Firma Canon przygotowała na FESPA 2017 przykład zintegrowanej kampanii komunikacyjnej dla marki z branży beauty. Dostawcy usług druku będą mogli poznać szerokie możliwości produkcyjne nowoczesnych rozwiązań cyfrowych Canon. Poprzez produkcję różnorodnych materiałów, firma pokaże, w jaki sposób innowacyjne rozwiązania druku mogą wspierać działania promocyjne marki, tworząc wartość dodaną nawet dla najbardziej wymagających klientów.
Prezentowane materiały obejmują całe spektrum zastosowań mało- i wielkoformatowego druku, które zostały przygotowane w oparciu o przykładową kampanię promocyjną. Do produkcji wykorzystano specjalnie przygotowane materiały zdjęciowe autorstwa uznanego fotografa Clive’a Bootha, które dzięki profesjonalnym technologiom druku zostały wykorzystane do różnorodnych zastosowań w ramach wielokanałowej kampanii.
Kampania obejmuje 19 niezależnych zastosowań druku, które opierają się na czterech motywach fotograficznych zarejestrowanych przez autora na najnowszej lustrzance cyfrowej serii Canon EOS. Prezentowane motywy – ziemia, powietrze, ogień i woda – wykorzystano do zadruku specjalnie przygotowanych materiałów, wchodzących w skład zintegrowanej kampanii marketingowej, m.in. elementów dekoracyjnych wnętrz, opakowań, plakatów, materiałów POS, fotografii wielkoformatowych czy materiałów do wysyłek personalizowanych.
Mathew Faulkner, European Marketing Manager, Canon Europe, wyjaśnia: - Wobec tak dużej konkurencji rynkowej, dostawcy usług druku wielkoformatowego chcą wyróżnić się swoją ofertą wśród klientów końcowych – chcą pokazać, że możliwości produkcyjne rozwiązań druku przyniosą wartość dodaną, a sami dostawcy nie tylko rozumieją ich potrzeby, ale też potrafią zaproponować kompleksowe rozwiązania oparte na kreatywnym podejściu.
- Zaprojektowana przez nas przykładowa kampania ma pokazać dostawcom usług druku, jak dzięki rozwiązaniom druku Canon mogą wprowadzić w życie najbardziej profesjonalne projekty promocyjne. Prezentując zastosowania druku na różnorodnych nośnikach, pragniemy uwolnić potencjał kreatywny i biznesowy dostawców, wspierając ich w rozwijaniu własnej działalności o nowe kanały sprzedaży i nowe rynki. Dodatkowo, materiały prezentowane w strefie Canon mają inspirować klientów, którzy już myślą o rozszerzeniu oferty o nowe zastosowania mało- i wielkoformatowych rozwiązań druku, a przez to chcą zwiększać zyski.
Wśród aplikacji prezentowanych na żywo na stoisku Canon podczas FESPA będą:
Materiały dekoracyjne
- Materiały wzornicze i personalizowane tapety drukowane na ploterze rolowym Océ Colorado 1640 i Océ ColorWave 700 z wykorzystaniem samoprzylepnej fototapety Canon IJM678 Self Adhesive Wallcovering i wykończone przy użyciu automatycznego trymera Fotoba XLD-170 WP.
- Oznaczenia i promocyjne grafiki podłogowe wyprodukowane na ploterze Océ Colorado 1640 z użyciem strukturalnej folii podłogowej IJM684 Textured floor graphic media i wykończone na ploterze tnącym z linii Océ ProCut wyposażonym w najnowszy system Océ Auto Pilot.
Opakowania
- Opakowania tekturowe zadrukowane na ploterze płaskim Océ Arizona 1280 GT z wykorzystaniem kartonów Invercote wykończone na ploterze tnącym Océ ProCut.
- Personalizowane foldery promocyjne wydrukowane na ploterze Océ Arizona 1280 GT z wykorzystaniem płyt kartonowych i tekturowych, wykończone na ploterze tnącym Océ ProCut.
Grafiki wewnętrzne i zewnętrzne
- Podświetlane oznakowania wysokiej jakości do zastosowań reklamowo-promocyjnych zadrukowane na ploterach Océ Arizona 1280 GT i Océ Colorado 1640 z wykorzystaniem folii do podświetleń IJM637 Backlit Film i wykończone na ploterze tnącym Océ ProCut.
- Bannery podwieszane do punktów sprzedaży wydrukowane na ploterach Océ Colorado 1640, Océ ColorWave 700 i Océ ColorWave 910 z wykorzystaniem folii bannerowej IJM545C Polyprop i wykończone przy użyciu automatycznego trymera Fotoba XLD-170 WP.
- Oznakowania i grafiki podłogowe 3D wydrukowane na ploterze Océ Arizona 6170 XTS z wykorzystaniem płyt displayowych Katz Display Board i wykończone na ploterze tnącym Océ ProCut.
- Dekoracyjne folie okienne zadrukowane na ploterach Océ Arizona 1280 GT i Océ Colorado 1640 i transparentnej folii okiennej z klejem typu cling: IJM683 Window Cling Film.
Plakaty i materiały POS
- Plakaty promocyjne wydrukowane na ploterach Océ Colorado 1640, Océ ColorWave 700, Océ ColorWave 910, imagePROGRAF PRO-6000S z wykorzystaniem różnorodnych nośników do zastosowań graficznych Canon i wykończone przy użyciu automatycznego trymera Fotoba XLD-170 WP.
- Personalizowane materiały POS i standy drukowane na ploterze Océ Arizona 6170 XTS z wykorzystaniem płyt kartonowych i tekturowych typu B i wykończone na ploterze tnącym Océ ProCut.
Fotografia i grafika artystyczna
- Jedno- i dwustronnie zadrukowane fotografie i grafiki artystyczne wyprodukowane na ploterach imagePROGRAF PRO-4000, imagePROGRAF PRO-6000S i DreamLabo 5000 z wykorzystaniem różnorodnych podłoży fotograficznych Canon wysokiej jakości.
Produkcja przemysłowa
- Personalizowane, niewielkie pokrywy lustrzane zadrukowane na ploterze płaskim Océ Arizona 1280 GT z wykorzystaniem płyt aluminiowo-kompozytowych Brushed Silver Dibond i wykończone na ploterze tnącym Océ ProCut.
Materiały personalizowane
- Personalizowane kartki pocztowe w formacie A5 i większym (105 x 297mm) wyprodukowane na urządzeniu imagePRESS C750 z wykorzystaniem papieru Top Colour Zero Paper 300gsm.
- Składane materiały reklamowe do wysyłki pocztowej (z personalizowanym voucherem) wyprodukowane na urządzeniu imagePRESS C750 i papierze powlekanym Canon Top Coated Plus Gloss FSC.
Materiał wideo z planu zdjęciowego do kampanii
Źródło: Canon Europe