logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fanpage Trends Maj 2015 - polityka, piłka nożna i debiuty

  PR 11.06.2015, przeczytano 1075 razy

Sotrender opublikował kolejne wydanie wydanie raportu Fanpage Trends, podsumowującego najważniejsze wydarzenia na Facebooku w Polsce w minionym miesiącu. W maju, jak nie trudno się domyślić, głośnym echem na Facebooku odbiły się wybory prezydenckie. Nie zabrało również emocji sportowych. Co jeszcze wydarzyło się na Facebooku w ostatnich tygodniach?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fanpage-trends-maj-2015---polityka%2C-pilka-nozna-i-debiuty,25129,artykul.html

Wybory prezydenckie nie zdominowały tak mocno polskiego Facebooka jak Twittera. Oczywiście mówiło się o nich bardzo dużo i często, jednak Facebook to przede wszystkim miejsce dla treści rozrywkowych, czyli lekkich, łatwych i przyjemnych. Wśród pięciu najbardziej interaktywnych postów miesiąca ani jeden nie jest związany z polityką. Znalazły się za to w nich trzy wideo i dwie grafiki, co świadczy o sile obrazu w mediach społecznościowych. W ubiegłym miesiącu dało odczuć się również nadchodzące lato - analizowane profile opublikowały mniej treści niż w kwietniu, a strony komercyjne odpowiedziały na 27% postów użytkowników, jest to wynik o 3% gorszy niż miesiąc wcześniej. 

Angażujące wybory

Wśród profili w kategorii Ludzie na Facebooku można zauważyć duże zmiany. Politycy zdominowali rankingi zaangażowania i interaktywności. Bronisław Komorowski i Robert Biedroń zaangażowali więcej użytkowników niż mają fanów i awansowali odpowiednio o 32 i 48 miejsc w rankingu zaangażowania. W tym samym zestawieniu o 45 pozycji wyżej niż przed miesiącem znalazł się prezydent elekt, Andrzej Duda. Ranking pod względem interaktywności wygląda dość podobnie, warto w nim zauważyć bardzo duże awanse Moniki Olejnik i Wojciecha Cejrowskiego, komentatorów polskiego życia politycznego. Wśród najpopularniejszych postów miesiąca w tej kategorii jedynie jeden nie był związany z wyborami prezydenckimi. To status Mateusza Grzesiaka, popularnego trenera osobowości. 

Mocny debiut Pawła Kukiza

W kategorii Polityka i Partie na drugim miejscu zadebiutował profil Pawła Kukiza (nie jest to ten sam profil, co Prezydent Kukiz - oficjalny profil na czas kampanii prezydenckiej). Więcej fanów ma tylko Janusz Korwin-Mikke, którego profil w maju polubiło 40 tys. nowych użytkowników. Największym wzrostem liczby fanów może pochwalić się Andrzej Duda, którego stronę lubi 135% więcej osób niż w poprzednim miesiącu. W aktywności w mediach społecznościowych można upatrywać źródeł powodzenia kandydata PiS w majowych wyborach prezydenckich. 

Siła nostalgii

Pod koniec kwietnia Grupa żywiec ogłosiła powrót marki EB, elbląskiego piwa, które zniknęło z rynku na początku XXI wieku. Nostalgia to silne uczucie, nic dziwnego, że profil EB debiutuje od razu piętnastce największych piwnych profili. 100 tys. fanów w niewiele ponad miesiąc - to naprawdę wyjątkowe osiągnięcie. Profil Czas na EB nawiązujący nazwą do sławnego hasła reklamowego piwa znalazł się również w czołówce najbardziej angażujących i interaktywnych profili w swojej branży. Co ciekawe, żaden z wpisów EB nie znalazł się w piątce najpopularniejszych postów, wśród których widać silny związek piwa z piłką nożną - posty Lecha Pils i Paulaner Polska odnoszą się wydarzeń na piłkarskich stadionach i podkreślają regionalne pochodzenie obu marek. 

Ostatnie kolejki sezonu piłkarskiego

Na samym końcu sezonu Ekstraklasy warto przyjrzeć się działaniom klubów piłkarskich na Facebooku. Niekwestionowanym liderem pod względem wielkości profilu pozostaje strona Legii Warszawa, która wyprzedza Lecha Poznań i Wisłę Kraków. Wśród piętnastu najmocniejszych klubów na Facebooku trzy nie grają w najwyższej klasie rozrywkowej - Widzew Łódź, Arka Gdynia oraz Polonia Warszawa. Najskuteczniej swoich fanów/kibiców angażuje Lech Poznań, który w maju zaangażował prawie czterokrotnie więcej użytkowników niż znajdująca się an drugim miejscu w rankingu Lechia Gdańsk. Lech jest również liderem zestawienia interaktywności. Na pozostałych miejscach na podium w tym rankingu plasują się Lechia i Jagiellonia Białystok. W porównaniu do kwietnia Legia spadła o siedem pozycji i w maju uplasowała się na 9. miejscu w rankingu. Najpopularniejsze posty dotyczą przede wszystkim zwycięstw, choć znajdziemy tu wyjątek w postaci życzeń z okazji Dnia Matki złożonych przez stronę Pogoni Szczecin.

Cały raport Fanpage Trends dostępny jest pod adresem:

http://www.sotrender.pl/trends/facebook

Źródło: Sotrender

www.sotrender.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764