Szymon Lipiński objął stanowisko Client Engagement Directora w Finecast, agencji wyspecjalizowanej w addressable TV, należącej do GroupM. Do polskiego zespołu Finecast dołączył też Paweł Sikorski, jako Finecast Executive (GroupM).
Finecast, należąca do GroupM marka wyspecjalizowana w addressable TV, zadebiutowała w Polsce na początku br. Szefem polskiej struktury Finecast jest Maciej Olenderczyk, który wcześniej pracował w Wavemakerze, koordynując regionalne kampanie w telewizji i mediach offline. Finecast specjalizuje się w technologiach reklamowych umożliwiających planowanie ściśle stargetowanych kampanii wideo – w świecie linearnej TV oraz connected TV.
W ramach addressable TV GroupM zapewnia marketerom dotarcie z reklamą wyemitowaną na ekranie telewizora w otoczeniu profesjonalnych treści wideo.
Szymon Lipiński, w roli Client Engagement Directora Finecast w Polsce, będzie odpowiedzialny m.in. za wypracowywanie wspólnie z marketerami strategii wykorzystywania addressable TV jako dodatkowego elementu uzupełniającego ich dotychczasową paletę kanałów komunikacji, z uwzględnieniem kluczowych usług i narzędzi oferowanych przez Finecast.
Równolegle będzie nadal wspierał agencję mediową Wavemaker, w której od 2017 r. piastuje stanowisko Data & Strategy Director.
Polski zespół Finecast wzmocnił też Paweł Sikorski, rozpoczynając pracę na stanowisku Finecast Executive (GroupM) – wcześniej, od marca 2022 r., pracował w Wavameker Poland jako Integrated Communication Planner Buyer.
- Finecast miał w Polsce mocny debiut, duże zainteresowanie reklamodawców addressable TV zaowocowało kilkudziesięcioma realizacjami. Stąd też potrzeba rozwoju zespołu, do którego szukamy jeszcze kolejnych specjalistów zarówno do obsługi prowadzonych kampanii, jak też do rozwoju oferty – mówi Maciej Olenderczyk, szef polskiego Finecast (Finecast Director/ GroupM).
GroupM testowała technologię Finecast już w 2022 r., kiedy to jako pierwsza grupa mediowa w Polsce realizowała kampanie z wykorzystaniem oferty addressable TV grupy TVN. Od momentu oficjalnego startu Finecast w Polsce w styczniu br. zainteresowanie addressable TV ze strony marketerów rośnie – wśród marek, które już prowadziły swoje kampanie addressable TV we współpracy z Finecast w Polsce, znalazły się m.in. Max Premium Burgers, Kaufland, Brita, Grohe, Super-Pharm, BP, Lavazza, Mars, LOL Surprise!, Action, Żywiec Zdrój, Jula, Mazda, T-Mobile, Wolt, Garmin, Recordati, Supermenu, czy Olej Wielkopolski.
Ideą Finecast jest integrowanie oferty stacji TV oraz serwisów OTT/VOD w ramach jednego systemu do planowania, optymalizacji i zakupu kampanii. Z punktu widzenia reklamodawcy oznacza to wygodę zakupu kampanii w różnych kanałach wideo (od linearnej TV, po aplikacje OTT na telewizory) w jednym miejscu i w oparciu o spójne dane od zewnętrznych dostawców, a także z opcją wykorzystania 1-st party data. Finecast współpracuje z dostawcami danych, dzięki którym może tworzyć bardzo szczegółowe profile gospodarstw domowych według zmiennych geograficznych, demograficznych czy behawioralnych.
Prognoza GroupM zakłada, że już w tym roku marketerzy przeznaczą ok. 230 mln zł na reklamy wideo wokół profesjonalnych treści na ekranie telewizorów.
Źródło: GroupM