logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Feeling good with KBA”: spotkanie prasowe firmy KBA CEE

  PR 10.01.2014, przeczytano 1490 razy
ilustracjastrzałka

8 stycznia w warszawskim hotelu Hyatt Regency odbyło się tradycyjne już, doroczne spotkanie firmy KBA CEE z przedstawicielami polskich mediów. Stanowiło ono okazję do podsumowania działalności spółki w ostatnich dwunastu miesiącach oraz do przedstawienia jej planów na rok 2014. Firma zaanonsowała m.in. nową kampanię promocyjną, przebiegającą pod hasłem „Feeling good with KBA”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/feeling-good-with-kba%3A-spotkanie-prasowe-firmy-kba-cee,20576,artykul.html

Ze strony KBA CEE w spotkaniu udział wzięli: Jan Korenc – prezes zarządu, Grzegorz Szymczykowski – dyrektor ds. sprzedaży i serwisu oraz Paweł Krasowski – odpowiedzialny za wsparcie techniczne sprzedaży oraz marketing. Po wprowadzeniu przez Pawła Krasowskiego głos zabrał Jan Korenc: „Spotkanie jest okazją do podsumowania nie tylko działalności KBA CEE w minionym roku, ale też pierwszego pełnego roku mojej prezesury. Cieszę się zatem podwójnie z faktu, że rok 2013 zakończyliśmy zgodnie z planem, przede wszystkim od strony sprzedażowej. Także integracja naszych zespołów z Polski, Czech i Słowacji przebiega w sposób zadowalający, z korzyścią dla klientów ze wszystkich trzech krajów”.

Reorganizacja struktur Koenig & Bauer

Jan Korenc nawiązał w swoim wystąpieniu do niedawnej informacji prasowej Koenig & Bauer anonsującej zmiany w strukturach koncernu. Dotkną one przede wszystkim sfery produkcyjnej, która zostanie skoncentrowana w pięciu lokalizacjach, m.in. w zakładach wytwarzających arkuszowe maszyny offsetowe w Radebeul i w Dobrušce. Firma zostanie podzielona na cztery jednostki biznesowe, działające w obszarach druku arkuszowego, zwojowego,  zastosowań specjalistycznych i produkcji. „Ruch ten ma na celu dostosowanie struktury firmy Koenig & Bauer do zmieniających się warunków rynkowych – mówił Jan Korenc – oraz jej zoptymalizowanie, także pod kątem istniejących mocy produkcyjnych. Chciałbym przy tym zapewnić, że w żaden negatywny sposób zmiany te nie przełożą się na działalność naszej spółki oraz obsługiwanego przez nią regionu”.

Rok 2013 przyniósł kilka strategicznych ruchów Koenig & Bauer na rynku opakowaniowym. Firma przejęła w nim włoskiego producenta wąskowstęgowych maszyn fleksograficznych – Flexotecnica oraz niemieckiego dostawcę maszyn do zadrukowywania nietypowych podłoży (m.in. szkła, tworzyw sztucznych) – Kamann. „Tym samym wzmocniliśmy w jeszcze większym stopniu pozycję lidera na szeroko rozumianym rynku opakowań – mówił Jan Korenc.

Nowe obszary działania

Poza wspomnianymi przejęciami, koncern Koenig & Bauer utrzymał w ub.r. dominującą pozycję na rynku maszyn stosowanych przy produkcji druków zabezpieczonych (poprzez spółkę KBA NotaSys). Firma konsekwentnie realizuje też plany związane z rozwojem własnej technologii druku cyfrowego. Po premierze rynkowej na targach drupa 2012, na ubiegłorocznej wystawie Hunkeler Innovationdays została zaprezentowana udoskonalona wersja maszyny KBA RotaJET 76, której dwa pierwsze egzemplarze już pracują u klientów.

Jeżeli chodzi o KBA CEE, rok ubiegły oznaczał dla spółki wejście na rynek systemów zarządzania drukarnią MIS (umowa o strategicznej współpracy z firmą Cicero Stapro Group, będącą niemal monopolistą na tym rynku w Czechach i na Słowacji) oraz materiałów eksploatacyjnych (w ramach dedykowanego działu PressConsum). Te ostatnie są oferowane na podstawie umów OEM z czołowymi producentami w branży oraz stale testowane na maszynach z rodziny KBA Rapida w centrum technologicznym Koenig & Bauer w Radebeul.

KBA CEE: w pierwszej piątce

Podczas konferencji poinformowano, że spółka KBA CEE znalazła się wśród pięciu najlepiej prosperujących lokalnych oddziałów Koenig & Bauer w 2013 roku. „Wyprzedziły nas tylko filie działające na tak potężnych rynkach jak USA, Chiny, Niemcy i Francja – podkreślał Jan Korenc. – Sukces ten wynika nie tylko ze zrealizowanych celów sprzedażowych, ale też szeregu działań integrujących zespoły handlowców i serwisantów z Polski, Czech i Słowacji, którzy służą sobie nawzajem wiedzą i kwalifikacjami”.

