logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fespa 2018: Océ Touchstone - Technologia do zadruku wielowarstwowego

  PR 16.05.2018, przeczytano 927 razy
ilustracjastrzałka

Podczas międzynarodowych targów FESPA 2018 (15-18 maja, Messe Berlin, hala 3.2 stoisko A40/B40) Canon zaprezentował Océ Touchstone – zintegrowaną technologię wielowarstwowego druku cyfrowego do zastosowań graficznych, dekoracyjnych i zadruku opakowań na urządzeniach Océ Arizona.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fespa-2018%3A-oc%C3%A9-touchstone---technologia-do-zadruku-wielowarstwowego,36517,artykul.html

Wspierając dostawców usług druku w produkcji niestandardowych materiałów graficznych, dekoracyjnych czy oznakowań, nowa technologia działa w oparciu o wyjątkowo precyzyjną technologię ploterów Océ Arizona serii 1200 i 2200, wykorzystujących utwardzalny atrament UV IJC257. Integracja nowoczesnych technologii i oprogramowania druku pozwoli m.in. oddać fakturę niestandardowych materiałów (jak kamień czy cegła), wykonywać tłoczenia, imitacje elementów metalowych czy wypukłe litery.

Océ Touchstone to kompleksowe rozwiązanie składające się z czterech komponentów: wtyczki do programu Adobe Photoshop; rozwiązania ONYX Thrive, oprogramowania Océ Touchstone z technologią Océ ALPS (Advanced Layer Printing System) oraz plotera płaskiego z serii Océ Arizona 1200 lub 2200.

Nowe rozwiązanie zostało zaprojektowane, aby wesprzeć zarówno dostawców usług druku w produkcji wysokiej jakości materiałów, jak i firmy zajmujące się drukiem opakowań, materiałów ekspozycyjnych i materiałów dla przemysłu.

Mark Lawn, dyrektor, Graphics & Communications Group, Canon Europe mówi: - Dostawcy usług druku stale poszukują innowacyjnych narzędzi i produktów do wyróżnienia swojej oferty na tle konkurencji. Jednocześnie chcą oferować wartość dodaną dla swoich klientów. Z drugiej strony klienci są dziś w stanie zapłacić nieco więcej za produkty, które wyróżniają się bezprecedensową jakością – są produktami premium, jak np. materiały z niestandardowymi wykończeniami. Badania InfoTrends pokazują, że 89% właścicieli drukarni i 43% dostawców usług druku deklaruje możliwość większych nakładów na wydruki, które wyróżnią ich produkt na tle konkurencji. Materiały drukowane na ploterach Océ Arizona mogą być teraz wzbogacone o unikalne fakturowanie, reliefy lub metaliczne wstawki z szeroką gamą wykończeń, które można wykorzystywać np. do zastosowań dekoracyjnych czy zadruku opakowań.

Technologia Océ Touchstone może być wykorzystana do odtworzenia różnorodnych, nietypowych faktur na danym medium, np. kamienia, cegły, drewna czy kafelków, które z powodzeniem mogą być wykorzystane do zastosowań dekoracyjnych czy wnętrzarskich. Twórcy oznakowań mogą wykorzystać nową technologię do celów funkcjonalno-edukacyjnych, np. tworzenia napisów w alfabecie breille’a czy elementów kaligrafii estetycznej.

Dzięki Océ Touchstone cały proces projektowy można zamknąć w ramach jednego środowiska. Dedykowany plugin do programu Adobe Photoshop umożliwia podgląd 3D i pozwala użytkownikom wstępnie zidentyfikować potencjalne korekty, które muszą zostać wprowadzone do projektu. Po zakończeniu projektowania obiekt zostaje przeniesiony do standardowego pliku PDF, co ułatwia udostępnianie materiałów do produkcji.

Oprogramowanie ONYX Thrive z kolei odpowiada za zarządzanie kolorami i przekazuje informacje o plikach do silnika Océ ALPS, który przetwarza dane do pliku przeznaczonego do druku, "dzieli go" na poszczególne warstwy, tworzy zadanie wsadowe i wysyła plik do plotera.

Océ Arizona drukuje poszczególne warstwy bardzo precyzyjnie – połączenie z technologią Océ ALPS zapewnia klientom uzyskanie wyjątkowej jakości wydruków przy każdym zadaniu druku.

Wouter Derichs, dyrektor marketingu, Wide Format, Canon Europe podsumowuje: - Wsłuchując się w potrzeby naszych klientów było dla nas jasne, że oczekują oni coraz bardziej innowacyjnych rozwiązań w zakresie zadruku mediów fakturowanych i niestandardowych efektów np. do elementów dekoracyjnych. Océ Touchstone pozwoliło nam sprostać tym wymaganiom, które teraz dostawcy usług druku mogą przełożyć na realizację najbardziej odważnych wizji twórczych. Mając na uwadze złożoność technologiczną w produkcji materiałów wielowarstwowych, nasze zintegrowane rozwiązanie pozwala dostawcom usług druku nie martwić się już o aspekty technologiczne całego procesu – dzięki wiernej reprodukcji kolorów i precyzji nanoszenia kropli w ploterach płaskich Océ Arizona, można śmiało powiedzieć, że technologia Océ Touchstone nie ma sobie równych na rynku zintegrowanych rozwiązań cyfrowego druku.

Podczas FESPA 2018 na stoisku Canon (hala 3.2 stanowisko A40/B40) rozwiązanie Océ Touchstone będzie prezentowane w połączeniu z ploterem Océ Arizona 1280 GT. Na stoisku będzie można zobaczyć m.in. zadruk opakowań, elementów dekoracji wnętrz czy materiałów POS.

Technologia Océ Touchstone jest dostępna w sprzedaży od maja 2018.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mateusz Zając o Apple Vision Pro na konferencji 4Developers
Mateusz Zając, Software Engineering Manager w VML, na konferencji 4Developers poprowadzi wystąpienie na temat Apple Vision Pro oraz potencjału, jaki niesie ze sobą ta technologia. 
Sztuczna inteligencja na granicy ludzkiej percepcji
Jak mózg człowieka odnajduje się w erze AI? W nowym raporcie „Człowiek vs. AI: Czy AI przekroczyło granice ludzkiej percepcji?” Neuroinsight Lab (by SeeWidely) zgłębia złożoną interakcję między ludzkim poznaniem a sztuczną inteligencją, wykorzystując do tego zaawansowaną neuroTechnologię, w tym EEG i eye-tracking. IAB Polska objął patronat nad tą publikacją.
Opus B z nowym spotem Prostamolu Uno
Agencja Opus B przygotowała nowy spot dla marki Prostamol UNO. Emisja przewidziana jest na wszystkich rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.
Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764