Festiwal Reklamy Ad Days to ogólnopolskie święto reklamy wizualnej, komunikacji i promocji odbywające się w Łodzi od 2009 roku. Tegoroczna edycja potrwa trzy dni - 25-27 listopada.
W dniach 25 - 27 listopada pofabryczne hale Łódź Art Center wypełnią pracownicy agencji reklamowych, specjaliści od marketingu i public relations, studenci zainteresowani pracą w branży reklamowej oraz pasjonaci obserwujący to, co dzieje się w świecie mediów. Tegoroczna odsłona Festiwalu Ad Days odbędzie się pod hasłem "Kontrowersje". Organizatorzy chcą skupić się na kontrowersyjnych przekazach marketingowych i "szukać odpowiedzi na temat granic w treści i formie komunikacji".
W programie festiwalu przewidziano wystawę ''XX lecie polskiej reklamy'' oraz ''Przegląd reklamy rosyjskiej''. Dodatkowo zwiedzający będą mogli obejrzeć wystawę o nazwie Place Shockvertising, która ma prezentować najbardziej kontrowersyjne i zaskakujące kampanie promocyjne państw, regionów i miast. Ważnym punktem festiwalowym będą też panele dyskusyjne i warsztaty z udziałem przedstawicieli branży.
Szansą na zaistnienie dla młodych, kreatywnych twórców będzie Konkurs ''Young Creatives Eurobest'' - zwycięzcy polskich eliminacji uzyskają możliwość sprawdzenia się w ''Young Creatives Eurobest'' w Hamburgu. Dwuosobowe drużyny będą mieć 48 godzin na stworzenie oryginalnej, przykuwającej uwagę kampanii zintegrowanej. Do osób stawiających pierwsze kroki w branży skierowany jest natomiast przegląd ''Idea Hunters''.
Podobnie jak w roku ubiegłym, imprezą towarzyszącą będzie Galeria Marketingu Miejsc, czyli spotkania i galeria będące platformą wymiany doświadczeń ekspertów oraz przedstawicieli samorządów odpowiedzialnych za promocję miast i regionów. W merytorycznej części Galerii Marketingu Miejsc weźmie udział Wally Ollins - jeden z ekspertów w dziedzinie budowania marek. Pomagał m.in. Hiszpanii i Portugalii zmienić wizerunek kraju, a także zajmował się promocją Londynu jako miasta olimpiady 2012.
Organizatorami tegorocznej edycji Festiwalu Reklamy Ad Days są: Urząd Miasta Łodzi, Narodowe Centrum Kultury, Łódź Art Center, Telma Group Communications, Studio Mamut, Brief for Poland, Klub Twórców Reklamy, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Best Place European Place Marketing Institute.
Informacje na temat festiwalu można uzyskać na stronie www.addays.pl.
Źródło: AdDays