logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fiasko wyboru logo dla Gliwic. Będzie konkurs

   18.10.2017, przeczytano 540 razy
ilustracja
Warianty logo Gliwic zaproponowane przez agencję Rio Creativo

Jak informuje UM Gliwic, 6 października zakończyły się konsultacje społeczne w sprawie wyboru nowego logotypu dla miasta. Mieszkańcy poproszeni o wskazanie faworyta spośród 3 propozycji przygotowanych przez agencję Rio Creativo nie wyrazili według władz miasta na tyle jednoznacznej opinii, aby wyniki konsultacji uznać za wiążące.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fiasko-wyboru-logo-dla-gliwic.-bedzie-konkurs,34158,artykul.html

W trakcie konsultacji złożono 1219 ważnych ankiet. Propozycje 1 i 3 zebrały identyczne poparcie – oba znaki otrzymały po 575 głosów. Na logotyp nr 2 głosowało tylko 69 osób.

Krystian Tomala, zastępca prezydenta Gliwic wyjaśnia: - Poddaliśmy te trzy, wstępne propozycje pod ocenę gliwiczan, ponieważ logotyp ma być nośnikiem idei związanych z tożsamością  miasta. Nie chcemy wprowadzać takiej zmiany bez opinii mieszkańców. Ponieważ wynik konsultacji nie pozwala na jednoznaczny wybór jednego z zaproponowanych znaków, prace nad wyłonieniem nowego logotypu Gliwic będą kontynuowane.

Jak przyznają władze, propozycje i sam tryb konsultacji wywołał również negatywne reakcje. Zachęcano np. do przesyłania do UM petycji wzywających do zmiany zasad konsultacji lub do ich anulowania.


Aktualne logo Gliwic

Spośród propozycji przygotowanych przez agencję Rio Creativo, dwa logotypy nawiązywały do historycznego masztu Radiostacji w Gliwicach, trzeci był graficzną transformacją gliwickiego herbu. Wyłonienie znaku w drodze konsultacji miało zgodnie z planami władz otworzyć etap korekt oraz opracowywania wariantów i zasad stosowania logo, zebranych następnie w księdze znaku. W związku z fiaskiem konsultacji władze Gliwic planują rozpisanie konkursu.

Źródło: gliwice.eu

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Może zamiast publicznej sondy powinno być szczegółowe badanie?

Najnowsze w tym dziale

Premiera nowego logo Infoshare
Zakończył się pierwszy etap prac nad nową linią wizualną Infoshare, konferencji o nowych technologiach organizowanej w Gdańsku. Marka pokazała nowe logo. Zmiany są ściśle związane z obraniem nowego kierunku komunikacji marki. Infoshare w pełnej nowej odsłonie zobaczymy 8 maja podczas otwarcia 13. edycji wydarzenia w gdańskim Amber Expo.
Z połową lutego właściciel marki MOWI – Mowi Poland S.A. (wcześniej Marine Harvest), największy na świecie producent i przetwórca łososia atlantyckiego, rozpoczyna współpracę z 24/7Communication. Agencja jest odpowiedzialna za strategię i implementację działań PR skierowanych do konsumentów i sektora HORECA.
Komunikacja Plus strategicznym partnerem ABSL
Komunikacja Plus została Partnerem Strategicznym ABSL, organizacji zrzeszającej kluczowe podmioty z branży nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce. Ścisła współpraca obejmować będzie obszar komunikacji wizerunkowej i employer brandingu.
Agencja VMLY&R znalazła się w grupie Liderów w corocznym badaniu ośrodka Gartner „Magic Quadrant for Global Marketing Agencies” już po raz trzeci z rzędu. Gartner docenił agencję za kompletność wizji i umiejętność jej realizacji.
Nikon startuje z projektem Nikon NPS PRO Days 2019. Na przełomie marca i kwietnia br. odbędzie się pięć eventów w pięciu różnych miastach. Uczestnicy programu NPS będą mieli okazję spotkać się z jednym z najlepszych fotoreporterów w Polsce oraz porozmawiać na temat planów programu NPS. Dodatkowo w każdym mieście odbędą się spotkania dla...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764