logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Finał kampanii społecznej Stowarzyszenia Twoja Sprawa

  PR 30.12.2019, przeczytano 588 razy
ilustracja

5 milionów użytkowników YouTube, a ponad 9 milionów Facebooka obejrzało spot tegorocznej kampanii społecznej Stowarzyszenia Twoja Sprawa. Celem było zwiększenie świadomości masowego oglądania przez dzieci i młodzież internetowej pornografii. To kolejna już akcja informacyjna STS podejmująca tę problematykę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/final-kampanii-spolecznej-stowarzyszenia-twoja-sprawa,385215,artykul.html

Kampania trwała od października do końca listopada br. Jej osią był spot społeczny uświadamiający całkowity brak zabezpieczeń przed dostępem dzieci do pornografii.

W ramach kampanii powstała kolejna, poszerzona edycja „Podsumowania badań i literatury na temat negatywnych konsekwencji konsumpcji pornografii w kontekście ochrony dzieci i młodzieży”. Spośród ponad 6 tys. studentów zbadanych w Polsce, aż 12,2 proc. określa siebie jako osoby uzależnione od treści pornograficznych. Z kolei badania mózgu z udziałem osób nałogowo oglądających pornografię w Wielkiej Brytanii oraz w Polsce pokazują podobne zmiany do obserwowanych w przypadku uzależnienia od substancji psychoaktywnych lub hazardu. To tylko dwie spośród wielu informacji przywołanych w „Podsumowaniu”, którego pierwsza wersja została wydana w 2017 roku.

Opracowanie jest dostępne na specjalistycznym portalu oPornografii.pl, zostało też przesłane do sądów, prokuratur i komend policji w całej Polsce.

Podsumowanie dostępne TUTAJ

- Bez pełnej świadomości osób mających realny wpływ na możliwość zmiany obecnego stanu rzeczy, będzie bardzo trudno chronić młode pokolenie przed zgubnym wpływem konsumpcji pornografii. Z przeprowadzonego przez nas we wrześniu br. badania wynika, że 85,4 proc. dorosłych Polaków uważa, że do pornografii internetowej dostęp powinny mieć tylko osoby pełnoletnie, a ponad 84 proc. chce, żeby w obiektach użyteczności publicznej były zainstalowane narzędzia uniemożliwiające dzieciom i młodzieży korzystanie z internetowej pornografii – przekonuje Izabela Karska, rzeczniczka STS.

O tym, że współczesna pornografia nie jest właściwym materiałem dla małoletnich, świadczą także badania zespołu dr. hab. Mateusza Goli, które przeprowadził we współpracy ze Stowarzyszeniem. To kolejny element kampanii. Badania potwierdzają m.in. wzrost brutalności treści pornograficznych od lat 90., a także stosowanie w pornografii przemocy w sferze werbalnej. Najczęściej wyrażała się ona chęcią dominacji i obrażaniem, skierowanym głównie do kobiet.

Całość badań dostępna na stronie portalu www.opornografii.pl.

Merytorycznym zapleczem zakończonej kampanii jest funkcjonujący od ponad roku specjalistyczny portal oPornografii.pl. W przystępny sposób opisuje on patologie, na które dzieci i młodzież natykają się w internecie. Jest również nieocenioną pomocą dla decydentów, urzędników, ale przede wszystkim dla rodziców i wychowawców. Wywiady, poradniki czy wyniki najnowszych badań zostały wzbogacone nową serią filmów instruktażowych, w których Youtuber Tomek Sokołowski omawia dostępne na rynku aplikacje i programy ochrony rodzicielskiej, tłumacząc rodzicom sposób ich instalacji i użycia.

Źródło: Stowarzyszenie Twoja Sprawa

www.twojasprawa.org

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764