logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Femvertising, czyli jak trafić z reklamą do kobiet

  PR 06.02.2016, przeczytano 805 razy

Współczesny świat mediów i reklamy, kategoryzujący role społeczne w odniesieniu do płci, musi nadążyć za dynamiczną zmianą wizerunku przypisywanego kobietom. Odpowiedzią na rodzące się potrzeby ma być Femvertising, nowy trend w marketingu, który wniesie świeżą jakość świadczonym usługom. Na czym ma jednak polegać?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/femvertising%2C-czyli-jak-trafic-z-reklama-do-kobiet,27375,artykul.html

Przez lata światu towarzyszyło przekonanie o budowaniu obrazu kobiet na prostych i stereotypowych skojarzeniach: pań wypełniających precyzyjnie codzienne obowiązki; kur domowych dbających o podstawowy mir i porządek; obiektów pożądania, których rola bazuje w dużej mierze na seksualności, w myśl zasady sex sells.

Na przestrzeni wieków zabiegano o równe postrzeganie płci, choć dopiero przedwojenne francuskie sufrażystki i odważny głos chińskich władz w połowie XX wieku przyczyniły się do poprawy statusu kobiet we współczesnym świecie. Co więcej, przeprowadzane w Polsce co kilka lat Ogólnopolskie Badania Wynagrodzeń (OBW) wykazują wciąż, że na rynku pracy również istnieją znaczne podziały ze względu na płeć (w 2013 roku średnie zarobki mężczyzn w kraju kształtowały się na poziomie 4500 PLN, kobiety zaś inkasowały co miesiąc o 900 PLN mniej), co służy wyłącznie kolejnej kategoryzacji.

W  świecie mediów i reklamy zaistniała chęć wyrównania obrazu obydwu płci, a także odejścia od uproszczonego i przedmiotowego traktowania kobiet. Dzisiaj marketing stara się wyjść naprzeciw współczesnym i cywilizowanym potrzebom, poprzez dotarcie do obecnych potrzeb płci pięknej. Femvertising to odpowiedź na potrzeby i zainteresowania współczesnych kobiet. To próba stworzenia nowej komunikacji marketingowej, która na celu ma odejście od schematycznych ról kobiet przedstawianych w mediach.

Ważną rolę we współczesnych mediach i reklamie odgrywa sposób komunikacji: prosty i opierający się na utartych schematach przekaz wyparty zostaje przez inspirujące i wartościowe treści. Femvertising pozwala na odejście od wizerunku kobiet utożsamianym dotąd z postawą prostej i cierpliwej matki oraz żony. Panie w XXI wieku oczekują już treści, do których będą mogły rzeczywiście przystawać, a także komunikatów, które pomogą w budowaniu własnej akceptacji i pozycji społecznej.

Inspiracją dla tego zjawiska są zachodzące zmiany społeczno-kulturowe, które możemy zaobserwować nie tylko w marketingu, ale i na co dzień – podkreśla Karolina Pasek z 365 agencja. – Prosty podział na role kobiet i mężczyzn przestał funkcjonować już dawno. Teraz istotne jest, aby pójść z duchem czasu i zmienić rodzaj komunikacji na taki, który dotrze do pragnień współczesnych kobiet. Na rodzaj komunikacji opartej na tolerancji i wartościowych treściach.

Femvertising, a więc budowanie sylwetek kobiet zgodnie z duchem XXI wieku, opartym na równouprawnieniu, nie jest jednak wyłącznie zmianą służącą odwróceniu się od utartych stereotypów. Z raportu przedstawionego przez Ernst & Young wynika, że w 2028 roku kobiety na świecie będą kontrolowały ponad 75% wydatków społecznych, dlatego istotne jest, by model komunikowania roli płci pięknej w mediach i reklamie spełniał jej oczekiwania.

Źródło: 365 agencja

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764