46 najlepszych polskich kampanii PR zostało zakwalifikowanych do finału konkursu PR Wings 2023/2024. Liderami nominacji są ERBUD, Alert Media Communications, GetHero, Imago Public Relations, mBank, Pepco oraz Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych. Zwycięzców poznamy już 13 listopada 2024 roku na Gali PR Wings w warszawskim Hotelu Bellotto.
W czwartej edycji konkursu PR Wings, organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR), kilkudziesięciu niezależnych ekspertów z branży PR wyłoniło 46 finalistów. Najwięcej nominacji otrzymały ERBUD oraz Alert Media Communications które zdobył cztery wyróżnienia. Trzy nominacje przypadły GetHero, Imago Public Relations, mBankowi, Pepco oraz Stowarzyszeniu Filmowców Polskich – Związkowi Autorów i Producentów Audiowizualnych. Każda z tych firm i organizacji wyróżniła się odważnymi i skutecznymi kampaniami, które wpisują się w trendy nowoczesnej komunikacji.
Z radością zauważamy dużą liczbę zgłoszeń w kategoriach promujących innowacyjne podejście do public relations. Zgłoszone kampanie skupiają się na mierzalnych wynikach, odpowiedzialności społecznej, edukacji, a także wykorzystaniu cyfrowych narzędzi i nowoczesnych technologii. Kategorie takie jak efektywność roku, ESG i CSR, kampania edukacyjna, komunikacja w mediach społecznościowych, influencer marketing oraz technologia i innowacje świadczą o dynamicznym rozwoju polskiego PR – podkreślił Wojtek Jabczyński, rzecznik Orange Polska, przewodniczący Jury 4. edycji konkursu PR Wings.
Konkurs PR Wings został stworzony, aby uhonorować firmy i agencje za projekty, które realnie wpływają na otaczającą nas rzeczywistość. Co roku wyróżnia kampanie PR, digital PR oraz public affairs, które charakteryzują się najwyższym poziomem innowacyjności, kreatywności i efektywności. Organizatorzy PR Wings konsekwentnie nagradzają inicjatywy, które mogą służyć jako przykład dla innych, wierząc, że takie działania wspierają rozwój etycznej i profesjonalnej branży PR w Polsce.
Nagrody zostaną przyznane w 14 podstawowych kategoriach oraz 9 sektorowych za kampanie, które wyróżniają się pomysłowością, realizacją i inspiracją. Oprócz nagród w poszczególnych kategoriach, przyznane zostaną również Nagroda Specjalna SAPR oraz prestiżowa Nagroda im. Andrzeja Stolarczyka, wyróżniająca osoby, które przyczyniły się do rozwoju branży PR w Polsce.
Gala PR Wings 2024 odbędzie się już 13 listopada w warszawskim Hotelu Bellotto. Bilety można nabyć za pośrednictwem platformy Evenea.
Pełna lista nominowanych projektów:
KATEGORIE PODSTAWOWE
PR korporacyjny
- Barometr Providenta - Provident Polska
- Pepco jest kobietą - Pepco/ Alert Media Communications
- VeloBank – „rebel” polskiej bankowości - VeloBank
PR Produktowy
- Acer Predator Games 2023 - Publicon
- EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry - monday comms/ Electronic Arts
- Świat Bardziej Love – Ulepszamy Walentynki - VeloBank
Komunikacja kryzysowa
- Osiedle Nowy Ursus: Od kryzysu do konsensusu dzięki PR - N42 Group
- Targi Agrotech łączą branżę. PR antykryzysowy - Targi Kielce
- Wchodzę do banku 16:55 - kryzys przekuty w sukces marki - mBank
Public Affairs i Lobbying
- "Barometr prawa" - Grant Thornton
- Czas na #tantiemyzinternetu! - Stowarzyszenie Filmowców Polskich - Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)
- Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” - 180heartbeats + JUNG v MATT/ monday comms
ESG i CSR
- “Co za różnica? Ty.” - kampania społeczno-edukacyjna - LUCKYYOU/ Propsy PR
- Kręci Nas Recykling - Oponeo
