logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Figaro z Duplo

  PR 29.03.2010, przeczytano 828 razy

Firma Figaro z Ryk to drukarnia, która po raz kolejny postawiła na markę Duplo (wcześniej już firma korzystała z maszyn tego producenta w swojej codziennej produkcji). Tym razem wybór padł na system Duplo 2000 oraz Docucutter 645. Oba urządzenia zwiększyły wydajność drukarni i wpłynęły na wyższą jakość realizowanej tu produkcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/figaro-z-duplo,10447,artykul.html

Drukarnia Figaro dysponuje obecnie urządzeniami do arkuszowego drukuoffsetowego i cyfrowego oraz w pełni wyposażoną introligatornią.Drukuje w wielkim formacie (opierając się na technologii solwentowej ipigmentowej), wykonuje wszelkiego rodzaju reklamy - posiada systemylaserowe do cięcia i grawerowania, ploter termiczny, ploter frezującyoraz plotery tnące. Uzupełnieniem jej oferty są nadruki wykonywane wtechnologii sitodrukowej i tampondrukowej. Integralną częścią firmyjest również dział graficzny ściśle współpracujący z projektantamistron internetowych, jakich zatrudnia Figaro. Realizuje równieżprodukcję wykorzystując technologię offsetową. Firma istnieje od połowylat dziewięćdziesiątych. Wydawała wówczas Sondę - informator będącynośnikiem informacji o przedsiębiorstwach działających w regionie. Zczasem jednak w naturalny sposób rozwijała się, skupiając swojądziałalność coraz intensywniej na druku i reklamie. W ślad za tym wkolejnych latach pojawiały się w firmie Figaro nowe urządzenia, dziękiktórym mogła ona zaproponować swoim klientom kompleksową obsługę – odprojektu do odbioru gotowej pracy. Obecnie, oprócz wyżej wymienionejprodukcji, wraca częściowo do swoich korzeni – w planach firmy jestbowiem wydawanie lokalnego magazynu poświęconego rynkowi związanemu ześlubami. Przeprowadziliśmy już pierwsze badania, które wskazują, że nalokalnym rynku jest duże zapotrzebowanie na tego rodzaju wydawnictwo,dlatego z pierwszym numerem naszego nowego kwartalnika ruszyliśmy już wmarcu – mówi Paweł Jaguś, właściciel drukarni. – mówi Paweł Jaguś,właściciel drukarni.

Inwestycje firmy Figaro opierały się zawsze na nowych technologiach,które pozwalały jej zaproponować zawsze więcej, niż mogły to zrobićinne zakłady poligraficzne, by móc zrealizować motto firmy „dawaćklientom więcej niż inni”. W tym samym duchu realizowane były równieżostatnie inwestycje firmy w system Duplo 2000 i Docucutter 645. Obaurządzenia odpowiadały aktualnym potrzebom drukarni, choć Paweł Jaguśnie wyklucza ich poszerzenia w niedalekim czasie, bo jak twierdzikryzys przynosić może pewne szanse drukarni; w trudniejszych czasachwiele firm korzysta właśnie z reklamy, by poinformować rynek o swoichusługach a drukarnie realizujące produkcję reklamową mogą tylko na tymskorzystać. Jeśli odpowiednio to wykorzystają z pewnością pójdą kroknaprzód.

