logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Finał 2. edycji projektu Wyborczej „Zaprojektowane po ludzku”

  PR 02.02.2023, przeczytano 408 razy

20 stycznia 2022 r. w warszawskiej siedzibie “Gazety Wyborczej” odbyła się gala podsumowująca akcję “Zaprojektowane po ludzku. Miasto bardziej wspólne”. Podczas wydarzenia poznaliśmy zwycięzców konkursu na przyjazne człowiekowi przestrzenie miejskie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/final-2.-edycji-projektu-wyborczej-_zaprojektowane-po-ludzku_,398852,artykul.html

“Zaprojektowane po ludzku” to seria publikacji oraz konkurs wyłaniający najlepsze rozwiązania poprawiające jakość życia każdego z nas. Pierwsza edycja projektu poświęcona była obszarowi dom.  Co stanowi o tym, że w tych prywatnych, kameralnych i bezpiecznych przestrzeniach żyje się dobrze? To zagadnienie zgłębiali dziennikarze “Wyborczej”, a konkretne rozwiązania zaproponowali uczestnicy konkursu.

W drugiej odsłonie akcji, realizowanej w 2022 r. i zatytułowanej “Miasto bardziej wspólne”, redakcja “Wyborczej” przyjrzała się różnorodnym potrzebom mieszkańców miast. Jak pogodzić oczekiwania różnych grup? Co sprawi, że żadna z nich nie poczuje się wykluczona i izolowana? Jakie elementy miejskiej przestrzeni wzmacniają poczucie wspólnoty mieszkańców? Te istotne społecznie i kształtujące naszą codzienność tematy podjęli dziennikarze “Wyborczej” w licznych tekstach, zebranych na stronie Wyborcza.pl/zaprojektowanepoludzku.

Kluczowym elementem akcji “Zaprojektowanego po ludzku” był - jak we wcześniejszej edycji, kiedy to powstał specjalny znak jakości - konkurs na nowatorskie rozwiązania. Mogli w nim wziąć udział projektanci, architekci, przedsiębiorcy, organizacje pozarządowe, fundacje, stowarzyszenia oraz spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe.  

Głównym zadaniem uczestników było ulepszenie miejskiej przestrzeni wspólnej pod kątem dostępności, spełnienia założeń ekologii, integracji mieszkańców, a także pogodzenia różnych potrzeb i wizji. Co ważne, zgłaszane inicjatywy, obiekty czy usługi powstawały we współpracy z mieszkańcami miast, dzięki czemu stanowiły odpowiedź na autentyczne potrzeby społeczności.

Kapitułę nagrody stworzyli eksperci na co dzień pracujący na rzecz miejskiej przestrzeni: architekci, aktywiści, badacze oraz reprezentanci fundacji. Jeden z nich – Tomek Rygalik trafnie podsumował myśl przewodnią akcji: celem konkursu było poszukiwanie "nowego trzepaka", jego współczesnego odpowiednika; wielofunkcyjnego rozwiązania pełniącego rozmaite, czasem nieoczywiste role.   

Podczas uroczystej gali “Zaprojektowane po ludzku” 20 stycznia br. statuetki odebrało kilkanaście osób i przedstawicieli instytucji – w czterech kategoriach: Produkt / Obiekt, Miejsce / Przestrzeń, Inicjatywa / Działanie oraz Inne. Dodatkowo jury przyznało indywidualne wyróżnienia.  

Wśród wygranych projektów z 2022 r. znalazły się między innymi: wrocławski Kalejdoskop - wielofunkcyjny letni pawilon (Menthol Architects); park linearny z lasem kieszonkowym, sadem miejskim i łąkami kwietnymi w Poznaniu (UWI Inwestycje); Dom Wielopokoleniowy (Major Architekci, Wrocław), jak również przebudowa oddziału Publicznego Położniczo-Porodowego Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi (M+ Design).

Galę finałową 2. edycji akcji “Zaprojektowane po ludzku” uświetnił występ Natalii Nykiel. Goście wydarzenia mogli też wysłuchać mini wykładu Filipa Springera. Wieczór poprowadzili Tomasz Jachimek i Natalia Mazur, dziennikarka "Gazety Wyborczej".   

Podsumowanie gali, listę laureatów konkursu oraz relację z wydarzenia można obejrzeć tutaj.

Organizatorem akcji i konkursu jest „Gazeta Wyborcza”. Partnerem strategicznym akcji “Zaprojektowane po ludzku. Miasto bardziej wspólne” jest Otodom.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764