logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Fanki esportu - nowa grupa docelowa dla marek?

  PR 06.08.2019, przeczytano 1109 razy
ilustracjastrzałka

Mexad Games, nowa agencja marketingu w esporcie i gamingu, we współpracy z Mobile Institute przeprowadziła kompleksowe badanie polskich fanów esportu i gamingu. Według raportu Esport w Polsce. Jakimi konsumentami są fani esportu i gier? Zarówno internauci (71%), jak i fani gier oraz esportu (70%), są zgodni - esport powinny wpierać marki kierujące ofertę zarówno do mężczyzn, jak i do kobiet.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fanki-esportu---nowa-grupa-docelowa-dla-marek,383497,artykul.html

Profesjonalne sceny esportowe najbardziej popularnych gier zdominowane są przez zawodników-mężczyzn. Esport traktowany jest jako „męski świat”, a przekazy reklamowe sponsorów często są dostosowane właśnie do mężczyzn. Warto jednak być świadomym tego, że społeczność fanek esportu jest coraz większa - według szacunków stanowią one już około 30% wszystkich zainteresowanych tą dyscypliną. Zarówno za granicą, jak i na lokalnym podwórku zaobserwować można coraz większe zainteresowanie kobiet rywalizacją esportową. Marki, którym zależy na komunikacji z tą społecznością, powinny być tego świadome i przykładać większą wagę do tego, by swoje komunikaty kierować także do tej grupy.

Fanki esportu docenią zaangażowanie

Według badania Mexad Games 82% fanek esportu chce, aby w esport angażowały się również marki kierujące swoją ofertę do kobiet. Podczas, gdy 70% członków społeczności esportowej wykazuje większą sympatię do marek wspierających sport elektroniczny, wśród fanek esportu jest to już 12 p.p. więcej. To kobiety najczęściej chcą, aby w esport angażowały się marki, które nie kierują oferty wyłącznie do mężczyzn. Przykładem może być Sephora, która w 2018 została partnerem GIRLGAMER Esports Festival.

ilustracjastrzałka

Marki mają wpływ

Internauci interesujący się sportem elektronicznym zapytani o to, kto ich zdaniem, ma największy wpływ na polepszenie sytuacji kobiet w środowisku esportowym wskazali marki jako drugą siłę. Na podium znaleźli się blogerzy / vlogerzy (21%), marki (20%) oraz streamerzy (19%). Ponadto niemal co czwarta fanka esportu (23% pytanych) jest zdania, że wpływ na polepszenie sytuacji kobiet w środowisku esportowym mają właśnie firmy.

Zainteresowanie kobiet grami i uczestnictwem w profesjonalnych turniejach sukcesywnie rośnie. Obserwujemy tez coraz więcej inicjatyw, które mają aktywizować kobiecy esport, takie jak turniej CS:GO eLadies Tournament. Wsparcie marketingowe takich wydarzeń jest dla e-sportowej kobiecej społeczności niezwykle ważne, ponieważ w znaczący sposób może przyczynić się do rozwoju esportu i polepszeniu sytuacji grających kobiet. Zaangażowane marki z pewnością mogą liczyć na duży poziom zaangażowania fanek i sympatię, zwłaszcza, że póki co na rynku kobiecego esportu konkurencja nie jest duża. Stosunkowo łatwo można dzisiaj rozpocząć budowę swojej przewagi konkurencyjnej nie tylko w przypadku marek efemerycznych, ale także wszelkich innych, które kierują swoje produkty do kobiet – podsumowuje Arkadiusz Miegoń, wiceprezes Mexad Games.

Źródło: Mexad Games

www.mexad-games.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kaufland z nową odsłoną bożonarodzeniowej kampanii 360
Hasłem „Gdzie wielki wybór na święta mam?” Kaufland zachęca do przedświątecznych zakupów w sklepach sieci. W najnowszej kampanii podkreśla nie tylko szeroki asortyment, ale również przywołuje atmosferę towarzyszącą przygotowaniom do świąt. W specjalnym filmie „Bez Przeszkód” porusza także emocje, pokazując, jak piękne są...
Przed Wola Parkiem rozbłysła magiczna zimowa iluminacja
Świąteczną atmosferę tworzą nie tylko rodzinne spotkania czy prezenty pod choinką, ale również ozdoby, które wprowadzają nas w radosny nastrój. W tym roku klienci Wola Parku mogą poczuć magię Świąt dzięki największej dotychczas odsłonie zimowej iluminacji, która rozbłysła przed centrum handlowym w drugiej połowie listopada. Motywem przewodnim...
Komunikacja wizualna a decyzje zakupowe Polaków
Jedzenie jest przyjemnością, „regulatorem” nastroju i zaspokojeniem potrzeb psychospołecznych, a blisko co czwarty z nas poszukuje przyjemności z wyglądu jedzenia. Między innymi takie odpowiedzi wskazali Polacy w badaniu konsumenckim „Komunikacja wizualna w branży spożywczej i HoReCa a decyzje zakupowe Polaków“ zrealizowanym we wrześniu przez ARC Rynek i...
Dialogi z przyszłością. Dotknij mnie na odległość. Jeśli potrafisz
Już 8 grudnia w PPNT Gdynia odbędzie się kolejne spotkanie z cyklu Dialogi z przyszłością. Joanna Murzyn (Instytut Ekologii Cyfrowej) porozmawia z Marcinem Maciejewskim (Ergodesign) o możliwych sposobach postrzegania oraz odczuwania świata w przenikającej się przestrzeni realnej i wirtualnej.
Okocim Jasne & Andrzejrysuje.pl - współpraca marki i  rysownika
Marka Okocim przełamuje nudę w segmencie lagerów. Dzięki współpracy z Andrzej Rysuje na rynku pojawiły się puszki z zabawnymi komiksami rysownika. Unikalne opakowania dostępne są w sieci sklepów Żabka.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764