logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Finał 2. edycji projektu Wyborczej „Zaprojektowane po ludzku”

  PR 02.02.2023, przeczytano 234 razy

20 stycznia 2022 r. w warszawskiej siedzibie “Gazety Wyborczej” odbyła się gala podsumowująca akcję “Zaprojektowane po ludzku. Miasto bardziej wspólne”. Podczas wydarzenia poznaliśmy zwycięzców konkursu na przyjazne człowiekowi przestrzenie miejskie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/final-2.-edycji-projektu-wyborczej-_zaprojektowane-po-ludzku_,398852,artykul.html

“Zaprojektowane po ludzku” to seria publikacji oraz konkurs wyłaniający najlepsze rozwiązania poprawiające jakość życia każdego z nas. Pierwsza edycja projektu poświęcona była obszarowi dom.  Co stanowi o tym, że w tych prywatnych, kameralnych i bezpiecznych przestrzeniach żyje się dobrze? To zagadnienie zgłębiali dziennikarze “Wyborczej”, a konkretne rozwiązania zaproponowali uczestnicy konkursu.

W drugiej odsłonie akcji, realizowanej w 2022 r. i zatytułowanej “Miasto bardziej wspólne”, redakcja “Wyborczej” przyjrzała się różnorodnym potrzebom mieszkańców miast. Jak pogodzić oczekiwania różnych grup? Co sprawi, że żadna z nich nie poczuje się wykluczona i izolowana? Jakie elementy miejskiej przestrzeni wzmacniają poczucie wspólnoty mieszkańców? Te istotne społecznie i kształtujące naszą codzienność tematy podjęli dziennikarze “Wyborczej” w licznych tekstach, zebranych na stronie Wyborcza.pl/zaprojektowanepoludzku.

Kluczowym elementem akcji “Zaprojektowanego po ludzku” był - jak we wcześniejszej edycji, kiedy to powstał specjalny znak jakości - konkurs na nowatorskie rozwiązania. Mogli w nim wziąć udział projektanci, architekci, przedsiębiorcy, organizacje pozarządowe, fundacje, stowarzyszenia oraz spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe.  

Głównym zadaniem uczestników było ulepszenie miejskiej przestrzeni wspólnej pod kątem dostępności, spełnienia założeń ekologii, integracji mieszkańców, a także pogodzenia różnych potrzeb i wizji. Co ważne, zgłaszane inicjatywy, obiekty czy usługi powstawały we współpracy z mieszkańcami miast, dzięki czemu stanowiły odpowiedź na autentyczne potrzeby społeczności.

Kapitułę nagrody stworzyli eksperci na co dzień pracujący na rzecz miejskiej przestrzeni: architekci, aktywiści, badacze oraz reprezentanci fundacji. Jeden z nich – Tomek Rygalik trafnie podsumował myśl przewodnią akcji: celem konkursu było poszukiwanie "nowego trzepaka", jego współczesnego odpowiednika; wielofunkcyjnego rozwiązania pełniącego rozmaite, czasem nieoczywiste role.   

Podczas uroczystej gali “Zaprojektowane po ludzku” 20 stycznia br. statuetki odebrało kilkanaście osób i przedstawicieli instytucji – w czterech kategoriach: Produkt / Obiekt, Miejsce / Przestrzeń, Inicjatywa / Działanie oraz Inne. Dodatkowo jury przyznało indywidualne wyróżnienia.  

Wśród wygranych projektów z 2022 r. znalazły się między innymi: wrocławski Kalejdoskop - wielofunkcyjny letni pawilon (Menthol Architects); park linearny z lasem kieszonkowym, sadem miejskim i łąkami kwietnymi w Poznaniu (UWI Inwestycje); Dom Wielopokoleniowy (Major Architekci, Wrocław), jak również przebudowa oddziału Publicznego Położniczo-Porodowego Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi (M+ Design).

Galę finałową 2. edycji akcji “Zaprojektowane po ludzku” uświetnił występ Natalii Nykiel. Goście wydarzenia mogli też wysłuchać mini wykładu Filipa Springera. Wieczór poprowadzili Tomasz Jachimek i Natalia Mazur, dziennikarka "Gazety Wyborczej".   

Podsumowanie gali, listę laureatów konkursu oraz relację z wydarzenia można obejrzeć tutaj.

Organizatorem akcji i konkursu jest „Gazeta Wyborcza”. Partnerem strategicznym akcji “Zaprojektowane po ludzku. Miasto bardziej wspólne” jest Otodom.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Na polskim rynku debiutuje Betclic Studios - studio i platforma wideo, na której dostępne są filmy dokumentalne o ciekawych historiach ze świata sportu, kultury i nie tylko. Równocześnie ze startem Studios, Betclic ogłosił uruchomienie programu grantowego dla młodych twórców. W ramach inicjatywy marka przeznaczy aż 1 milion złotych na realizację...
Fundusz na rzecz ukraińskich mediów podsumowuje działania
W marcu 2023 minął rok, od kiedy dziennikarze z Polski, Szwecji, Finlandii, Danii i Norwegii powołali Fundusz na rzecz ukraińskich mediów (Ukrainian Media Fund, UMF), by pomóc przetrwać mediom w Ukrainie. Zebrane środki pozwoliły m.in. na zakup wyposażenia niezbędnego dziennikarzom pracującym w strefach objętych działaniami wojennymi, wsparcie finansowe tych dziennikarzy oraz...
Narodowa Rada Mediów Elektronicznych (NEPLP) będąca łotewskim odpowiednikiem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji podjęła decyzję w sprawie włączenia TVP Info, TVP World, TVP Wilno i Belsat TV do wykazu programów audiowizualnych, które mogą być reemitowane na terenie Łotwy.
Od kwietnia Ringier Axel Springer Polska połączy redakcje Onet Lifestyle, Onet Kultura i Ofeminin. Na czele zespołu stanie Dominika Olszyna-Kniaź, dotychczasowa redaktorka naczelna Onet Lifestyle i Onet Kultura. Po stronie biznesu obszar wzmocni Joanna Szefler, która obejmie nowo utworzone stanowisko head of new business lifestyle i będzie odpowiedzialna za wsparcie sprzedaży i nowe...
9 marca 2023 roku, podczas uroczystej gali w czasie Kongresu Wyzwań Zdrowotnych, po raz pierwszy został zaprezentowany ranking 50 najbardziej wpływowych kobiet w ochronie zdrowia w Polsce. Jest to wyróżnienie dla menadżerek, lekarek, naukowczyń, badaczek, polityczek, urzędniczek, działaczek społecznych oraz przedstawicielek organizacji działających na rzecz pacjentów i rozwoju...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764