System Duplo 2000 służy przede wszystkim do produkcji broszur zwydajnością do 2000 egzemplarzy w ciągu godziny i pojawił się w związkuz nowymi inwestycjami firmy Figaro w cyfrowe maszyny drukujące. Składasię z jednej dziesięciopółkowej wieży zbierającej (DC-10/60), mostułączącego i agregatu szyjąco-złamującego (DBM-120), w pamięci któregomożna zapisać kilka często używanych zadań, co ułatwia przełączaniemiędzy poszczególnymi pracami. System posiada również układarkęDBM-400STR. Taki zestaw urządzeń pozwala na opcję pracy sytemu „wprawo” – system zbiera arkusze, sortuje je offsetowo i odkłada gotoweegzemplarze w module odbierającym lub „w lewo” – system zbiera arkusze,poddaje falcowaniu i zszyciu – jako efekt końcowy otrzymujemy gotowąbroszurę. Dzięki temu system obsługuje różne prace drukowane w drukarniFigaro – zarówno pochodzące z maszyn cyfrowych, jak i offsetowych.Dodatkowo jest systemem składającym się z modułowych komponentów, którepozwalają na rozbudowę zestawu o kolejne funkcjonalne elementy wraz zewzrostem potrzeb drukarni.

Docucutter 645 jest z kolei unikalną, innowacyjną i wielofunkcyjnąmaszyną umożliwiająca: cięcie wzdłużne, poprzeczne, obcinanie,bigowanie w jednym przebiegu oraz perforowanie. Jest odpowiednimnarzędziem do produkcji wizytówek, pocztówek, ulotek, okładek na płytyCD i DVD, a także wszelkiego rodzaju broszur i materiałówmarketingowych. Doskonale radzi sobie również z mankamentami, jakiemogą towarzyszyć produkcji cyfrowej - separujące noże powietrznezainstalowane w podajniku eliminują problemy z nagromadzonymi ładunkamielektrostatycznymi. Dodatkowo system podawania z separacją wyróżnia sięultradźwiękowym wykrywaniem podwójnych arkuszy, co znacznie redukujeilość odpadów. Arkusze są pojedynczo podawane od góry stosu, dziękiczemu eliminowane są wszelkie zarysowania i ścieranie się druku.Docucutter DC-645 jest urządzeniem prostym w obsłudze. Standardowozapamiętuje 80 różnych zadań, które są rozpoznawalne, dziękiwykorzystaniu kodów kreskowych, pozwalających na identyfikacjęparametrów zadania. Dodatkową zaletą urządzenia jest to, że wszystkiejego ustawienia mogą być regulowane automatycznie, co znacznieprzyśpiesza jego obsługę (standard JDF). Docucutter DC-645 ponadtoautomatycznie reguluje i koryguje problem przesunięcia obrazu, zakażdym razem pozycjonując miejsca obcinania, rozcinania i bigowania wzamierzonej pozycji, wyrównując ją do obrazu, a nie do arkusza. Tonaprawdę doskonałe urządzenie – mówi Paweł Jaguś – właściwiebezkonkurencyjne. Rozpoczęło pracę w naszej drukarni, kiedyrealizowaliśmy bardzo dużo zleceń na kalendarze. Funkcjonalność tegourządzenia okazała się w tamtym czasie ogromna. Nie ma chyba drugiegotakiego na rynku, który wykonywałby tyle funkcji w jednym przebiegu takprecyzyjnie i szybko. Kiedyś musielibyśmy wykorzystywać kilka osób, bymóc wykonać te prace, które teraz powierzamy właściwie maszynie ijednej obsługującej ją osobie, które mogą to wykonać znacznie szybciej.

Obie inwestycje, jak podkreśla właściciel Figaro, przekładają się nazadowolenie klientów drukarni, a to priorytetowa dla niej sprawa. Napytanie dlaczego po raz kolejny wybór padł na urządzenia Duplo PawełJaguś odpowiada: Ważna jest dla nas osoba pana Fryderyka Wiernickiego,który potrafi doradzić nam i znaleźć dla nas zawsze odpowiednierozwiązanie, sama marka urządzeń Duplo i jakość świadczonych przez tęfirmę usług oraz jej profesjonalny serwis.

Źródło: Print in Poland

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

API Foilmakers przejmuje United Foils Europe
Firma Aldus, wraz wchodzącą w skład tej grupy API Foilmakers, poinformowały o podpisaniu umowy definitywnego przejęcia United Foils Europe BV, wraz z jej spółkami zależnymi: United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV oraz Newfoil Machines.
Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764