logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Fanpage Trends - wrzesień 2013

  PR 04.10.2013, przeczytano 963 razy

Sotrender opublikował wrześniowe wydanie raportu Fanpage Trends, który podsumowuje działania marketingowe stron z 40 kategorii. W tym miesiącu raport wzbogacony został o komentarze 55 ekspertów oraz prezentuje zestawienia w trzech nowych kategoriach głównych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fanpage-trends---wrzesien-2013,19836,artykul.html

Wrześniowe wydanie raportu Fanpage Trends rozpoczyna sekcja Sotrender Research Insight. Tym razem Sotrender Research Team przyjrzał się długości postów i przeanalizował jej wpływ na zaangażowanie użytkowników. Okazało się, że długość postów jest ważniejsza niż ich typ (czy są to zdjęcia czy linki) i znacząco wpływa na liczbę fanów angażujących się w interakcje. Analizie poddanych zostało 10 stron z branży Napoje. Optymalną długością posta dla marki z tej branży okazało się być 50 znaków, natomiast najmniej użytkowników angażowały wpisy z tylko dwoma znakami, np. ułożonymi w kształt serduszka <3.

Jesienne ożywienie w rankingach

Po stagnacji w rankingu największych polskich stron nadchodzi ożywienie. Robert Lewandowski zdobył w ub. miesiącu 223 tys. fanów i wyprzedził tym samym Kwejka i Orange Polska. Jeszcze jeden taki wzrost i piłkarz zajmie na podium miejsce Demotywatorów.

Ogromne poruszenie wywołał post na stronie Mother Power zawierający zdjęcie wełnianych dziecięcych bucików. Wpis, bez wsparcia reklamowego, zgromadził prawie 2 mln polubień, z czego większość pochodziła spoza Polski. Sama strona Mother Power zyskała imponującą liczbę 160 000 nowych fanów, co stanowi wzrost o 356 proc.

Post Mother Power był najlepszym postem w ubiegłym miesiącu. Na uwagę zasługuje jednak fakt, że aż 3 z 5 najbardziej angażujących wpisów we wrześniu poświęcone były akcjom charytatywnym. W swoich działaniach siłę społeczności wykorzystały w ub. miesiącu Fundacja DKMS Polska, profil SiePomaga oraz Ewa Chodakowska, która za pośrednictwem swojej strony zachęca do wspomagania Beaty Jałochy, fizjoterapeutki, na którą spadł samobójca.

#Fanpage Trends zmienia się kategorycznie!

Dotychczasowa kategoria Komercyjne podzielona została na trzy inne kategorie: Marki, Media i Ludzi. W tej pierwszej znajdą się wszelkie strony marek, produktów oraz sklepów. Druga obejmie wydawnictwa i programy, zarówno mediów tradycyjnych, jak i wirtualnych. W rankingu Ludzie będzie można zobaczyć, kogo, poza Robertem Lewandowskim, kochają Polacy.

W raporcie wspomniane rankingi będą wyróżnione jako rankingi ogólne, ponieważ w tych trzech grupach znajdzie się zdecydowana większość stron. Taki podział przeniesiony zostanie również na stronę WWW.

Pełna wersja raportu:
http://www.sotrender.com/pl/fanpage-trends

Źródło: Sotrender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Outdoor w badaniu Mediapanel
Wyniki badania Mediapanel obejmują kolejne medium – outdoor – z uwzględnieniem nośników tradycyjnych (OOH) i cyfrowych (Digital OOH). Włączenie pomiaru reklamy zewnętrznej do badania jest wspólną inicjatywą reprezentantów rynku out of home oraz Gemius. Projekt realizowany jest we współpracy z OOHlife Izbą Gospodarczą (dawniej IGRZ). Użytkownicy Mediapanelu uzyskali...
Piłka w grze: kolejki pełne emocji, ale to Legia i Lewandowski królują w mediach
Mimo zaledwie trzech rozegranych kolejek meczowych w ubiegłym miesiącu piłkarska Polska nie mogła narzekać na nudę. Już w pierwszym dniu września padło aż osiem bramek w niezwykle emocjonującym starciu Pogoni Szczecin ze Śląskiem Wrocław (5:3). Następnie zgrupowanie kadry miało wskazać kierunek, którym będzie podążać reprezentacja, ale zamiast odpowiedzi, w mediach...
#zróbsobiedobrze - kampania w Chillizet
Ruszyła kampania społeczna #zrobsobiedobrze, której organizatorami są Chillizet i marka biżuteryjna Oplotka. Potrwa do końca października. Jej celem jest edukacja w zakresie profilaktyki dotyczącej raka piersi.
Stacje nadające pod brandem ESKA z wyższą słuchalnością
Wszystkie trzy stacje nadające pod marką ESKA: Radio ESKA, ESKA2 i ESKA Rock odnotowały wzrost słuchalności rok do roku. Wyższe są zarówno udziały w czasie słuchania jak i zasięgi dzienne.
Programy rozrywkowe Telewizji Polskiej zyskują widzów
„Rolnik szuka żony” i „The Voice of Poland” w miniony weekend były najliczniej oglądanymi programami rozrywkowymi na rynku telewizyjnym. Oba formaty TVP z odcinka na odcinek zyskują widzów. W niedzielę, 6 października ponad 1,7 mln widzów obejrzało w momencie najwyższej oglądalności odcinek serialu TVP1 „Gra z cieniem”. W TOP10...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764