logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Finecast oficjalnie debiutuje w Polsce, Maciej Olenderczyk szefem nowej marki GroupM

  PR 10.01.2023, przeczytano 491 razy

Finecast, agencja wyspecjalizowana w addressable TV, oficjalnie otwiera biznes w Polsce. Szefem nowej marki GroupM jest wieloletni ekspert grupy związany z rynkiem multiscreen - Maciej Olenderczyk.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/finecast-oficjalnie-debiutuje-w-polsce%2C-maciej-olenderczyk-szefem-nowej-marki-groupm,398591,artykul.html

Finecast, należąca do GroupM marka wyspecjalizowana w addressable TV, debiutuje w Polsce. To 15 rynek, na którym Finecast rozpoczął działalność, po m.in. USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Hiszpanii i Indiach. Szefem polskiej struktury Finecast został Maciej Olenderczyk, który przed przejściem do GroupM kilka miesięcy temu, pracował ostatnio w Wavemakerze, koordynując regionalne kampanie w telewizji i mediach offline, a wcześniej w Spark Foundry (Publicis), gdzie zajmował się rynkiem multiscreen.

Finecast specjalizuje się w technologiach reklamowych umożliwiających planowanie ściśle stargetowanych kampanii wideo.  Przyjęta przez GroupM definicja addressable TV, poza tradycyjną linearną TV, ujmuje świat serwisów i aplikacji VOD dostępnych na ekranie telewizora podłączonego do sieci. Dwa kluczowe elementy tej definicji zakładają więc emisję reklam na ekranie telewizora oraz w otoczeniu profesjonalnych, wysokiej jakości treści TV lub VOD. Zapewniając marketerom precyzyjne dotarcie do zdefiniowanych audytoriów, Finecast łączy siłę tradycyjnej telewizji z możliwościami targetowania znanymi dotąd z internetu.

- Zważywszy na stopień rozwoju rynku VOD i Connected TV w Polsce, a także pierwsze możliwości realizowania precyzyjnie targetowanych kampanii w linearnej telewizji, GroupM uznała, że czas już na polski debiut Finecasta. Obserwując karierę telewizorów podłączonych do sieci, intensywne wysiłki niektórych nadawców, by unowocześnić ofertę handlową, a także ogromne zainteresowanie marketerów ofertą addressable TV, widzę tu dla nas bardzo obiecujące możliwości rozwoju – mówi Maciej Olenderczyk.

Ideą Finecast jest integrowanie oferty stacji TV oraz serwisów OTT/VOD w ramach jednego systemu do planowania, optymalizacji i zakupu kampanii. Dla reklamodawcy oznacza to wygodę zakupu kampanii w różnych kanałach wideo (od linearnej TV po aplikacje OTT na telewizory) w jednym miejscu i w oparciu o spójne dane od zewnętrznych dostawców, a także z opcją wykorzystania 1-st party data.

- Współpracujemy z dostawcami danych, dzięki którym możemy tworzyć bardzo szczegółowe profile gospodarstw domowych według zmiennych geograficznych, demograficznych czy behawioralnych. Reklamodawcy, którzy chcą się skupić np. na widzach z Poznania, singielkach z miast powyżej 500 tys. lub posiadaczach zwierzątek domowych, a jednocześnie być obecni z kampanią na ekranie telewizora, znajdą w nas świetnego partnera do poprowadzenia takiej komunikacji – mówi szef polskiego Finecast.  

GroupM testowała technologię Finecast przez ostatnich kilka miesięcy. Jako pierwsza grupa mediowa w Polsce realizowała kampanie z wykorzystaniem oferty addressable TV grupy TVN. Wyniki testów dowodziły efektywności kosztowej tego narzędzia, zarówno w przypadku kampanii ściśle targetowanych geograficznie, jak i w kampaniach różnicujących przekazy kierowane do innych segmentów klientów danego marketera.

- Liczymy na to, że kolejni nadawcy, a także operatorzy płatnej TV umożliwią dynamiczną insercję reklam, co bez wątpienia zdynamizowałoby rynek addressable TV w Polsce. Już dziś widzimy natomiast świetne perspektywy wzrostu dla świata Connected TV, czyli serwisów i aplikacji dostępnych na ekranie telewizorów podłączonych do sieci. Ostatnie dane z badania VideoTrack* Wavemaker pokazują, że niemal połowa polskich widzów internetowych korzysta z aplikacji na telewizorach, a z każdym półroczem Smart TV zyskuje kosztem mniejszych ekranów na polu oglądania profesjonalnych treści wideo – podsumowuje Maciej Olenderczyk.

Prognoza GroupM, nie uwzględniająca jeszcze przychodów reklamowych Netfliksa czy Disney+, które i u nas uruchomią pakiety reklamowe, zakłada, że już w tym roku marketerzy przeznaczą ok. 230 mln zł na reklamy wideo wokół profesjonalnych treści na ekranie telewizorów.

Finecast uzupełnia w Polsce portfolio specjalistycznych marek GroupM, które tworzyły dotąd Xaxis, Plista czy INCA specjalizujące się odpowiednio w programmatic, reklamie natywnej i marketingu influencerskim.

Źródło: GroupM

Dodatkowe informacje:

*Ostatnia fala badania VideoTrack realizowana była pod koniec listopada 2022 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
Kara dla TVN za „Franciszkańską 3” wyegzekwowana przez Urząd Skarbowy
16 kwietnia 2024 r. na rachunek bankowy KRRiT wpłynęła wyegzekwowana przez Urząd Skarbowy kara pieniężna nałożona na spółkę TVN SA w związku z naruszeniem art. 18 ust. 1 i 2 ustawy o radiofonii i telewizji poprzez emisję audycji pt. „Bielmo. Franciszkańska 3” (program TVN 24, cykl „Czarno na białym”, 6 marca 2023 roku).
Paryż 2024: igrzyska olimpijskie na antenach Eurosportu
Za dokładnie 100 dni w Paryżu rozpocznie się największe sportowe wydarzenie świata! Każdy moment Igrzysk Olimpijskich Paris 2024 dostępny będzie w Polsce w serwisie Max. TVN WBD pokaże transmisje najważniejszych wydarzeń w Eurosporcie 1, Eurosporcie 2 oraz w kanałach okazjonalnych Eurosport 3-9 i Eurosporcie 4K, dostępnych u niektórych operatorów.
Nowe rubryki i felietonistki w „Wysokich Obcasach Extra”
Już jutro – w czwartek, 18 kwietnia br. w sprzedaży dostępne będzie odświeżone wydanie miesięcznika „Wysokie Obcasy Extra”, w którym czytelniczki i czytelnicy znajdą nowe rubryki i teksty nowych felietonistek – Katarzyny Kucewicz i Carrie z Mokotowa. Tematem numeru są sekrety rodzinne, a gwiazdą okładki – aktorka Reese...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764