logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Festiwal Druku: duże zainteresowanie polskimi materiałami Ikonos

  PR 30.09.2019, przeczytano 650 razy
ilustracjastrzałka

Jak co roku na jesień, polską stolicą druku, dosłownie i w przenośni staje się Warszawa. Na 11 edycji Festiwalu Druku nie zabrakło marki IKONOS, czyli rodzimych materiałów do druku wielkoformatowego i dekoracji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/festiwal-druku%3A-duze-zainteresowanie-polskimi-materialami-ikonos,384155,artykul.html

- Festiwal Druku i IKONOS to rówieśnicy. Od ponad dekady, te warszawskie targi druku (oraz reklamy) i opolska fabryka rosną w siłę. Po części właśnie dzięki wieloletniej współpracy. - mówi Paweł Stania, z dz. marketingu Atrium, dystrybutora mediów IKONOS w Polsce.

Materiały „pod klienta”

IKONOS każdego dnia produkuje kilkadziesiąt tysięcy metrów bieżących materiałów samoprzylepnych i powlekanych wykorzystywanych w wielu branżach, od poligrafii i reklamy, przez dekoracje, po nietypowe zastosowania.

- Na naszej linii produkujemy kilkadziesiąt materiałów w różnych wariantach, rozmiarach i kombinacjach, przykładowo różniących się powłoką czy zastosowanym klejem. Portfolio naszych produktów rozwijamy z każdym miesiącem, obserwując rynek. Naszą ideą zawsze było pójść dwutorowo, to znaczy tworzyć nie tylko dobre produkty „dla każdego”, ale także materiały dedykowane. Jako producent mamy możliwość opracować i dostarczać customizowany materiał odpowiadający potrzebom produkcyjnym danego odbiorcy.  Dlatego też, na naszym stoisku zaprezentowaliśmy tzw. jumborolę o nawoju kilku kilometrów, bo i takie materiały dostarczamy do naszych klientów.

Materiały „dla każdego”

- W tym roku na naszym „festiwalowym” stoisku zaprezentowaliśmy aranżację pomieszczenia, w którym zastosowaliśmy nasze materiały IKONOS. Wykorzystaliśmy nasze folie samoprzylepne i tapety, ale także i różnego rodzaju tkaniny. Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że tę aranżację nie wykonała dla nas profesjonalna firma, ale my sami. Potwierdza to fakt, że materiały IKONOS są tak zaprojektowane, aby np. aplikację tapety mógł wykonać np. klient końcowy we własnym mieszkaniu.

Od kilku miesięcy, bardzo dobre opinie z rynku zbiera tapeta IKONOS, dedykowana do zadruku w technologii latexowej a także LED/UV. Jest to kolejny materiał do wielkoformatowego druku cyfrowego który nie zawiera PVC w swoim składzie.  IKONOS Proficoat WMT 130 VSC oferowany jest w typowej, „tapetowej” szerokości 1.10 metra i długości 50 mb. Cechuje się gramaturą 130 g/m2. Materiał odporny jest na wilgoć.

Co warto podkreślić ta polska tapeta nadaje się do recyklingu i zarazem oferowana jest w bardzo atrakcyjnej cenie.

- Za drukiem ekologicznym, a co za tym idzie stosowaniem "zielonych" technologii jak i materiałów (bez PVC) przemawia co raz więcej. To nie tylko trend i biznesowa odpowiedzialność ale także i wymierne korzyści (np. możliwość zdobywania dużych kontraktów zagranicznych do dużych korporacji, w których PVC i druk solwentowy jest zabroniony).

Wg IKONOS, przyszłością są właśnie materiały bez udziału PVC w składzie. Ich udział w portfolio opolskiej firmy rośnie i w ostatnich tygodniach zadebiutowała folia samoprzylepną nie posiadająca tego składnika.

Folia IKONOS o symbolu PROFIFLEX PRO MRT PP140  dedykowana jest do zadruku we wszystkich technologiach druku wielkoformatowego obecnych na rynku: żywiczna UMS, solwentowa, latexowa, LED oraz UV.

Folia ta powstała na bazie BOPP i oferowana jest w wariantach z klejem (typu TITAN) lub bez w standardowym wymiarze 1.05 x 50 metra. Materiał nie jest podatny na temperatury, a także nie jest rozciągliwy. Śmiało może zastąpić folię monomerową czy polimerową a nawet z uwagi na właściwości fizyczne, jego możliwości są dużo większe.

Kolejna nowość polskiego producenta, to laminat sucho-ścieralny IKONOS EASYERASE. Materiał dedykowany jest do laminowania zarówno klasycznych grafik jak i płaskich powierzchni.

Specjalnie zaprojektowana powłoka umożliwia zmazywanie flamastrów sucho-ścieralnych a nawet farb graffiti. Laminat ten wpisuje się w ekologiczny trend IKONOS i nie zawiera PVC.

- To kolejny materiał, który znajdzie zastosowanie u odbiorców masowych jak i u odbiorcy końcowego do samodzielnej aplikacji.

Przykładowo, IKONOS Easy Smart to materiał typu non-woven, dedykowany do druku w technologiach: żywicznej UMS, solwentowych, latexowych oraz LED / UV. Dzięki zastosowaniu specjalnego powleczenia otrzymywane wydruki charakteryzują się nasyconymi barwami oraz bardzo dobrym odwzorowaniem kolorów. Jednym z największych atutów Smart'a jest ciekawa struktura powierzchni, która sprawia, że idealnie nadaje się on do różnorodnych aplikacji dekoracyjnych. Materiał występuje w wersji matowej i jest dostępny w szerokości 0.914 m.

Następna nowość IKONOS PROFIFLEX 4-MOUNT IKO-2 SYMMETRIC to następca, asymetrycznego IKO-1, który zebrał z rynku bardzo dobre opinie. Eksperci z fabryki IKONOS postanowili jednak iść krok dalej i wprowadzili jeszcze lepsza wersję folii montażowej – IKO-2.

Struktura symetryczna tego 5-warstwowego nośnika oznacza, że środkowa baza, którą jest PET o grubości 50 mikronów otoczona jest obustronnie permanentnym, wysoko przezroczysty klejem na bazie poliakrylanów, a te posiadają 1-stronnie silikonowany podkład PET o grubości 36 mikronów.

W skrócie, folia IKO-2 przeznaczona jest do montażu grafik, także między przezroczyste materiały jak plexi czy szkło.

Folia, jak każdy materiał IKONOS, wyprodukowana jest wyłącznie z europejskich surowców. Posiada także atest PZH pozwalający na stosowanie w miejscach użyteczności publicznej, szpitalach, szkołach, itp.

ilustracjastrzałka

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764