Chociaż luty był krótszy od innych miesięcy i tak sporo wydarzyło się w tym czasie na Facebookowym podwórku. Administratorów profili komercyjnych poniosła fala miłości i w Walentynki opublikowali 20% więcej wpisów niż zwykle, Facebook skończył 10 lat, a do rankingów #FanpageTrends brawurowo wskoczył Kamil Stoch. Co jeszcze w raporcie?
Wzloty bez groźnych upadków
W lutowym zestawieniu najlepszych postów #FanpageTrends znalazły się m.in. stale budząca emocje Fundacja DKMS z kolejnym apelem oraz śmieszny obrazek wciąż popularnej Ewy Chodakowskiej. Zestawienie pokazuje, że oprócz stałego podkreślania wagi działalności charytatywnej, najlepsze posty odzwierciedlają także bieżące wydarzenia. Dowodem są chociażby wpisy Bronisława Komorowskiego i Kancelarii Premiera z 21 lutego dotyczące akcji Solidarni z Ukrainą oraz post Justyny Kowalczyk ze zdjęciem medalu po jej wygranej podczas olimpiady w Soczi.
Olimpiada w Soczi i na Facebooku
Samą olimpiadę można było śledzić nie tylko w telewizji - jej echa rozniosły się również na Facebooku. Relacjonująca na bieżąco wydarzenia TVP Sport zajęła trzecie miejsce w liczbie zaangażowanych zaraz po Kwejku i Demotywatorach oraz pierwsze miejsce pod względem odsetka zaangażowanych. Stacja zaangażowała 205 882 osób, co stanowi 165% liczby jej fanów na Facebooku.
Do rankingów #FanpageTrends wskoczył Kamil Stoch, który co ciekawe, został wspomniany również w najlepszych postach stron z kategorii Miasta, Prasa, Programy tv i Uczelnie. Dzięki osiągnięciom Kamila Stocha, Zbigniewa Bródki oraz Justyny Kowalczyk w Soczi, cała kategoria Sport poprawiła swoją pozycję w rankingu branż o dwa miejsca, stając się trzecią największą po Muzyce i E-commerce kategorią. Z kolei sami sportowcy zyskali dzięki swoim osiągnięciom naprawdę liczne grono fanów.
Konkursy niekoniecznie legalne
Ranking najlepszych postów marek pokazuje, że chętnie korzystają one z możliwości prowadzenia konkursów za pośrednictwem postów. Niestety, często zdarza się, że robią to w niedozwolony przez regulamin serwisu sposób. Organizując konkursy należy pamiętać, że wymaganie od uczestników zabawy udostępnienia treści jest praktyką nielegalną, o czym wprost mówi regulamin Facebooka. Można natomiast zachęcać do polubienia lub skomentowania posta albo dodania wpisu na stronie organizatora. Można także wykorzystywać przycisk “Lubię to” czy komentarze jako metodę głosowania w konkursie.
Cały raport do pobrania pod adresem:
http://www.sotrender.pl/fanpage-trends?hp
Źródło: Sotrender