logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Finał 4. edycji Konkursu fotograficznego im. K. Millera „Odwaga patrzenia”

  PR 30.11.2021, przeczytano 582 razy
ilustracjastrzałka

W najbliższy piątek, 3 grudnia br. poznamy laureata 4. edycji Konkursu im. Krzysztofa Millera za najlepszy materiał fotograficzny roku oraz w kategorii „Wolność, solidarność, tolerancja”. Podczas finału organizowanego przez „Gazetę Wyborczą” pokazane zostaną wyróżnione zdjęcia, a prezentacji towarzyszyć będą rozmowy z ich autorami. Wydarzenie oglądać będzie można od godz. 20:00 w serwisie Wyborcza.pl oraz na facebookowym profilu „Gazety Wyborczej”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/final-4.-edycji-konkursu-fotograficznego-im.-k.-millera-_odwaga-patrzenia_,393948,artykul.html

4. edycja Konkursu im. Krzysztofa Millera rozpoczęła się we wrześniu br. Udział w nim mogli wziąć zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy fotografii, indywidualni autorzy oraz kolektywy fotografów, a także członkowie jednej agencji fotograficznej.  

- Do 4. edycji konkursu zgłoszono mniej prac niż w ubiegłym roku, to wpływ pandemii. W tym roku więcej zdjęć powstało w Polsce, jednak niewiele z nich poruszało temat walki z koronawirusem. Wydaje się natomiast, że lockdown dla wielu autorów był inspirujący i motywujący, pojawiły się nie tylko nowe tematy, ale też nowe formy materiałów. To znaczy, że konkurs się rozwija, zainteresował różnych autorów i jego idea – tytułowa „Odwaga patrzenia" jest interpretowana uniwersalnie – mówi Beata Łyżwa-Sokół, przewodnicząca jury i szefowa działu Foto „Gazety Wyborczej”.  

W jury konkursu zasiedli: Ewa Ewart – producentka filmów dokumentalnych i dziennikarka BBC, Ania Nałęcka-Milach – projektantka książek fotograficznych, nagradzanych m.in. podczas Paris Photo (Aperture Foundation Photobook Award) i POYi The Best Photography Book Award (USA), Karolina Sekuła – fotografka, fotoedytorka współpracująca z Bloomberg EMEA w Londynie, Tomasz Kowalski – prezes zarządu Deutsche Bank Polska, Joanna Krawczyk – prezeska zarządu Fundacji Gazety Wyborczej, Jerzy Wójcik – dotychczasowy wydawca „Gazety Wyborczej” oraz Beata Łyżwa-Sokół – szefowa działu Foto „Gazety Wyborczej”.  

Laureata nagrody głównej oraz zwycięzcę w kategorii „Wolność, solidarność, tolerancja” poznamy podczas finałowej gali konkursu, którą będzie można oglądać online 3 grudnia br. od godz. 20:00 w serwisie Wyborcza.pl oraz na facebookowym profilu „Gazety Wyborczej”.  

Podczas piątkowego finału patrona konkursu – Krzysztofa Millera wspominać będzie Wojciech Jagielski, reporter, który przez wiele lat razem z Millerem relacjonował dla „Wyborczej" największe konflikty zbrojne i społeczno-polityczne na świecie po 1989 r. Wydarzenie poprowadzą przewodnicząca jury konkursu Beata Łyżwa-Sokół wraz z dziennikarzem „Gazety Wyborczej” Michałem Nogasiem.  

Finał 4. edycji konkursu został zrealizowany w księgarni artystycznej Bookoff w Warszawie.

Zwycięzca nagrody głównej za najlepszy materiał roku otrzyma 10 000 zł, a laureat w kategorii „Wolność, solidarność, tolerancja" – Nagrodę Fundacji Gazety Wyborczej w wysokości 5 000 zł.  

Podczas finału zostaną zaprezentowane wyróżnione fotografie. Zwycięskie zdjęcie oraz rozmowę z laureatem w poniedziałek, 6 grudnia br. opublikuje na swoich łamach „Duży Format" – magazyn reporterów „Gazety Wyborczej”. Materiały będzie można także znaleźć na Wyborcza.pl/zdjęcia.  

Tegoroczna edycja Konkursu im. Krzysztofa Millera jest promowana na łamach „Gazety Wyborczej”, „Dużego Formatu” i na Wyborcza.pl. Partnerami konkursu są Deutsche Bank Polska S.A. oraz Fundacja Gazety Wyborczej, partnerami medialnymi – Fotopolis i Digital Camera.  

Konkurs fotograficzny im. Krzysztofa Millera „Odwaga patrzenia” powstał, by upamiętnić jednego z najważniejszych i najwybitniejszych fotoreporterów w historii dziennika – Krzysztofa Millera, człowieka, który dokumentował rzeczywistość, zmieniający się świat, najważniejsze konflikty zbrojne na świecie. Pokazywał piekło wojny, trudy codzienności i był też doskonałym obserwatorem Polski w dobie transformacji.   

Redakcja „Gazety Wyborczej” ustanowiła Konkurs im. Krzysztofa Millera za odwagę patrzenia w 2018 r. Jego celem jest promocja fotografii o wyjątkowych wartościach dziennikarskich, wyróżniających się pogłębionym, rzetelnym i odważnym spojrzeniem na trudne tematy społeczne, polityczne, ekonomiczne i kulturowe.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764