logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Fanki esportu - nowa grupa docelowa dla marek?

  PR 06.08.2019, przeczytano 1617 razy
ilustracjastrzałka

Mexad Games, nowa agencja marketingu w esporcie i gamingu, we współpracy z Mobile Institute przeprowadziła kompleksowe badanie polskich fanów esportu i gamingu. Według raportu Esport w Polsce. Jakimi konsumentami są fani esportu i gier? Zarówno internauci (71%), jak i fani gier oraz esportu (70%), są zgodni - esport powinny wpierać marki kierujące ofertę zarówno do mężczyzn, jak i do kobiet.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fanki-esportu---nowa-grupa-docelowa-dla-marek,383497,artykul.html

Profesjonalne sceny esportowe najbardziej popularnych gier zdominowane są przez zawodników-mężczyzn. Esport traktowany jest jako „męski świat”, a przekazy reklamowe sponsorów często są dostosowane właśnie do mężczyzn. Warto jednak być świadomym tego, że społeczność fanek esportu jest coraz większa - według szacunków stanowią one już około 30% wszystkich zainteresowanych tą dyscypliną. Zarówno za granicą, jak i na lokalnym podwórku zaobserwować można coraz większe zainteresowanie kobiet rywalizacją esportową. Marki, którym zależy na komunikacji z tą społecznością, powinny być tego świadome i przykładać większą wagę do tego, by swoje komunikaty kierować także do tej grupy.

Fanki esportu docenią zaangażowanie

Według badania Mexad Games 82% fanek esportu chce, aby w esport angażowały się również marki kierujące swoją ofertę do kobiet. Podczas, gdy 70% członków społeczności esportowej wykazuje większą sympatię do marek wspierających sport elektroniczny, wśród fanek esportu jest to już 12 p.p. więcej. To kobiety najczęściej chcą, aby w esport angażowały się marki, które nie kierują oferty wyłącznie do mężczyzn. Przykładem może być Sephora, która w 2018 została partnerem GIRLGAMER Esports Festival.

ilustracjastrzałka

Marki mają wpływ

Internauci interesujący się sportem elektronicznym zapytani o to, kto ich zdaniem, ma największy wpływ na polepszenie sytuacji kobiet w środowisku esportowym wskazali marki jako drugą siłę. Na podium znaleźli się blogerzy / vlogerzy (21%), marki (20%) oraz streamerzy (19%). Ponadto niemal co czwarta fanka esportu (23% pytanych) jest zdania, że wpływ na polepszenie sytuacji kobiet w środowisku esportowym mają właśnie firmy.

Zainteresowanie kobiet grami i uczestnictwem w profesjonalnych turniejach sukcesywnie rośnie. Obserwujemy tez coraz więcej inicjatyw, które mają aktywizować kobiecy esport, takie jak turniej CS:GO eLadies Tournament. Wsparcie marketingowe takich wydarzeń jest dla e-sportowej kobiecej społeczności niezwykle ważne, ponieważ w znaczący sposób może przyczynić się do rozwoju esportu i polepszeniu sytuacji grających kobiet. Zaangażowane marki z pewnością mogą liczyć na duży poziom zaangażowania fanek i sympatię, zwłaszcza, że póki co na rynku kobiecego esportu konkurencja nie jest duża. Stosunkowo łatwo można dzisiaj rozpocząć budowę swojej przewagi konkurencyjnej nie tylko w przypadku marek efemerycznych, ale także wszelkich innych, które kierują swoje produkty do kobiet – podsumowuje Arkadiusz Miegoń, wiceprezes Mexad Games.

Źródło: Mexad Games

www.mexad-games.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764