logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Femvertising, czyli jak trafić z reklamą do kobiet

  PR 06.02.2016, przeczytano 625 razy

Współczesny świat mediów i reklamy, kategoryzujący role społeczne w odniesieniu do płci, musi nadążyć za dynamiczną zmianą wizerunku przypisywanego kobietom. Odpowiedzią na rodzące się potrzeby ma być Femvertising, nowy trend w marketingu, który wniesie świeżą jakość świadczonym usługom. Na czym ma jednak polegać?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/femvertising%2C-czyli-jak-trafic-z-reklama-do-kobiet,27375,artykul.html

Przez lata światu towarzyszyło przekonanie o budowaniu obrazu kobiet na prostych i stereotypowych skojarzeniach: pań wypełniających precyzyjnie codzienne obowiązki; kur domowych dbających o podstawowy mir i porządek; obiektów pożądania, których rola bazuje w dużej mierze na seksualności, w myśl zasady sex sells.

Na przestrzeni wieków zabiegano o równe postrzeganie płci, choć dopiero przedwojenne francuskie sufrażystki i odważny głos chińskich władz w połowie XX wieku przyczyniły się do poprawy statusu kobiet we współczesnym świecie. Co więcej, przeprowadzane w Polsce co kilka lat Ogólnopolskie Badania Wynagrodzeń (OBW) wykazują wciąż, że na rynku pracy również istnieją znaczne podziały ze względu na płeć (w 2013 roku średnie zarobki mężczyzn w kraju kształtowały się na poziomie 4500 PLN, kobiety zaś inkasowały co miesiąc o 900 PLN mniej), co służy wyłącznie kolejnej kategoryzacji.

W  świecie mediów i reklamy zaistniała chęć wyrównania obrazu obydwu płci, a także odejścia od uproszczonego i przedmiotowego traktowania kobiet. Dzisiaj marketing stara się wyjść naprzeciw współczesnym i cywilizowanym potrzebom, poprzez dotarcie do obecnych potrzeb płci pięknej. Femvertising to odpowiedź na potrzeby i zainteresowania współczesnych kobiet. To próba stworzenia nowej komunikacji marketingowej, która na celu ma odejście od schematycznych ról kobiet przedstawianych w mediach.

Ważną rolę we współczesnych mediach i reklamie odgrywa sposób komunikacji: prosty i opierający się na utartych schematach przekaz wyparty zostaje przez inspirujące i wartościowe treści. Femvertising pozwala na odejście od wizerunku kobiet utożsamianym dotąd z postawą prostej i cierpliwej matki oraz żony. Panie w XXI wieku oczekują już treści, do których będą mogły rzeczywiście przystawać, a także komunikatów, które pomogą w budowaniu własnej akceptacji i pozycji społecznej.

Inspiracją dla tego zjawiska są zachodzące zmiany społeczno-kulturowe, które możemy zaobserwować nie tylko w marketingu, ale i na co dzień – podkreśla Karolina Pasek z 365 agencja. – Prosty podział na role kobiet i mężczyzn przestał funkcjonować już dawno. Teraz istotne jest, aby pójść z duchem czasu i zmienić rodzaj komunikacji na taki, który dotrze do pragnień współczesnych kobiet. Na rodzaj komunikacji opartej na tolerancji i wartościowych treściach.

Femvertising, a więc budowanie sylwetek kobiet zgodnie z duchem XXI wieku, opartym na równouprawnieniu, nie jest jednak wyłącznie zmianą służącą odwróceniu się od utartych stereotypów. Z raportu przedstawionego przez Ernst & Young wynika, że w 2028 roku kobiety na świecie będą kontrolowały ponad 75% wydatków społecznych, dlatego istotne jest, by model komunikowania roli płci pięknej w mediach i reklamie spełniał jej oczekiwania.

Źródło: 365 agencja

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Black Friday i Cyber Monday: czy e-sklepy odrobią straty?
W ubiegłym roku Black Friday był rekordowy pod wieloma względami. Aż trzech na czterech polskich konsumentów deklarowało, że skorzysta z promocji w tym dniu i był to największy odsetek w Europie.[1] Znacznie wzrosła wtedy także wartość przeciętnego koszyka w sieci. W tym roku promocje mogą być szansą na częściowe odrabianie przez sklepy strat spowodowanych pandemią...
Targetowanie reklam radiowych online
Osobista forma kontaktu z użytkownikiem i reklamy odporne na Adblocka. To największe atuty przekazów marketingowych emitowanych w stacjach radiowych online, podcastach i innych treściach opartych na audio w Internecie. Firma AdTonos, wyspecjalizowana w obsłudze kampanii programatycznych, przez ostatnich dziesięć miesięcy wyemitowała aż 63 159 425...
Specjalizacja graficzna

Zawód ilustrator: Specjalizacja graficzna

Ktoś poszukuje grafika, może cię to zainteresuje? – piszą znajomi w dobrej wierze, po czym zupełnie niezaskoczona odkrywam, że ogłoszenie nie ma nic wspólnego z moją specjalizacją. Zawsze jednak dziękuję im za pamięć.
Nowe rozwiązania w Employer Branding powstają w odpowiedzi na skutki pandemii
Nigdy jeszcze odporność fizyczna i psychiczna pracowników nie miała tak dużego znaczenia dla efektywności biznesowej firm, jak obecnie w czasie trwającej pandemii. Pracodawcy zaczęli zauważać, że zdrowie i samopoczucie pracowników ma mocne przełożenie na prawidłowe funkcjonowanie organizacji w trudnym okresie. W efekcie na rynku pojawiają się nowe rozwiązania z...
Jak wykorzystać czas pandemii do usprawnienia customer experience naszej firmy?
Większość z nas uważa, że nasze decyzje zakupowe podejmowane są w sposób całkowicie racjonalny. Gros z nich jest jednak podświadomie dyktowana przez nasze nastroje. Wiele globalnych badań potwierdza, iż emocje są najważniejszym czynnikiem wpływającym na kreowanie architektury doświadczeń klienta oraz odbiór marki. Równie ważnym aspektem jest obsługa na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764