logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Filantropia na Faceboooku: Kampanie społeczne w social media

  PR 19.12.2017, przeczytano 980 razy

Stały i dynamiczny wzrost popularności kanałów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat czy Pinterest to fakt powszechnie znany. To, co się jednak zmienia, to charakter potrzeb, które użytkownicy chcą zaspokajać. Social media jako narzędzie służące jedynie rozrywce i utrzymywaniu kontaktów ze znajomymi przestały istnieć. Teraz czas na media społecznie odpowiedzialne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/filantropia-na-faceboooku%3A-kampanie-spoleczne-w-social-media,34897,artykul.html

Wirtualna filantropia

Wspierać akcje społeczne i dobroczynne można już nie tylko w realu. Coraz częściej wykorzystywanym w tym celu narzędziem są media społecznościowe. Użytkownicy dzięki lajkom, komentarzom czy udostępnieniom mają możliwość niesienia realnej pomocy, przekładającej się na poprawę jakości życia potrzebujących.

Świetnym przykładem wykorzystania viralowego charakteru Facebooka jest przeprowadzona przez Park Handlowy Matarnia akcja charytatywna na rzecz Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt PROMYK w Gdańsku. Centrum zorganizowało konkurs, w którym użytkownicy, aby wygrać bony zakupowe, musieli odpowiedzieć na pytanie „Dlaczego warto pomagać zwierzętom w schroniskach?”. Jednocześnie Park Handlowy zobowiązał się przekazać PROMYKOWI dużą paczkę psiej karmy za każde 10 komentarzy pod konkursowym postem. Zaangażowanie użytkowników było imponujące – tysiąc komentarzy, przeszło 400 udostępnień oraz ponad 900 reakcji.

Jednak eventy charytatywne nie ograniczają się jedynie do Facebooka. W grudniu korporacja budowalna Doraco, już po raz trzeci, zorganizowała cieszące się ogromną popularnością bożonarodzeniowe iluminacje świetlne w Parku Oliwskim w Gdańsku. Świąteczna aranżacja ogrodów jest również pretekstem do niesienia pomocy. Za każde zdjęcie opatrzone hasztagiem #OgrodyDoraco, które użytkownicy Instagrama i Twittera w dniach 6-24 grudnia udostępnią na swoich profilach, firma przekaże 1 złotówkę na rzecz Fundacji im. Magdaleny pomagającej osobom w trudnej sytuacji życiowej.

Wykorzystanie mediów społęcznościowych pozwala na dotarcie z komunikatem do praktycznie nieograniczonego grona odbiorców, a proces ich angażowania w działania filantropijne jest nieprównanie prostszy i dużo bardziej efektywny. Wirtualna filantropia z roku na rok zyskuje na swojej popularności, a social media stają się jej głównym kanałem.
 

Influencer zaangażowany

Nie tylko firmy komercyjne, fundacje i stowarzyszenia wykorzystują media społecznościowe w akcjach i zbiórkach charytatywnych. Coraz częściej spotykamy się również z sytuacją, w której do pomocy angażują się influencerzy, Dostęp do  stałej publiczności, jej ogromny zasięg i zaangażowanie pozwalają internetowym twórcom prowadzić działania na nieporównywalnie większą skalę oraz z często dużo lepszym efektem.

Jedną z internetowych celebrytek, chętnie angażujących się nie tylko w akcje dobroczynne, ale również w kampanie o tematyce społecznej jest Maffashion. Blogerka  do tej pory swoim wizerunkiem wsparła takie działania jak: międzynarodowa kampania charytatywną #DiorLoveChain, stworzony przez Anję Rubik projekt promujący edukację seksualną #sexedpl, akcję Słodka Paczka czy zbiórkę pieniędzy na rehabilitację niepełnosprawnego Rafała.

Również same fundacje zaczynają zapraszać do współpracy internetowe gwiazdy. Jednym ze stowarzyszeń, które docenia korzyści wynikające z wykorzystania wizerunku inflencerów do wsparcia działań dobroczynnych jest Fundacja DKMS. W ramach akcji o kontrowersyjnej nazwie #bioredobuzi fundacja nawiązała współpracę z takimi influnecerami jak: Red Lipstic Monster, Radek Kotarski, Karol Paciorek, Jason Hunt, Matka Tylko Jedna czy Pani Ekscelencja.

Media społecznie odpowiedzialne

Z badań wynika, iż Polacy z roku na rok coraz chętniej angażują się w kampanie społeczne, akcje charytatywne i zbiórki dla potrzebujących. Świadczy o tym, chociażby fakt corocznego bicia rekordu zbiórek fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy czy Szlachetnej Paczki. Pobudzanie filantropii coraz częściej wspierają nowe technologie i media społecznościowe. Ich zasięg, powszechność oraz proste mechanizmy sprawiają, że dobroczynność wchodzi w zupełnie nową erę. Erę mediów społecznie odpowiedzialnych.

Źródło: Park Handlowy Matarnia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Segmentacja rynku jako część ukierunkowanych kampanii e-mailowych
Pisanie wiadomości e-mail, które przyciągną uwagę odbiorców, jest trochę jak pieczenie ciasta. Składniki i ich proporcje muszą być odpowiednio dobrane.
Lokalne SEO - czy może pomóc małym firmom?
Pozyskiwanie klientów jest procesem, którego skuteczność zależy od odpowiedniej strategii marketingowej. Jednym z jej elementów jest pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce. Ogólne frazy kluczowe (krótkie frazy lub pojedyncze słowa) związane z branżą i ofertą firmy charakteryzują się dużą konkurencyjnością...
Polscy sprzedawcy coraz częściej wychodzą poza granice kraju, kierując swoją ofertę na zagraniczne rynki. W dobie globalizacji oraz rosnącej popularności e-commerce, cross-border stało się dla wielu firm naturalnym krokiem rozwoju. Jednak nawet najlepsze produkty i konkurencyjne ceny nie zagwarantują sukcesu, jeśli strategie marketingowe nie zostaną odpowiednio dostosowane do...
Z okazji Dnia Obsługi Klienta (CX Day), RAJA, europejski lider w zakresie opakowań, podkreśla znaczenie wysokich standardów obsługi klienta, dziękując partnerom biznesowym, których sukces jest kluczowy dla rozwijającej się współpracy. Firma podkreśla, jak inwestycje w obsługę oraz indywidualne podejście do klientów przekładają się na ich satysfakcję...
Jak rozpocząć działania marketingowe SEO za granicą?
Z badań przeprowadzonych przez Polski Instytut Ekonomiczny w sierpniu 2024 roku wynika, że zaledwie 37 proc. polskich firm zdecydowało się na ekspansję zagraniczną[1]. Swoją obecność na międzynarodowych rynkach zaznaczyły przede wszystkim przedsiębiorstwa z branży TSL (58 proc.) i produkcyjnej (51 proc.). Zdecydowanie rzadziej miało to miejsce w przypadku firm...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764