Listopadowe wydania opublikowanych przez Sotrender raportów Fanpage, Twitter oraz YouTube Trends dobitnie pokazują, że każdy z tych serwisów rządzi się własnymi prawami i… własną tematyką. Podczas gdy Facebook zdominowały emocje związane z walką Artura Szpilki, Twitter ciągle ogłuszony był echem wyborów samorządowych, a na YouTube… panował jesienny zastój. Co jeszcze działo się w listopadzie w najpopularniejszych mediach społecznościowych w Polsce?
Szpilka na Facebooku
W listopadzie na Facebooku #wybory przegrały z #konkursami, #muzyką, #disco oraz… Arturem Szpilką, który wspólnie z TVN pozbawił Ewę Chodakowską pozycji liderki zestawienia najbardziej angażujących stron polskojęzycznych. Nowym liderem zestawienia jest od ubiegłego miesiąca właśnie TVN, który angażuje aż 40% swoich fanów. Nie da się jednak nie zauważyć, że podczas gdy Chodakowska spadła w zestawieniu o 4 pozycje, Artur Szpilka awansował w nim na drugą lokatę, po skoku aż o 35 pozycji. Jednocześnie po awansie o 9 pozycji został również liderem rankingu najbardziej angażujących stron w kategorii “Ludzie”. Szpilka był też autorem najbardziej interaktywnego posta minionego miesiąca w tej kategorii.
Wybory na Twitterze
Listopad upłynął pod znakiem wyborów samorządowych, nie dziwi więc, że odbiły się one wyraźnym echem na Twitterze, znanym w Polsce jako ulubiona platforma dziennikarzy i polityków. Problemy związane z liczeniem głosów przez Państwową Komisję Wyborczą sprawiły, że popularność hashtaga#PKW eksplodowała, a on sam był najpopularniejszym hashtagiem dnia przez cały tydzień. Ubiegły miesiąc był też czasem wzmożonej aktywności użytkowników Twittera, którzy publikowali przeciętnie o 6,3% tweetów więcej niż w październiku. Jednocześnie liczba obserwatorów każdego z analizowanych przez Sotrender profili zwiększyła się średnio o 6,9%, podczas gdy w październiku wzrost ten wynosił 5,4%.
Letarg na YouTube
W listopadzie za oknami z dnia na dzień robiło się coraz zimniej, a Polacy chętniej spędzali czas przed monitorami. Średnia liczba wyświetleń każdego z analizowanych przez Sotrender kanałów była o 7,7% wyższa niż w październiku. Z kolei przeciętny kanał w minionym miesiącu opublikował o jedno wideo mniej niż w poprzednim. Listopad potwierdził, że czołówka kanałów z największą liczbą komentarzy oraz najpopularniejszych filmów na polskim YouTube nie uległa wielkim zmianom w stosunku do poprzedniego miesiąca. Najczęściej komentowanymi kanałami były: Polski Pingwin, reZigiusz i Blowek. Te same profile zajmowały miejsca na podium w październiku, tylko w nieco innej kolejności – wtedy pierwszy był reZigiusz, następnie Polski Pingwin i Blowek. Ponadto tylko dwa spośród dziesięciu najbardziej komentowanych filmów nie zostały opublikowane na wspomnianych kanałach. Wśród najpopularniejszych filmów w listopadzie, tak jak i w październiku, dominowała muzyka i rozrywka, ale pojawił się też film o tematyce sportowej, czyli “Niemiecki bramkarz zakłada “siatkę”…”
Więcej informacji na temat najważniejszych wydarzeń na Facebooku, Twitterze oraz YouTube znaleźć można w raportach Sotrendera.
Raporty do pobrania na stronie Sotrender: http://www.sotrender.pl/trends/facebook/?hp
http://www.sotrender.pl/trends/twitter
http://www.sotrender.pl/trends/youtube
Więcej informacji znaleźć można na blogu:
http://blog.sotrender.com/pl/2014/12/fanpage-trends-listopad-2014/
http://blog.sotrender.com/pl/2014/12/twitter-trends-listopad-2014/
http://blog.sotrender.com/pl/2014/12/youtube-trends-listopad-2014/
Źródło: Sotrender