logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Festiwal Druku: prawdziwe „centrum ploterowe” na stoisku Atrium

  PR 23.09.2015, przeczytano 1192 razy
ilustracjastrzałka

Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się liczne urządzenia na stoisku firmy Atrium Centrum Ploterowe. Dystrybutor zaprezentował kilkanaście urządzeń, w tym kilka nowości ze swojego maszynowego portfolio.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/festiwal-druku%3A-prawdziwe-centrum-ploterowe-na-stoisku-atrium,26044,artykul.html

Nasze stoiska były podzielone na kilka części. Wyraźnie zaznaczyliśmy strefę tekstylną i strefę ekologicznego druku wielkoformatowego. Jest to efektem zmian i kierunków rozwoju naszej branży. Od lat, dzięki producentom urządzeń i materiałów, których jesteśmy dystrybutorem, staramy się wyznaczać trendy na polskim rynku. Cieszymy się również, że jesteśmy w stanie dostarczać do polskich klientów topowe rozwiązania, innowacyjnych produkty. Dobieramy nasze portfolio tak aby nasze produkty były o 2 kroki przed innymi rozwiązaniami. Mówi Katarzyna Juchkiewicz z firmy Atrium Centrum Ploterowe.

Strefa tekstylna

Co do tego że rynek tekstylny rośnie w siłę nie ma wątpliwości. W coraz większej liczbie aplikacji wykorzystuje się tkaniny. Nasz główny dostawca urządzeń do druku – japoński Mutoh -  również podąża w tym kierunku i w ostatnim czasie wprowadził szybkie drukarki serii ValueJet WX. Na Festiwalu Druku pokazaliśmy premierową drukarkę tej serii VJ-1638 WX. Mówi Paweł Stania z działu marketingu Atrium.

Mutoh ValueJet 1638 WX przeznaczony jest do zadruku papierów sublimacyjnych jak i zadruku bezpośredniego na materiałach poliestrowych. Dzięki innowacyjnym technologiom dedykowany jest do produkcji średnio i wysokonakładowej w prędkości od 14 do 65 m2/h. Wyposażony jest w 2 piezoelektryczne głowice drukujące w technologii zmiennej wielkości kropli (Variable Dot). Generują one krople atramentu w zakresie od 3,3 do 45,3 pikolitra. Drugą technologią zastosowaną w VJ-1938WX jest Mutoh DropMaster. Jest to nowa technologia druku, która ma na celu automatyczną kompensację grubości medium. Trzecia z zastosowanych technologii to Intelligent Interweaving, która odpowiada za brak paskowania. Dzięki rozmytym rastrom przypominającym mgłę lub falę granice pomiędzy poszczególnymi etapami nanoszenia atramentu się zacierają, czego efektem jest brak paskowania oraz ogólny wzrost wydajności. Ploter korzysta z atramentów sublimacyjnych, takich jak Mutoh DS2. Są to bezzapachowe tusze (100% VOC-free), nie emitujące zapachów zarówno w czasie druku jak i procesu transferu.

Pokazaliśmy premierowy kalander marki Klieverik. Jest to zaawansowane urządzenie do utrwalania zadrukowanej grafiki w technologii sublimacyjnej. Przeznaczone jest do produkcji średnio i wysokonakładowej. Mówi Michał Pytel, product manger Atrium.

Uzupełnieniem stoiska tekstylnego była inna „linia” sublimacyjna obejmująca drukarkę Mutoh RJ-900 XG oraz specjalistyczne termoprasy i kalandry.

Strefa druku „eko”

Najpopularniejszy segment wielkoformatowy reprezentowało kilka ploterów Mutoh ValueJet. Zaprezentowaliśmy przekrój naszego portfolio. Od 62-centrymetrowego plotera graficznego VJ-628. Przez ploter LED-UV do gadżetów o formacie A3+ VJ-426UF. Po szerokie na 160 cm plotery ValueJet 1624UV i 1638X. Najszerszym urządzeniem był klasyczny i uznany Mutoh Spitfire 90 o szerokości zadruku 220 cm. Mówi Wojciech Milewski z Atrium.

Mutoh ValueJet 426 UF to drukarka do gadżetów, pracująca w technologii LED-UV. Jej maksymalny obszar zadruku wynosi 483 x 329 mm a grubość przedmiotu 70 mm. Ten zaawansowany technologicznie ploter wyposażony jest w stół z podsystem i specjalny system układania przedmiotów do zadruku. Druk jest trwały i atrakcyjny kolorystycznie. Nie mogło zabraknąć oczywiście koloru białego i lakieru. Warto wspomnieć, że w porównaniu do klasycznej technologii UV, proces druku na tym ploterze cechuje się brakiem lotnych związków organicznych, brakiem ozonu, brakiem zanieczyszczeń powietrza i niskim zużyciem energii przez zastosowanie energooszczędnych i długowiecznych lamp LED.

Innym interesującym produktem jest Mutoh ValueJet 628. To ponad 24-calowy, czyli 62 centymetrowy ploter eko-solwentowy. Jego możliwości można zastosować w agencjach reklamowych, studiach projektowych i geodezyjnych, zakładach fotograficznych, drukarniach wielkoformatowych, drukarniach offsetowych i opakowaniowych a także w szkołach, urzędach, biurach punktach ksero i wielu innych. Producent zastosował w nim aż 8 kanałów, przez co można drukować 4 lub 8 kolorami. Atrament podawany jest z kaset 220 ml lub ekonomicznych zbiorników o pojemności 1 litra. VJ-628 posiada na pokładzie nowoczesną, 1440-dyszową głowicę drukująca w technologii Intelligent Interweaving oraz Variable Dot. 

Równie innowacyjną maszyną był najszybszy ploter z oferty Mutoha – ValueJet 1638X.Posiada on technologię DropMaster kompensującą automatycznie grubość podłoża. Jego prędkość zadruku sięga około100 metrów kwadratowych na godzinę. Ploter ValueJet drukuje nagrodzonymi Złotym Medalem tych targów atramentami Mutoh UMS.

Bliźniaczo podobną do ValueJeta 1638X była drukarka VJ-1624UV charakteryzująca się  znakomitymi parametrami oraz możliwościami i nie słabnącą popularnością wśród klientów. Aktualnie ten ploter oferowany jest także w wariancie 1624X – wyposażonym w technologię DropMaster. Wracając do modelu 1624UV jest to klasyczny, ploter rolowy VJ-1624 o szerokości 160 cm wyposażony w pełny, „czarny” układ druku w technologii UV. Jest to jedno z najtańszych rozwiązań tego typu na rynku. Mówi Paweł Stania z działu marketingu firmy Atrium Centrum Ploterowe. 

Premierą na stoisku Atrium był laminator pneumatyczny marki Shield. Jest to urządzenie z precyzyjną kontrolą ciśnienia, a co za tym idzie z bardzo dokładnymi parametrami laminacji. Shield wyposażony jest w zintegrowany kompresor, przez co zajmuje mało miejsca. Wszystkie parametry pracy urządzenia są sterowane cyfrowo. Maszyna obsługuje także nośniki sztywne jak płyty. Dodatkowo laminator Shield można doposażyć w zintegrowany nóż tnący, który spełnia także rolę trymera pionowego.

Polskim dystrybutorem urządzeń Mutoh, Shiled i Klievierik jest Atrium Centrum Ploterowe.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764