- Zastygliśmy na Dworcu Centralnym - ERBUD
Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing
- Czas na #tantiemyzinternetu! - Stowarzyszenie Filmowców Polskich - Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)
- Roweroterapia - GetHero/ Przestrzeń
- T-Mobile zmniejsza moc hejtu #HejtOutLoveIn - T-Mobile Polska/ Sexed.pl
Angażujący event
- Czas na #tantiemyzinternetu! - Stowarzyszenie Filmowców Polskich - Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)
- Kongres Pamięci Narodowej. Historia mówi przez pokolenia - El Padre
- NATO & GAMING: pierwszy w historii sojuszu turniej gamingowy - Planet Partners/ M&C Saatchi London
Komunikacja B2B
- Autopay. Od niezawodnych produktów do rozpoznawalnej marki - Autopay
- Drób z Europejskim Paszportem - Partner of Promotion
- Palo Alto Networks dla cyberbezpieczeństwa w Polsce - Monday Group/ Palo Alto Networks
- Portal to the Future: otwarcie Centrum Logistycznego MCL DHL - DHL Parcel Polska/ Alert Media Communications
Efektywność roku
- "Barometr prawa" - Grant Thornton
- (P)okaż serce - kampania dotycząca nowotworów dziecięcych - Good One PR/ Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka
- Pepco jest kobietą - Pepco/ Alert Media Communications
Employer Branding
- Dzień Zdrowia pamięci Joanny Sawczyn - Grupa Muszkieterów
- ERBUDIADA - ERBUD
- Pepco jest kobietą - Pepco/ Alert Media Communications
Komunikacja wewnętrzna
- „Łączymy ludzi, niezależnie od różnic” - MJCC
- #Spokoekipa Intrum w akcji! - Intrum
- Pamiętaj o okularach ochronnych - ERBUD
Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI
- 5G Bardziej – launch sieci od T-Mobile - T-Mobile Polska
- Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” - 180heartbeats + JUNG v MATT
Ochrona przed dezinformacją
- Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym - mBANK
Kampania edukacyjna
- Akcja Tron – kampania edukacyjna - WC Tron
- Jazda bez czytanki - Imago Public Relations
- MegaMisja, czyli krok po MegaMoce - PR Hub
KATEGORIE SEKTOROWE
Transport, spedycja, logistyka
- Film prezentujący zasady bezpieczeństwa „Safety Video” - POLSKIE LINIE LOTNICZE LOT
- Jazda bez czytanki - Imago Public Relations
- Kampania wizerunkowa „Ważne, z kim podróżujesz” - POLSKIE LINIE LOTNICZE LOT
Technologia i innowacje
- Acer Predator Games 2023 - Publicon
- EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry - monday comms
- Warsztaty Vasco Electronics „Z technologią przez świat”– Agencja
Melmak
Branża FMCG
- Kampania „Łączy nas najlepszy skład” - Publicon
Rynek zdrowia
- (P)okaż serce - kampania dotycząca nowotworów dziecięcych - Good One PR/ Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka
- Roweroterapia - GetHero/ Przestrzeń
- Wellbeing Score i raport “Dobrostan Polek i Polaków" - Benefit Systems
Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura
- Akcja Tron – kampania edukacyjna - WC Tron
- Etex - Nasz Wspólny Dom - WeCom PR
- Pamiętaj o okularach ochronnych - ERBUD
Branża motoryzacyjna
- CUPRA Padlowe - Volkswagen Group Polska
- Jazda bez czytanki - Imago Public Relations
- Kręci Nas Recykling - Oponeo
Sport, turystyka, hotelarstwo
- Decathlon Challenge - GetHero
- Dorzuć Misie - mały budżet, duże serca - STS
- Poland Soul Travel - oLIVE media
Przemysł, chemia, energetyka
- Elektrownia Atomowa w Minecrafcie - Lifetube
Finanse i ubezpieczenia
- Barometr Providenta - Provident Polska
- Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym - mBANK
- Możesz liczyć na ekspertów rankomat.pl - Rankomat.pl
Źródło: Stowarzyszenie Agencji Public Relations