W piątek zakończył się festiwal Golden Drum. Podczas wieczornej gali ogłoszono zwycięzców dwóch konkursowych kategorii: Best Piece Competition oraz Best Practice Competition. Przyznano w sumie 45 nagród Silver Drum, 17 nagród Golden Drum oraz 14 Grand Prix.
Agencja Grey Group Poland otrzymała nagrodę Good Cause Grand Prix za "Chór Pomagających" - akcję wsparcia dla syryjskich rodzin zorganizowaną dla Caritas Polska. Drugą polską agencją z nagrodą Grand Prix jest FCB Warsaw nagrodzona w kategoriach "Innowacyjność" oraz "Radio" za projekt "Smart Bell" dla AXA Polska.
Statuetkę Golden Net dla najlepszej agencji sieciowej przyznano McCann Worldgroup. Z kolei Agencja McCann Worldgroup Italy otrzymała nagrodę Golden Rose dla agencji roku. Rosyjska agencja Voskhod zdobyła nagrodę Golden Dragon dla najlepszej agencji niezależnej. Firma Vodafone otrzymała nagrodę Brand Grand Prix.
W kategorii nagród specjalnych sekcji Best Piece Competition nagroda Golden Drum Adriatic Award powędrowała do agencji New Moment New Ideas Company. Przyznano dwie nagrody Silver Drum Adriatic, które trafiły do agencji Grey Slovenia oraz McCann Beograd. Agencja Bruketa & Žinić & Grey otrzymała Bronze Drum Adriatic.
Z kolei w sekcji Best Practice Competition Golden Drum Adriatic przyznano Grey Slovenia. Srebro trafiło do Imago Ogilvy, zaś brąz - do agencji McCann Beograd.
Alessandro Sabini, dyrektor wykonawczy firmy McCann Worldgroup Italy otrzymał nagrodę Golden Watch za kampanię "Responsibly the beer".
W konkursie Young Drummers I miejsce przypadło Michałowi Orlikowskiemu i Bartoszowi Chlebowiczowi za projekt "See The Full Picture". Kolejne miejsca zajęli Damian Kitowski i Michał Oleksów za projekt "Ljubljana - Culture Overload" oraz - ex Kaja Dobrzańska oraz Adrian Hochmańska.
W tym roku polskie agencje uzyskały w sumie 24 nominacje. Nagrodzono również Isobar Poland za projekt "Pojednanie", Agencję 2012 za kampanię społeczną "Godzina jazdy na wózku", agencję Walk za projekt "Niewidzialni" zrealizowany dla Fundacji Kapucyńskiej oraz ponownie Grey Grpup Poland za reklamę katalogu Ikei.
Źródło: Golden Drum International Festival of Creativity