logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fenomen Dojrzałego Gracza – w co i jak grają „starsi”?

  PR 26.09.2018, przeczytano 425 razy
ilustracja

Badanie przeprowadzone przez Norstat Polska na zlecenie Lenovo Legion rzuca światło na to, jak wygląda portret polskiego gracza. Wyniki dla wielu mogą okazać się zaskakujące! Ponad połowę miłośników wirtualnej rozgrywki stanowią osoby w wieku 25-44 lat. To jednak dopiero początek ciekawych informacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fenomen-dojrzalego-gracza-%E2%80%93-w-co-i-jak-graja-_starsi_,379494,artykul.html

Ponad połowa osób grających na komputerze robi to od przynajmniej... 10 lat! Zaskoczeni? Gaming nie jest hobby przeznaczonym wyłącznie dla nastolatków. Aż 58% graczy stanowią osoby w wieku od 25 do 44 lat, wynika z badania Norstat Polska. Badanie przeprowadzone na zlecenie Lenovo Legion, producenta laptopów, komputerów stacjonarnych i akcesoriów dla graczy, zwraca uwagę na zjawisko społeczne, jakim jest Fenomen Dojrzałego Gracza. Wciąż niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że gry komputerowe dawno przestały być rozrywką przeznaczoną wyłącznie dla najmłodszych.

56% graczy w wieku 25-44 lat gra od ponad 10 lat, a aż 37% osób robi to od ponad 15 lat! Osoby powyżej 25. roku życia często powracają do wirtualnej rozgrywki ze względu na sentyment do formy relaksu, która skutecznie poprawiała im samopoczucie przed laty. 48% z tych graczy korzysta z komputera multimedialnego, a aż 35% nie bawi się w wojenki #pcmasterrace vs #konsole i posiada zarówno PCta, jak i konsolę.

Czy zgadlibyście w co na swoich komputerach grają dojrzali gracze? Najchętniej wybierane są gry zręcznościowe (49% ankietowanych), strategiczne (48%) i przygodowe (45%). 31% respondentów najczęściej sięga po gry sportowe. Popularna FIFA w gronie znajomych? Dokładnie tak. Wprawdzie w trybie wieloosobowym w grach bawi się mniejszość, bowiem tylko 34% graczy w tej grupie wiekowej, ale to właśnie gry sportowe są bardzo często ogrywane w trybie multiplayer w gronie znajomych i nieznajomych.

Ze względu na codzienne obowiązki, dojrzali gracze grają głównie weekendami. Większość oddaje się regularnej wirtualnej rozgrywce najczęściej w soboty (58%), podczas gdy równie chętnie do cyfrowego świata wkraczają w niedziele (41%) i piątki (33%). Aż 72% graczy z grupy wiekowej 25-44 lat sięga po gry po godzinie 18:00, czyli po pracy. To właśnie wtedy przydaje się choćby funkcja podświetlenia klawiatury w laptopie, uprzyjemniająca rozgrywkę. Lenovo Legion Y530 oferuje białe podświetlenie, podczas gdy Lenovo Legion Y730 wyposażono w klawiaturę RGB z funkcją indywidualnego programowania iluminacji każdego z klawiszy.

  • Pełny raport ukazujący obraz polskiego gracza można znaleźć pod adresem FenomenGracza.pl.

Źródło: Lenovo

Dodatkowe informacje:

Firma Lenovo dostrzega to, że wśród graczy istnieje spora grupa osób dorosłych. To między innymi z myślą o nich stworzono nowe laptopy Lenovo Legion Y530 i Y730, które zostały ciepło przyjęte przez polskich recenzentów i graczy. Są chwalone za swój stonowany, nowoczesny design, a przy tym zapewniają wydajność, której potrzebują miłośnicy wirtualnej rozgrywki. To właśnie takie urządzenia często przekonują osoby w wieku 25-44 lat do zakupu pierwszego komputera gamingowego. Komputer zaprojektowany w taki sposób jest nie tylko maszyną dającą dostęp do świata wirtualnej rozgrywki, ale też laptopem, którego śmiało można zabrać do pracy lub na spotkanie biznesowe.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764