Do 15 października można zgłaszać prace na IV edycję Ogólnopolskiego Festiwalu Reklamy Złote Orły. Ogłoszenie wyników i gala wręczenia nagród odbędzie się 30 listopada br. w Pałacu Kultury i Nauki.
Wcześniej nominowane prace obejrzeć będzie można na wystawie podczas targów Marketing Przyszłości w dniach 15-16 listopada w Pałacu Kultury i Nauki, a wystawa pokonkursowa odbędzie się w warszawskiej Galerii Zachęta w styczniu 2002 r.. Wszystkie nagrodzone reklamy trafią do pierwszej polskiej kolekcji sztuki reklamy, która tworzą Złote Orły, a w jej skład wchodzą wszystkie wyróżnione i nagrodzone prace z kolejnych edycji Festiwalu.
Skład Jury Ogólnopolskiego Festiwalu Reklamy Złote Orły 2001
- Paweł Borowski – senior art director Ad Fabrika FCB
- Wojciech Danowski – dyrektor Biura Reklamy TVP
- Piotr Giegżno – senior copywriter Saatchi & Saatchi
- Bartek Ignaciuk – senior art. director D’Arcy
- Andrzej Kijanowski – prezes studia dźwiękowego Sonofect
- Grzegorz Kiszluk – redaktor naczelny Brief
- Łukasz Kośmicki – reżyser, operator
- Paulina Król – dyrektor Marketingu Wprost
- Robert Lidke – w-ce dyrektor I Programu Polskiego Radia
- Monika Małkowska - Rzeczpospolita
- Marcin Mroszczak – dyrektor kreatywny Corporate Profiles DDB
- Paweł Nowakowski - dyrektor kreatywny NoS BBDO
- Jarosław Pogorzelski – prezes studia filmowego Pro Production
- Kot Przybora - dyrektor kreatywny PZL
- Andrzej Tyszko – fotografik
Złote Orły istnieją od 1998 roku, wspierają go najważniejsze polskie instytucje reklamowe i kulturalne – Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy Oddział w Polsce, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Galeria „Zachęta”.
Festiwalowi patronują medialnie: 1 Program Telewizji Polskiej, Program I Polskiego Radia, Rzeczpospolita, Wprost, Brief.
Festiwal Złote Orły obejmuje reklamę drukowaną, filmową, radiową i elektroniczną. Przyznawane są nagrody w kategoriach produktowych, specjalnych oraz trzy Grand Prix – dla najlepszego filmu reklamowego, reklamy radiowej i drukowanej.
Co roku na Festiwal nadesłanych zostaje ponad 400 zgłoszeń od kilkudziesięciu agencji reklamowych, studiów produkcyjnych i twórców z całej Polski.
Skład Jury powstaje w wyniku konsultacji ze środowiskiem reklamowym - laureaci Złotych Orłów z poprzednich edycji proszeni są o wypełnienie ankiet, w których wykorzystując swoja wiedzę i doświadczenie wskazują kandydatów na jurorów. Dodatkowo organizatorzy zapraszają do udziału w obradach przedstawicieli mediów współpracujących z Festiwalem– specjalistów od reklamy i marketingu.
Co roku w Galerii Zachęta odbywa się wystawa pokonkursowa, prezentująca wszystkie nagrodzone i wyróżnione prace. W ubiegłym roku dzięki współpracy z firmą Adver wystawa pokazana została także we Wrocławiu, a w tym roku w tym samym mieście prezentację Festiwalową obejrzeli uczestnicy konferencji marketingowej.
kontakt z biurem Festiwalu:
Złote Orły
ul. Wołoska 88b m. 81, 02-507 Warszawa
tel/fax 0-22 845 30 53, 0-501 162 980
biuro@zloteorly.com.pl