logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Farmacja cały czas na czele rankingu największych reklamodawców

  PR 30.07.2018, przeczytano 593 razy

Ranking najbardziej aktywnych reklamodawców w pierwszym półroczu 2018 roku ponownie otwierają przedstawiciele farmacji. Zdecydowanym liderem jest Aflofarm z GRP na poziomie 106 321, za nim plasuje się Polpharma (GRP 55 845) – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia. Ranking zamyka firma Orange z GRP 26 730.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/farmacja-caly-czas-na-czele-rankingu-najwiekszych-reklamodawcow,37419,artykul.html

W zestawieniu na trzech pierwszych miejscach znajdują się producenci z branży farmaceutycznej. Aflofarm oraz Polpharma utrzymują swoje pozycje, natomiast US Pharmacia w porównaniu z rokiem poprzednim przeskoczyła z 4 na 3  i zwiększyła swój udział o 7% w porównaniu z zeszłym rokiem.

Największym wzrostem procentowym w top 10 względem poprzedniego roku może pochwalić się Procter & Gamble. Mimo, że utrzymuje tę samą pozycję co w 2017 roku to wygenerował o 23% procent więcej GRP niż w roku poprzednim. Prawie podobna sytuacja jest z Lidlem. W tym przypadku wzrost  jest o 22%. Największy spadek odnotował Unilever – 17%. W 2017 roku był na 3. miejscu z liczbą 46 182 GRP, w 2018 na 6. miejscu z liczbą 38 506 GRP.

- Do top 10 dołączył Natur Produkt Pharma, który w 2017 roku był poza czołówką, a w 2018 roku ze wzrostem 54% znajduje się na 5 miejscu. Przez ten manewr z grona największych udziałowców wykluczony został Pepsico, który w 2017 roku był na 10 miejscu z liczbą 25 833 GRP (w 2018 - 24 553 GRP) – mówi Marcin Hajdenrajch, Media Manager, Codemedia.

Przez dołączenie Natur Produkt Pharma do grona top 10 branża farmaceutyczna stanowi ponad połowę udziałów w tym zestawieniu  - 54%. Na drugim miejscu jest FMCG – 32%, trzecim – handel (Lidl) – 9% i na czwartym miejscu telefonia komórkowa (Orange) – 6%.

- Porównując półrocza w 2018 roku producenci wygenerowali o 4% więcej GRP niż w 2017 roku. Co ciekawe największy gracz Aflofarm w tym roku osiągnął mniejszą liczbę GRP o 7% - podsumowuje Marcin Hajdenrajch, Media Manager, Codemedia.

Ranking najbardziej aktywnych reklamodawców w telewizji jest przygotowywany przez dom mediowy Codemedia raz na pół roku.

Źródło: Codemedia

www.codemedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy dyrektor ds. relacji inwestorskich w Grupie Agora
Od 1 czerwca br. Bartłomiej Godlewski objął stanowisko dyrektora ds. relacji inwestorskich w Grupie Agora. Będzie odpowiedzialny za kształtowanie i realizację długofalowej strategii relacji inwestorskich oraz budowanie pozytywnego wizerunku Grupy Agora na rynku kapitałowym.  
Kto zastąpi Michała Probierza? Medialni faworyci
12 czerwca Michał Probierz ogłosił swoją decyzję o rezygnacji z funkcji selekcjonera reprezentacji Polski. Eksperci z Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) sprawdzili, kto według komentujących ten temat internautów powinien objąć stanowisko trenera. Jeden z potencjalnych kandydatów zdecydowanie wyróżnia się największym poparciem kibiców.
MEGOGO rozszerza ofertę radiową — współpraca z Grupą ZPR Media
Serwis medialny MEGOGO podpisał umowę z jednym z wiodących polskich nadawców radiowych – Grupą ZPR Media. W rezultacie na platformie obecnie dostępne jest jeszcze więcej bezpłatnych treści radiowych.
Stargaze TV – influencerzy w telewizji. Nowy kanał z licencją w Polsce
TIVIO Studio uzyskało 12-letnią licencję  czeskiego regulatora medialnego (RRTV) na uruchomienie Stargaze TV – nowego, całodobowego kanału telewizyjnego opartego na treściach tworzonych przez polskich influencerów i twórców internetowych. Kanał będzie w całości nadawany po polsku i powstaje z myślą o lokalnej widowni. Jego debiut planowany jest...
ESKA2 w wakacje z akcją „Polska Jest Najfajniejsza”
W te wakacje Radio ESKA2 organizuje wyjątkowy konkurs „Polska Jest Najfajniejsza”, w którym do wygrania będą pobyty w najbardziej luksusowych hotelach w Polsce w głównych kurortach turystycznych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764