logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Finansoaktywni: Ministerstwo Finansów edukuje młodzież

  PR 26.04.2024, przeczytano 368 razy
ilustracjastrzałka

Ministerstwo Finansów po raz kolejny edukuje młodzież na temat finansów i podatków. Tegoroczna edycja programu „Finansoaktywni: Podatki płacimy, korzyści widzimy” cieszy się ogromnym zainteresowaniem nauczycieli. Wpłynęło już prawie 600 zgłoszeń z całego kraju, a ta liczba wzrasta z każdym dniem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/finansoaktywni%3A-ministerstwo-finansow-edukuje-mlodziez,404023,artykul.html

Z dotychczasowych zgłoszeń do programu wiadomo, że w tegorocznej misji „Podatki płacimy, korzyści widzimy” bierze udział ponad 33 tysiące uczniów szkół podstawowych z prawie 2000 klas z całej Polski, a liczba zgłoszeń wciąż rośnie. Prawie połowa z nich wpłynęła od nauczycieli matematyki, a blisko 25% lekcji o podatkach zostanie przeprowadzonych na godzinach wychowawczych.

Największym zainteresowaniem program cieszy się w województwie podkarpackim. Zajęcia o podatkach w ponad 340 klasach przeprowadzi 106 nauczycieli z tego regionu, między innymi z Rzeszowa, Przemyśla, Tarnobrzega, Jasła i Łańcuta.

Dużo zgłoszeń pojawiło się też w województwie mazowieckim, gdzie z materiałów edukacyjnych Ministerstwa Finansów skorzysta 4500 uczniów z ponad 65 szkół podstawowych, w tym w Warszawie, Radomiu, Legionowie i Otwocku.

Trzecim województwem, które najliczniej zgłosiło się do programu „Finansoaktywni” jest województwo dolnośląskie. Z tej części Polski zaangażowało się 59 nauczycieli i ponad 3800 uczniów z 280 klas w takich miejscowościach, jak Wrocław, Bolesławiec, Legnica i Jelenia Góra.

Zainteresowanie programem w pozostałych województwach również jest spore:

  • województwo małopolskie: 47 zgłoszeń, ponad 3100 uczniów ze 170 klas z placówek edukacyjnych w m.in. Krakowie, Trzebini, Lipniku i Gorlicach;
  • województwo śląskie: 46 zgłoszeń, ponad 2700 uczniów z około 150 klas, między innymi z Dąbrowy Górniczej, Bielsko-Białej, Piekar Śląskich, Katowic i Mikołowa;
  • województwo wielkopolskie: 39 zgłoszeń, prawie 2500 uczniów ze 145 klas ze szkół podstawowych w m.in. Poznaniu, Krzymowie, Kaliszu i Gnieźnie;
  • województwo lubelskie: 33 zgłoszenia, ponad 1600 uczniów z 88 klas, m.in. z Lublina, Łukowa, Kraśnika i Radzynia Podlaskiego;
  • województwo łódzkie: 28 zgłoszeń, ponad 2000 uczniów ze 100 klas, w tym z Łodzi, Wielunia, Bełchatowa i Aleksandrowa Łódzkiego;
  • województwo pomorskie: 27 zgłoszeń, prawie 1800 uczniów ze 115 klas ze szkół podstawowych w m.in. Gdańsku, Gdyni, Lęborku i Miastku;
  • województwo podlaskie: 25 zgłoszeń, ponad 1100 uczniów z 60 klas, m.in. z Białegostoku, Suwałk, Zambrowa i Hajnówki;
  • województwo warmińsko-mazurskie: 21 zgłoszeń, prawie 1500 uczniów z ponad 90 klas z placówek dydaktycznych w m.in. Elblągu, Ostródzie, Lubawie i Olecku;
  • województwo zachodniopomorskie: 16 zgłoszeń, prawie 1300 uczniów z 50 klas, w tym z takich miejscowości jak Szczecin, Koszalin, Stargard i Maszewo;
  • województwo kujawsko-pomorskie: 15 zgłoszeń, prawie 1000 uczniów z ponad 50 klas z m.in. Torunia, Bydgoszczy i Inowrocławia;
  • województwo świętokrzyskie: 11 zgłoszeń, ponad 400 uczniów z ponad 20 klas, w tym ze Skarżyska-Kamiennej, Chęcin i Nowej Słupi;
  • województwo lubuskie: 9 zgłoszeń, prawie 600 uczniów z prawie 30 klas ze szkół podstawowych w m.in. Zielonej Górze, Gorzowie Wielkopolskim i Żarach;
  • województwo opolskie: 4 zgłoszenia, ponad 400 uczniów z 20 klas z placówek dydaktycznych w m.in. Opolu i Wilkowie.

