logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Finecast oficjalnie debiutuje w Polsce, Maciej Olenderczyk szefem nowej marki GroupM

  PR 10.01.2023, przeczytano 631 razy

Finecast, agencja wyspecjalizowana w addressable TV, oficjalnie otwiera biznes w Polsce. Szefem nowej marki GroupM jest wieloletni ekspert grupy związany z rynkiem multiscreen - Maciej Olenderczyk.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/finecast-oficjalnie-debiutuje-w-polsce%2C-maciej-olenderczyk-szefem-nowej-marki-groupm,398591,artykul.html

Finecast, należąca do GroupM marka wyspecjalizowana w addressable TV, debiutuje w Polsce. To 15 rynek, na którym Finecast rozpoczął działalność, po m.in. USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Hiszpanii i Indiach. Szefem polskiej struktury Finecast został Maciej Olenderczyk, który przed przejściem do GroupM kilka miesięcy temu, pracował ostatnio w Wavemakerze, koordynując regionalne kampanie w telewizji i mediach offline, a wcześniej w Spark Foundry (Publicis), gdzie zajmował się rynkiem multiscreen.

Finecast specjalizuje się w technologiach reklamowych umożliwiających planowanie ściśle stargetowanych kampanii wideo.  Przyjęta przez GroupM definicja addressable TV, poza tradycyjną linearną TV, ujmuje świat serwisów i aplikacji VOD dostępnych na ekranie telewizora podłączonego do sieci. Dwa kluczowe elementy tej definicji zakładają więc emisję reklam na ekranie telewizora oraz w otoczeniu profesjonalnych, wysokiej jakości treści TV lub VOD. Zapewniając marketerom precyzyjne dotarcie do zdefiniowanych audytoriów, Finecast łączy siłę tradycyjnej telewizji z możliwościami targetowania znanymi dotąd z internetu.

- Zważywszy na stopień rozwoju rynku VOD i Connected TV w Polsce, a także pierwsze możliwości realizowania precyzyjnie targetowanych kampanii w linearnej telewizji, GroupM uznała, że czas już na polski debiut Finecasta. Obserwując karierę telewizorów podłączonych do sieci, intensywne wysiłki niektórych nadawców, by unowocześnić ofertę handlową, a także ogromne zainteresowanie marketerów ofertą addressable TV, widzę tu dla nas bardzo obiecujące możliwości rozwoju – mówi Maciej Olenderczyk.

Ideą Finecast jest integrowanie oferty stacji TV oraz serwisów OTT/VOD w ramach jednego systemu do planowania, optymalizacji i zakupu kampanii. Dla reklamodawcy oznacza to wygodę zakupu kampanii w różnych kanałach wideo (od linearnej TV po aplikacje OTT na telewizory) w jednym miejscu i w oparciu o spójne dane od zewnętrznych dostawców, a także z opcją wykorzystania 1-st party data.

- Współpracujemy z dostawcami danych, dzięki którym możemy tworzyć bardzo szczegółowe profile gospodarstw domowych według zmiennych geograficznych, demograficznych czy behawioralnych. Reklamodawcy, którzy chcą się skupić np. na widzach z Poznania, singielkach z miast powyżej 500 tys. lub posiadaczach zwierzątek domowych, a jednocześnie być obecni z kampanią na ekranie telewizora, znajdą w nas świetnego partnera do poprowadzenia takiej komunikacji – mówi szef polskiego Finecast.  

GroupM testowała technologię Finecast przez ostatnich kilka miesięcy. Jako pierwsza grupa mediowa w Polsce realizowała kampanie z wykorzystaniem oferty addressable TV grupy TVN. Wyniki testów dowodziły efektywności kosztowej tego narzędzia, zarówno w przypadku kampanii ściśle targetowanych geograficznie, jak i w kampaniach różnicujących przekazy kierowane do innych segmentów klientów danego marketera.

- Liczymy na to, że kolejni nadawcy, a także operatorzy płatnej TV umożliwią dynamiczną insercję reklam, co bez wątpienia zdynamizowałoby rynek addressable TV w Polsce. Już dziś widzimy natomiast świetne perspektywy wzrostu dla świata Connected TV, czyli serwisów i aplikacji dostępnych na ekranie telewizorów podłączonych do sieci. Ostatnie dane z badania VideoTrack* Wavemaker pokazują, że niemal połowa polskich widzów internetowych korzysta z aplikacji na telewizorach, a z każdym półroczem Smart TV zyskuje kosztem mniejszych ekranów na polu oglądania profesjonalnych treści wideo – podsumowuje Maciej Olenderczyk.

Prognoza GroupM, nie uwzględniająca jeszcze przychodów reklamowych Netfliksa czy Disney+, które i u nas uruchomią pakiety reklamowe, zakłada, że już w tym roku marketerzy przeznaczą ok. 230 mln zł na reklamy wideo wokół profesjonalnych treści na ekranie telewizorów.

Finecast uzupełnia w Polsce portfolio specjalistycznych marek GroupM, które tworzyły dotąd Xaxis, Plista czy INCA specjalizujące się odpowiednio w programmatic, reklamie natywnej i marketingu influencerskim.

Źródło: GroupM

Dodatkowe informacje:

*Ostatnia fala badania VideoTrack realizowana była pod koniec listopada 2022 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

12:06 Radio ESKA2 z najwyższymi wzrostami słuchalności
Liczba słuchaczy Radia ESKA2 zwiększyła się w ciągu minionego roku aż o 29%, natomiast udział stacji zwiększył się aż o 77%. To najwyższe dynamiki w całym rankingu ogólnopolskim wszystkich stacji radiowych, a dla Radia ESKA2 – kolejny miesiąc wzrostów.
Grupa DGP Infor z kolejnym rekordem w sierpniu
Grupa DGP Infor w sierpniu znacząco zwiększyła wyniki oglądalność swoich serwisów, odnotowując rekordowy poziom 80,75 mln odsłon. Jest to aż o 18% więcej niż rok temu. Z kolei liczba unikalnych użytkowników portali wchodzących w skład Grupy wyniosła 10,98 mln, co stanowi przyrost o 5%.
Bezpłatne szkolenia Parlamentu Europejskiego dla młodych dziennikarzy 
Parlament Europejski we współpracy z Fundacją Centrum im. prof. Bronisława Geremka oraz „Gazetą Wyborczą” zaprasza na 3. edycję „Szkolenia Parlamentu Europejskiego dla młodych dziennikarzy”. Rekrutacja trwa do 22 września br. 
Salon „Rzeczpospolitej” promuje polskie wzornictwo w Karpaczu
Tegoroczne XXXIII Forum Ekonomiczne w Karpaczu, odbywające się w dniach 3-5 września 2024 roku, stało się miejscem wyjątkowej współpracy pomiędzy "Rzeczpospolitą" a Instytutem Wzornictwa Przemysłowego (IWP). W ramach tego prestiżowego wydarzenia, które gromadzi liderów biznesu, polityki i nauki z całego świata, stworzono unikalną przestrzeń. Jest to jedyna tego rodzaju...
Andrzej Rybiński z audycją w Radiu Pogoda
We września do zespołu redakcyjnego Radia Pogoda dołączył Andrzej Rybiński. Można go usłyszeć w codziennej audycji „Najpiękniejsze melodie Andrzeja Rybińskiego w Radiu Pogoda".
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764