logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Finał kampanii „Przemoc wobec kobiet w sieci”

  PR 13.12.2017, przeczytano 665 razy
ilustracjastrzałka

Projekt poruszający problem cyberprzemocy wobec kobiet, prowadzony przez Helsińską Fundację Praw Człowieka, miał finał 12 grudnia na warszawskim festiwalu WATCH DOCS. Zakończył go premierowy pokaz spotu „Niepokonana” przygotowanego przez agencję reklamową Saatchi & Saatchi IS oraz studio produkcyjne TANK, które niekomercyjnie wsparły projekt.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/final-kampanii-_przemoc-wobec-kobiet-w-sieci_,34845,artykul.html

Festiwal WATCH DOCS to jedna z dwóch największych na świecie imprez filmowych poświęconych prawom człowieka prezentujących filmy dokumentalne, w których zaangażowanie na rzecz praw jednostki łączy się ze sztuką filmową. To nie tylko seanse, ale także spotkania i dyskusje panelowe z udziałem ekspertów, obrońców praw człowieka, publicystów i polityków. Jednym z tematów tegorocznej edycji, zainicjowanych przez kampanię, badania i film, jest cyberprzemoc wobec kobiet.

Film „Niepokonana” opowiada historię polskiej noblistki, która wielokrotnie spotykała się z różnymi formami agresji. Była nękana i obrażana za swoje otwarte myślenie i karierę naukową, stojącą w opozycji do stereotypowego podejścia do kobiet. Choć lata, w których to miało miejsce są odległe, a media od tego czasu niebywale ewoluowały, jest to historia która prezentuje jak szkodliwe i jednocześnie mocno zakorzenione społecznie są tego typu zachowania wobec kobiet.

- Codziennie jesteśmy świadkami przemocy w sieci. Dotyczy nie tylko kobiet, ale w ich przypadku przyjmuje najczęściej najgorszą formę. Cyberprzemoc to nie tylko słownictwo, ale także próby pozycjonowania kobiet jako gorsze wobec mężczyzn, podważanie ich inteligencji i kompetencji zawodowych. Niepokonana ma jednoznaczny wydźwięk - piętnujemy w niej cyberprzemoc i zachęcamy kobiety, aby tak jak Maria Skłodowskiej-Curie były silniejsze od nienawiści oraz realizowały swoje cele i ambicje, osiągały sukcesy – powiedział Kamil Majewski, Creative Director Saatchi & Saatchi IS.

Dla wszystkich osób, które będą chciały zaangażować się w kampanię przez media społecznościowe, dostępne są przygotowane zostały specjalne giffy, którymi można odpowiadać na przejawy nienawiści lub okazywać poparcie dla ofiar.

- Niepokonana dotyka problemu, który istnieje, a tak niewiele się o nim mówi. Kiedy więc jako TANK mogliśmy wyprodukować film wyciągający temat na światło dzienne, nie wahaliśmy się ani chwili - podkreślił Marcin Borkowski, producent z TANKA. - Z podobnym entuzjazmem zaangażowała się cała ekipa filmowa, między innymi reżyserka Katka Michalak, operator Tomek Naumiuk oraz grająca główną rolę aktorka Julia Wyszyńska. W efekcie powstał poruszający spot, który daje do myślenia.

Po premierze spotu odbyła się debata „Są rzeczy, które powie się tylko kobiecie. O cyberprzemocy wobec kobiet” połączona z prezentacja raportu Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka na temat przemocy wobec kobiet w internecie. Debatę prowadził Tomasz Stawiszyński (Kwartalnik Przekrój, Radio TOK FM), a panelistkami były: posłanka Joanna Scheuring-Wielgus, Joanna Smetek (Helsińska Fundacja Praw Człowieka) oraz dr Sylwia Spurek, Zastępczyni Rzecznika Praw Obywatelskich.

