logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fiasko wyboru logo dla Gliwic. Będzie konkurs

   18.10.2017, przeczytano 553 razy
ilustracja
Warianty logo Gliwic zaproponowane przez agencję Rio Creativo

Jak informuje UM Gliwic, 6 października zakończyły się konsultacje społeczne w sprawie wyboru nowego logotypu dla miasta. Mieszkańcy poproszeni o wskazanie faworyta spośród 3 propozycji przygotowanych przez agencję Rio Creativo nie wyrazili według władz miasta na tyle jednoznacznej opinii, aby wyniki konsultacji uznać za wiążące.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fiasko-wyboru-logo-dla-gliwic.-bedzie-konkurs,34158,artykul.html

W trakcie konsultacji złożono 1219 ważnych ankiet. Propozycje 1 i 3 zebrały identyczne poparcie – oba znaki otrzymały po 575 głosów. Na logotyp nr 2 głosowało tylko 69 osób.

Krystian Tomala, zastępca prezydenta Gliwic wyjaśnia: - Poddaliśmy te trzy, wstępne propozycje pod ocenę gliwiczan, ponieważ logotyp ma być nośnikiem idei związanych z tożsamością  miasta. Nie chcemy wprowadzać takiej zmiany bez opinii mieszkańców. Ponieważ wynik konsultacji nie pozwala na jednoznaczny wybór jednego z zaproponowanych znaków, prace nad wyłonieniem nowego logotypu Gliwic będą kontynuowane.

Jak przyznają władze, propozycje i sam tryb konsultacji wywołał również negatywne reakcje. Zachęcano np. do przesyłania do UM petycji wzywających do zmiany zasad konsultacji lub do ich anulowania.


Aktualne logo Gliwic

Spośród propozycji przygotowanych przez agencję Rio Creativo, dwa logotypy nawiązywały do historycznego masztu Radiostacji w Gliwicach, trzeci był graficzną transformacją gliwickiego herbu. Wyłonienie znaku w drodze konsultacji miało zgodnie z planami władz otworzyć etap korekt oraz opracowywania wariantów i zasad stosowania logo, zebranych następnie w księdze znaku. W związku z fiaskiem konsultacji władze Gliwic planują rozpisanie konkursu.

Źródło: gliwice.eu

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Może zamiast publicznej sondy powinno być szczegółowe badanie?

Najnowsze w tym dziale

Nie żyje Rosław Szaybo
Nie żyje Rosław Szaybo - grafik, projektant okładek płyt, książek, ilustrator, fotografik. Jego prace zdobią niezliczone wydania płyt m.in. Krzysztofa Komedy, Czesława Niemena, Eltona Johna, Janis Joplin, Roya Orbisona czy Judas Priest.
Bezpieczeństwo współpracy z programem Not Recommend
W każdym biznesie można wymienić najważniejsze cechy przesądzające o udanej współpracy. Należą do nich solidność, jaką powinni wykazywać się kontrahenci, a także bezpośrednio z nią związane poczucie bezpieczeństwa. Zdarza się jednak, że partner biznesowy nie wywiązuje się z ustaleń.
Agencja 180heartbeats + Jung v Matt dołączyła do grona polskich firm, które potrafią tworzyć wysokiej jakości akcje dla Asystenta Google.
W sklepach Kaufland ruszyła akcja SOS Wioski Dziecięce i P&G
Procter & Gamble wraz z siecią sklepów Kaufland oraz Organizacją SOS Wioski Dziecięce ponownie ruszają z akcją „Czyste pomaganie”. Do 12 czerwca kupując produkty Fairy, Ariel, Vizir, Lenor, Ambi Pur w sklepach Kaufland konsumenci pomagają sfinansować posiłki dla dzieci w potrzebie.
Multikino promuje się w aplikacji TikTok
O wyjściu do kina nie decydują już tylko rodzice. Obecnie to młodzi kinomani, którzy mają szeroki dostęp do informacji, kreują wybory. Wykorzystując ten trend i chcąc wyjść naprzeciwko coraz młodszej grupie klientów, Multikino postanowiło do promocji swojej oferty filmowej zaangażować popularnych TikTokerów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764