O programie

Celem tegorocznej edycji programu „Finansoaktywni” jest zwiększenie świadomości młodzieży na temat znaczenia podatków w naszym życiu codziennym. Uczniowie klas V-VIII szkół podstawowych będą mieli okazję zapoznać się z różnymi rodzajami podatków oraz zrozumieć mechanizmy ich funkcjonowania. Ponadto dowiedzą się jak wpływają na kształtowanie budżetu państwa. Poprzez analizę uchwał budżetowych swoich gmin, przekonają się, że dochody z podatków mają też bezpośredni wpływ na rozwój ich lokalnych społeczności.

Do programu mogą zgłaszać się nauczyciele szkół podstawowych (klas V-VIII) z całej Polski. Wystarczy, że wypełnią formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie finansoaktywni.pl. Po jego przesłaniu otrzymają bezpłatny zestaw edukacyjny, który pomoże im przeprowadzić lekcje o podatkach.

Materiały edukacyjne powstały przy udziale specjalistów, co gwarantuje ich wysoką jakość. Są one dostosowane do potrzeb uczniów i zapewniają przystępne i zrozumiałe wyjaśnienie tematu. W zestawie dla nauczycieli można znaleźć m.in.: scenariusz lekcji, karty pracy dla uczniów, prezentację Power Point oraz quiz. Scenariusz lekcji został opracowany z uwzględnieniem wieku i poziomu wiedzy uczniów, umożliwiając jednocześnie realizację treści zgodnych z podstawą programową w obszarze wiedzy o społeczeństwie i matematyki.

Przebieg konkursu

W pierwszym etapie programu nauczyciele prowadzą lekcje w swoich klasach, wykorzystując przygotowane materiały edukacyjne, jednocześnie zachęcając uczniów do wzięcia udziału w konkursie. Następnie zespoły, składające się z maksymalnie trzech uczniów, mają za zadanie przygotować prace konkursowe, czyli krótkie filmy trwające maksymalnie 3 minuty, dotyczące zagadnień związanych z podatkami. Gotowe projekty nauczyciele będą mogli zgłaszać do 6 maja 2024 roku poprzez formularz dostępny na stronie finansoaktywni.pl. 10 zwycięskich drużyn zostanie zaproszona na dwudniową wycieczkę do Warszawy (12-13 czerwca 2024 roku), gdzie czekać będą na nich liczne atrakcje, w tym zwiedzanie stolicy oraz uroczysta gala finałowa, podczas której będą mieli okazję zaprezentować swoje prace i odebrać nagrody.

Źródło: Ministerstwo Finansów

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Duże zmiany na rynku agencji PR
43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast...
Krajowa Grupa Spożywcza S.A., największy państwowy producent żywności w Polsce, rozpoczyna współpracę z agencją social&digital 360 - sayHi.agency. Partnerstwo koncentruje się na działaniach wspierających promocję marki „Polskie Przetwory” w social media i sprzedaż produktów w dyskontach Dino. Agencja odpowiada za przygotowanie kreacji reklamowych,...
Zondacrypto przedłuża współpracę z Rakowem Częstochowa
Po dwóch latach owocnej współpracy, zondacrypto oraz Raków Częstochowa ogłaszają przedłużenie umowy sponsorskiej o kolejne 3 lata. W ramach nowego porozumienia, zondacrypto nabywa prawa do nazwy stadionu. Raków rozegrał debiutancki mecz na zondacrypto Arena.
Piątnica promuje twarogi
OSM Piątnica rusza z intensywną kampanią promującą twarogi – jedną ze swoich najbardziej rozpoznawalnych i cenionych kategorii. Kampania obejmuje zarówno nowy twaróg w kostce, jak i uwielbiane przez konsumentów twarogi w klinku – tłusty, półtłusty i chudy. Działania promocyjne prowadzone będą od 12 maja do 15 czerwca w telewizji i w...
Dwa to więcej niż jeden: Twix z nową platformą komunikacyjną
Globalna kampania „Dwa to więcej niż jeden” („Two is more than one”) marki Twix ruszyła w Polsce. Nowa platforma komunikacyjna skupia się na celebrowaniu radości z posiadania wszystkiego – bo Twix oferuje coś dobrego, i to razy dwa, nawiązując do unikalnej formy dwóch batonów w jednym opakowaniu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764