Do konkursu „Męski świat” marki WARS zgłoszono 107 filmów. Jury do nagród głównych tego konkursu nominowało 10 z nich. Zwycięzcy konkursu zostaną ogłoszeni, a ich filmy zaprezentowane publiczności już w tym tygodniu podczas gali Filmteractive Festival. Jednocześnie organizatorzy podjęli decyzję o przyznaniu trzech nagród festiwalowych w trzech kategoriach tematycznych dla najlepszych prac zgłoszonych w formule „call for projects”.
Nagrody te zostaną przyznane za „najciekawszy projekt cross-mediowy”, „najciekawszy projekt branded content” i „najciekawszy projekt digital video”. Podjęto także decyzję o przyznaniu nagrody specjalnej – „za życiowe dokonania w dziedzinie filmu cyfrowego i interaktywnego”.
Konkurs „Męski Świat” to niejako finałowy etap akcji „Shoot The Brand – nakręć swoją markę!”, przygotowanego przez agencję Digital One i serwis MillionYou.com w ramach tegorocznej edycji Filmteractive Festival. Był to prowadzony w maju i czerwcu br. konkurs dla marketerów. Do konkursu na brief kampanii crowdsourcingowej zgłosiło się ponad 50 marek. Jury, w skład którego wchodzili przedstawiciele agencji Digital One i Millionyou.com, przyznało nagrodę główną i 5 wyróżnień. Nagrodę główną otrzymała firma Miraculum za brief dla swojej marki męskich kosmetyków Wars - jury doceniło pomysł na odświeżenie wizerunku marki Wars, brandu z 40-letnią tradycją, za pomocą metody crowdsourcingu. Wyróżnienia otrzymały firmy: Samsung, PZU, Murator, Mercedes-Benz, Netia.
W wyniku tych rozstrzygnięć w serwisie MillionYou.com została zorganizowana kampania i konkurs dla firmy Miraculum i jej marki Wars – tym razem skierowany do filmowców. Zadaniem uczestników było stworzenie krótkich opowieści filmowych o pasjach zarezerwowanych tylko dla mężczyzn, pokazanie siły zespołowego ducha albo radości indywidualnego wyzwania, opowiedzenie historii o mężczyznach, którzy wiedzą czego chcą i o tym, co sprawia im przyjemność.
Jury konkursu wybrało właśnie 10 filmów nominowanych do nagród głównych. Są to filmy: “Fight Club”, „Fly To Be Free”, „Misia Misia”, „Wars – Męski Świat”, „Cel”, „Co Nas Wyróżnia”, „She Is Waiting”, „Zapach”, „Męskie Życie”, „Męski Świat”. Twórca zwycięskiego filmu dostanie nagrodę w wysokości 7 tys. zł. Film z największą liczbą głosów internautów zostanie uhonorowany dodatkową nagrodą publiczności (3 tys. zł).
Ogłoszenie wyników (1 miejsce oraz nagroda publiczności) i przyznanie nagród, a także oficjalne prezentacje zwycięskich filmów, będą miały miejsce podczas drugiego dnia Filmteractive Festival - 21 września.
Organizatorzy Filmteractive Festival podjęli też równolegle decyzję, że w tegorocznej jego edycji zostaną przyznane aż 3 festiwalowe nagrody główne dla najlepszych projektów nadesłanych do oceny jurorów w formule „call for projects”.
- Na nasze otwarte zaproszenie w formule ogólnorynkowego „call for projects”, twórcy zarówno z Polski jak i z Europy, odpowiedzieli tyloma ciekawymi projektami, że postanowiliśmy ufundować dodatkowe festiwalowe nagrody, by uhonorować najlepsze z nich w kilku kategoriach - mówi Olgierd Cygan, pomysłodawca i współtwórca Filmteractive Festivalu, CEO / managing partner agencji Digital One - Nagrody te będą więc w tym roku rozdane za najlepsze projekty w obszarach: branded content, digital video i cross-media. Chcielibyśmy też honorować ludzi szczególnie zasłużonych dla idei bliskich Filmteractive Festival, dlatego w tym roku po raz pierwszy zaistnieje nagroda specjalna – „za życiowe dokonania w dziedzinie filmu cyfrowego i interaktywnego”.
Ideą Filmteractive Festivalu jest łączenie środowisk: filmowego, mediowego i reklamowego. Jego uczestnikami są twórcy, artyści, managerowie kultury, marketerzy, przedstawiciele branży filmowej, branży interactive oraz przedstawiciele mediów. Tematami poruszanymi w prezentacjach podczas festiwalu (20-21 września 2012 r.) będą m.in.: interaktywne wideo, branded content, formaty crossmediowe, cyfrowe opowiadanie historii i rozrywka, przyszłość telewizji, videoblogging, sposoby na angażowanie konsumentów w przekaz marketingowy, tworzenie treści na potrzeby nowych mediów, crowdsourcing jako metoda na zdobywanie środków na realizację filmów, czy też sposoby adaptowania się do czasów komunikacji cyfrowej przez marki - zarówno luksusowe, jak i masowe.
Źródło: Fundacja Media Klaster