W 2017 r. podczas badania HFPC przeprowadzono wywiady z 18 kobietami, które są aktywne w sieci, w tym m.in. z polityczkami, aktywistkami społecznymi, dziennikarkami, blogerkami i artystkami. Badanie HFPC potwierdziło, że dla wielu kobiet prowadzących działalność publiczną w internecie cyberprzemoc jest doświadczeniem powszechnym, wręcz codziennym. Eskalacji problemu sprzyjają techniczna łatwość i niskie koszty ataków, ich publiczny charakter, anonimowość lub bezkarność sprawców, a także popularne przekonanie, że werbalna agresja jest zgodna z naturą internetu. Problem pogłębia wciąż powszechna przyzwolenie na seksizm. - Internetowe ataki bardzo często prowadzą do ograniczenia lub zmiany charakteru aktywności w internecie. Skutkiem cyberprzemocy jest stosowanie przez ofiary autocenzury - mówi adw. Zuzanna Warso, koordynatorka projektu i współautorka raportu. Raport „Cyberprzemoc wobec kobiet” stanowi podsumowanie przeprowadzonych rozmów i towarzyszących im analiz przepisów. Raport dostępny jest tu.

Projekt „Przemoc wobec kobiet w sieci” był realizowany we współpracy z Fundacją im. Heinrich Bölla w Warszawie.

Credits „Niepokonana”:

  • Klient: Fundacja Helsińska Zuzanna Warso
  • Agencja: Saatchi & Saatchi IS
  • Team kreatywny: Kamil Majewski, Quentin Carenzo, Dorota Pakuła vel Rutka
  • Producent agencyjny: Marta Gierej
  • Account Manager: Ewelina Żychlińska, Kalina Lewandowska
  • Reżyseria: Katka Michalak
  • Zdjęcia: Tomek Naumiuk
  • Asystent reżysera: Piotr „Lewar” Karolak
  • Producent: Marcin Borkowski
  • Scenografia: Aleksandra Muszyńska
  • Kostiumy: Anna Szumińska
  • Make Up: Paula Celińska
  • Montaż: Marek Skorupski
  • Postprodukcja: Prodigious/ Paweł Miłkowski
  • On line: Łukasz Cuprzyński
  • Studio dźwiękowe: Expresso
  • Muzyka: No Problemo Publishing Adam Romanowski

Źródło: Saatchi & Saatchi IS

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Jesteśmy przyszłością druku” – Mimaki na targach drupa
Firma Mimaki Europe, producent technologii druku atramentowego i cięcia, ogłosiła dzisiaj, że będzie obecna na targach drupa (Dusseldorf, Niemcy, 28 maja – 7 czerwca 2024 r.) wraz ze swoimi globalnymi parterami i nadrzędną marką Mimaki Engineering Co. Ltd. Zgodnie z hasłem targów drupa „Tworzymy przyszłość”, firma Mimaki wykorzysta swoje...
Kerris z obsługą mediową dla Andermatt Polska
Do grona klientów KERRIS dołączył Andermatt Polska, światowy lider w rozwoju, produkcji i dystrybucji biologicznych rozwiązań dla rolnictwa. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze performance marketingu i social ads.
Hanna Dworak awansowała w agencji Enyo
Hanna Dworak awansowała w strukturach agencji Enyo – obecnie jako Senior Project Manager zarządza 8-osobowym zespołem. W Enyo pracuje od roku, do tej pory na stanowisku Project Manager. Jednym z jej pierwszych zadań w nowej roli była produkcja sesji zdjęciowej ogłaszającej nową ambasadorkę Lancôme - Igę Świątek.
Salestube rozpoczyna współpracę z Notino
Spółka MarTech & e-commerce connected Salestube została wybrana przez największy beauty e-shop w Europie markę Notino na partnera w obszarze MarTech. Salestube dostarczy klientowi licencję Google Analytics 360 oraz zapewni wsparcie analityczne ze strony ekspertów w dziedzinie Web Analytics oraz Data Science dla zespołu marketingowego perfumerii w zakresie wykorzystania...
Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz” dostrzeżona i doceniona
Niewidzialność osób z niepełnosprawnościami była tematem przewodnim szóstej kampanii społecznej Fundacji Avalon, która właśnie dobiegła końca. Jej celem było sprowokowanie społeczeństwa do otwarcia oczu na potrzeby tej największej mniejszości, będącej jego integralną częścią i posiadającą takie sama prawa i potrzeby jak każdy z nas.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764