W Polsce za sprzedaż i serwis od 1 kwietnia ub.r. odpowiada Grzegorz Szymczykowski, który nadzoruje pracę czterech regionalnych szefów sprzedaży i pięciu jednostek serwisowych (zarówno własnych, jak też autoryzowanych dealerów). „Podobne stanowiska istnieją w naszych strukturach w Czechach i na Słowacji – mówił Jan Korenc. – Synergia wynikająca ze wspólnego nadzoru nad sprzedażą i serwisem jest oczywista. Grzegorz Szymczykowski dodatkowo opiekuje się kluczowymi klientami”.

Jan Korenc podkreślił też niebagatelną rolę, jaką w działalności KBA CEE odgrywa serwis: „Dysponujemy bardzo silnym, kompetentnym i zintegrowanym zespołem serwisantów z trzech krajów. To ci ludzie w dużej mierze decydują o naszym sukcesie i o wdrożeniach kolejnych maszyn. Klienci cenią sobie ich kwalifikacje, stąd wielu z nich decyduje się na długoterminowe umowy usług posprzedażowych. Bieżące problemy pomaga rozwiązywać także całodobowe centrum wsparcia technicznego w Radebeul”.

Dla klientów, dla branży...

Z myślą o klientach z Polski, Czech i Słowacji firma KBA CEE dwukrotnie zorganizowała w ubiegłym roku Dni Otwarte w Radebeul. Podczas pierwszego spotkania, w którym wzięło udział niemal 100 użytkowników z obsługiwanego przez nią regionu, zaprezentowane zostały maszyny KBA Rapida 75 i KBA Rapida 106. Dwa miesiące później blisko 40 przedstawicieli polskich drukarń wielkoformatowych było świadkami światowej premiery maszyny KBA Rapida 164. W tym roku klienci firmy z Polski, Czech i Słowacji spotkają się m.in. 27 lutego w Brnie, podczas towarzyszącej targom PRINTexpo 2014 konferencji poświęconej drukowi UV, której Koenig & Bauer jest Złotym Sponsorem.

Firma stara się myśleć także o przyszłych kadrach poligraficznych z naszego kraju. Pod koniec ub.r. KBA CEE i Mondi Paper Sales nawiązały ścisłą współpracę dydaktyczno-naukową z Zakładem Technologii Poligraficznych Instytutu Mechatroniki i Poligrafii Politechniki Warszawskiej. Jej pierwszym efektem był wyjazd grupy studentów do słowackiej fabryki Mondi. Kolejnym jest zaplanowana na wiosnę br. wizyta w zakładach produkcyjnych Koenig & Bauer w Radebeul.

Firma aktywnie wspierała też różne inicjatywy branżowe na polskim rynku, m.in. Bal Polskiej Izby Druku, Zjazd Absolwentów Instytutu i Poligrafii Politechniki Warszawskiej oraz konkurs dla projektantów opakowań Art of Packaging.

Tylko w Koenig & Bauer

W dalszej części spotkania głos zabrał Grzegorz Szymczykowski, który podkreślił, że firma Koenig & Bauer posiada obecnie najszersze portfolio arkuszowych maszyn offsetowych na rynku: od formatu 36 x 52 cm do formatu „superwielkiego”, tj. 151 x 205 cm. „Na targach drupa 2012 wprowadziliśmy do sprzedaży cztery nowe modele, w roku ubiegłym kolejny – KBA Rapida 164. W naszym portfolio znajduje się m.in. najszybsza, pracująca z prędkością 20 tys. egz./h, arkuszowa maszyna offsetowa na świecie, a naszą specjalizacją są maszyny do drukowania opakowań. Większość z nich jest personalizowanych pod potrzeby klienta, jak chociażby niedawno dostarczona do szwajcarskiej drukarni Amcor maszyna, wyposażona w 19 agregatów (drukujących, lakierujących i suszących) oraz rozwiązanie inercyjnego suszenia UV. Dysponujemy też najszybszymi na rynku maszynami wielkoformatowymi w swojej klasie – mowa o modelach KBA Rapida 145 i KBA Rapida 164”.

Następnie Grzegorz Szymczykowski wymienił szereg rozwiązań technologicznych, dostępnych jedynie w maszynach z rodziny KBA Rapida. Są to m.in.: system nakładania bez marki bocznej  DriveTronic SIS; system zmiany zleceń „w locie” Flying Job Change; system synchronicznej zmiany formy lakierującej i wałków rastrowych DriveTronic SFC; system mycia synchronicznego CleanTronic Synchro, nowa konsola ErgoTronic oraz suszarka VariDry Blue z zamkniętym obiegiem gorącego powietrza.

Wszystkie te rozwiązania są unikalne w skali całej branży – podkreślał Grzegorz Szymczykowski – decydując o naszej sile i przewadze konkurencyjnej. To właśnie one stanowią podstawę hasła „sprtinting ahead”, czyli „uciekaj do przodu”, odnoszącego się zarówno do działalności naszej, jak też naszych klientów”.

Źródło: KBA CEE

www.kba.com/pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764