Sotrender opublikował sierpniowe wydanie raportu Fanpage Trends, podsumowującego najważniejsze wydarzenia i tendencje na polskich stronach na Facebooku. W końcówce wakacji Polaków elektryzowały zwłaszcza wydarzenia sportowe – czy to w tenisie czy w piłce nożnej. Co jeszcze przyciągało w zeszłym miesiącu uwagę Polaków?
W ubiegłym miesiącu nie dało się nie zauważyć niezwykłej popularności postów multimedialnych na Facebooku. W lipcu aż 65% wszystkich wpisów opublikowanych przez niemal 8 tys. stron zawierało zdjęcia. W sierpniu Sotrender sprawdził, w jakim procencie najlepszych postów profili pojawiały się fotografie. Okazało się, że ponad 50% postów o najwyższym wskaźniku Interactivity Index zawiera właśnie zdjęcia. Mało tego, okazało się również, że niemal 10% profili w sierpniu w ogóle nie publikowało już statusów tekstowych pozbawionych treści multimedialnych.
Sportowy sierpień
Tak w przypadku YouTube oraz Twittera, tak i na Facebooku Legia Warszawa zaangażowała niezwykle wielu użytkowników, co po skoku o imponujące 15 pozycji pozwoliło jej przesunąć się na 6. lokatę w rankingu według liczby zaangażowanych w kategorii “Strony polskojęzyczne”. Jeszcze większy awans zespół odnotował w rankingu pod względem interaktywności, w którym przesunął się aż o 39 miejsc. To jednak nic w porównaniu do Agnieszki Radwańskiej, która w rankingu według liczby zaangażowanych awansowała aż o 391 pozycji. Stało się tak m.in. dzięki niezmiernie popularnemu wpisowi o zdobyciu czternastego tytułu w karierze, który osiągnął imponującą liczbę ponad 40 tys. polubień i ponad 2,5 tys. komentarzy.
Mniej wódki, więcej whiskey
Polacy zdają się zmieniać przyzwyczajenia w kwestii wysokoprocentowych alkoholi. W kategorii “Alkohole” dwa największe profile to Ballantine’s w Polsce i Johnnie Walker. Obydwa są obecne także w rankingu według liczby zaangażowanych – a razem z nimi na podium stoi inny gracz z tej samej półki, Jack Daniel’s Polska. Sytuacja polityczna i promocja jabłkowych trunków pomogła z kolei cydrowi Cider Inn, który awansował we wspomnianym rankingu o 14 pozycji, angażując 22% użytkowników swojego profilu. Wcześniej wspomniany Johnnie Walker zebrał mnóstwo polubień odnosząc się zaś do historii. Użytkownikom Facebooka bardzo spodobał się bowiem post marki z przypomnieniem o kolejnej rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.
Zmiany w kategoriach Fanpage Trends
W sierpniowym wydaniu Fanpage Trends miał także miejsce debiut dwóch nowych kategorii – „Trenerzy personalni“ oraz „Zwierzęta“. W pierwszej kategorii, choć dwa pierwsze miejsca w rankingu według liczby fanów zajęły Ewa Chodakowska i Anna Lewandowska, nie brakuje też mężczyzn, co potwierdza, że i Polacy są coraz bardziej zainteresowani zdrowym trybem życia. W drugiej kategorii obecne są głównie marki takie jak PEDIGREE Polska, ale znalazło się też miejsce dla stron poświęconych po prostu miłości do naszych pupili, takich jak Kochamy Zwierzaki! Psy, koty i wszystkie inne...
Zapraszamy do lektury całego sierpniowego wydania raportu Fanpage Trends.
Raport Fanpage Trends do pobrania na stronie Sotrender: http://www.sotrender.com/pl/fanpage-trends
Więcej informacji znaleźć można na blogu:
http://blog.sotrender.com/pl/2014/09/fanpage-trends-sierpien-2014/
Źródło: Sotrender