i przykładać większą wagę do tego, by swoje komunikaty kierować także do tej grupy.

Fanki esportu docenią zaangażowanie

Według badania Mexad Games 82% fanek esportu chce, aby w esport angażowały się również marki kierujące swoją ofertę do kobiet. Podczas, gdy 70% członków społeczności esportowej wykazuje większą sympatię do marek wspierających sport elektroniczny, wśród fanek esportu jest to już 12 p.p. więcej. To kobiety najczęściej chcą, aby w esport angażowały się marki, które nie kierują oferty wyłącznie do mężczyzn. Przykładem może być Sephora, która w 2018 została partnerem GIRLGAMER Esports Festival.

ilustracjastrzałka

Marki mają wpływ

Internauci interesujący się sportem elektronicznym zapytani o to, kto ich zdaniem, ma największy wpływ na polepszenie sytuacji kobiet w środowisku esportowym wskazali marki jako drugą siłę. Na podium znaleźli się blogerzy / vlogerzy (21%), marki (20%) oraz streamerzy (19%). Ponadto niemal co czwarta fanka esportu (23% pytanych) jest zdania, że wpływ na polepszenie sytuacji kobiet w środowisku esportowym mają właśnie firmy.

Zainteresowanie kobiet grami i uczestnictwem w profesjonalnych turniejach sukcesywnie rośnie. Obserwujemy tez coraz więcej inicjatyw, które mają aktywizować kobiecy esport, takie jak turniej CS:GO eLadies Tournament. Wsparcie marketingowe takich wydarzeń jest dla e-sportowej kobiecej społeczności niezwykle ważne, ponieważ w znaczący sposób może przyczynić się do rozwoju esportu i polepszeniu sytuacji grających kobiet. Zaangażowane marki z pewnością mogą liczyć na duży poziom zaangażowania fanek i sympatię, zwłaszcza, że póki co na rynku kobiecego esportu konkurencja nie jest duża. Stosunkowo łatwo można dzisiaj rozpocząć budowę swojej przewagi konkurencyjnej nie tylko w przypadku marek efemerycznych, ale także wszelkich innych, które kierują swoje produkty do kobiet – podsumowuje Arkadiusz Miegoń, wiceprezes Mexad Games.

Źródło: Mexad Games

www.mexad-games.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak zarządzać pieniędzmi, jak inwestować i jak zarobić, a nawet – jak dodawać i odejmować – czy można dowiedzieć się tego wszystkiego przesuwając pionki na planszy? Jak najbardziej. Bank Credit Agricole, przy współpracy z firmami The Heart i Mastercard, przygotował grę planszową "Misja Kasa", przy której cała rodzina będzie się świetnie...
Sztuka miejska już wkrótce w Chyloni
Warsztaty projektowe dla różnych grup odbiorców, spotkania z twórcami, muzyka i relaks to propozycja Traffic Design na ostatnie dni lata. W otoczeniu realizacji zaproszonych do udziału w festiwalu artystów będziemy świętować Chylonię – zwykłą dzielnicę, a jednocześnie bohaterkę miejskich opowieści.b
BUZZcenter przystąpił do IAB Polska
Do grona firm członkowskich IAB Polska przystąpił BUZZcenter.
Eksperci PSPR o czarno-białym świecie PR na rzeszowskiej scenie
W dniach 19–20 września 2024 roku, członkowie i członkinie PSPR licznie wystąpią na scenie XXIV Kongresu Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie. Prelekcje i panele dyskusyjne będą dotyczyć wyzwań związanych z nowoczesnymi technologiami, sztuczną inteligencją oraz kryzysami wizerunkowymi.
Harbingers prezentuje usługę Brandformance
Harbingers, agencja digital marketingu z Krakowa, wprowadza swoją kolejną nową usługę – Brandformance. To innowacyjne podejście łączące działania brandingowe z efektywnościowymi, zaprojektowane z myślą o firmach, które pragną nie tylko budować długoterminową wartość swojej marki, lecz także osiągać natychmiastowe wyniki sprzedażowe. Dzięki nowoczesnym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764