logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Firebase: jak i po co komunikować się z użytkownikiem aplikacji mobilnej?

  PR 23.06.2021, przeczytano 1090 razy
ilustracjastrzałka
Rysunek 1. Tworzenie wiadomości push w Firebase

Firebase dla Google Analytics jest darmowym (w podstawowym pakiecie), opartym na chmurze narzędziem, które oprócz wsparcia zaplecza programistycznego, oferuje wiele możliwości dla marketingowców. Do funkcjonalności, które oferuje Firebase dla aplikacji mobilnych z punktu widzenia marketingowego należą między innymi: tworzenie linków dynamicznych, testy A/B, predykcje, zdalna konfiguracja, AdMob oraz powiadomienia push i wiadomości kontekstowe. W niniejszym artykule skupimy się na tych dwóch ostatnich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/firebase%3A-jak-i-po-co-komunikowac-sie-z--uzytkownikiem-aplikacji-mobilnej,391995,artykul.html

Komunikacja z użytkownikiem (powiadomienia push, in-app messaging)

Komunikacja z użytkownikiem jest bardzo istotna. Marketing ukierunkowany jest najbardziej skuteczny przy podejściu wielokanałowym, dlatego najlepsze kampanie mobilne często wykorzystują połączenie push notification (powiadomień push) i inn-app messaging (wiadomości w aplikacji). Różnica między tymi dwoma sposobami dostarczania treści polega na tym, że powiadomienia push dostarczają wiadomość na ekran główny użytkownika, który nie jest obecnie aktywny w aplikacji. Natomiast wiadomości w aplikacji (zresztą, jak wskazuje sama nazwa) są wysyłane, podczas gdy użytkownik jest aktywny.

Kiedy stosować powiadomienie push

Odpowiednie powiadomienia push mogą zwiększyć zaangażowanie użytkowników. Jest to świetny sposób do zachęcania natychmiastowej interakcji z użytkownikiem. Przykładowo, można wysłać powiadomienie z określoną treścią do kogoś, kto już zainstalował Twoją aplikację, ale jeszcze nie otworzył. Albo do osoby, która już korzysta, ale jeszcze nie wykupiła płatnych funkcji w Twojej aplikacji.

Oprócz wykorzystania powiadomień push, jako taktyki marketingowej, można je także wysyłać aby poprawić wrażenia użytkownika. Przykładowo, Uber używa push-y z informacją o najniższych możliwych stawkach przejazdu albo promocjach, po tym jak użytkownik zobaczy zbyt wysokie ceny i zrezygnuje z przejazdu. Mimo, że taka wiadomość nadal pozostaje narzędziem promocyjnym w dużym stopniu poprawia wrażenia użytkowników.

Kolejnym push-em „poprawiającym wrażenie” jest push „z korzyścią”. Na przykład, użytkownik dostaje powiadomienie, że dostawca jedzenia przybędzie za 6 minut, albo że kierowca jest na miejscu z informacją o numerze rejestracyjnym samochodu.

Kiedy stosować powiadomienie w aplikacji

Powiadomienia w aplikacji są potężnym narzędziem do tworzenia bardziej ukierunkowanych sesji użytkowników. Na przykład można ich użyć w celu pokazania użytkownikowi nowego interfejsu w momencie zmian wizualnych i funkcjonalnych w samej aplikacji. Na podstawie historii wyszukiwań lub historii zakupów można tworzyć inteligentne rekomendacje w celu sprzedaży krzyżowej lub dosprzedaży produktów. Jeszcze innym przykładem jest powiadomienie o pojawiającej się nowej funkcjonalności w aplikacji lub powiadomienie o funkcji, z której użytkownik przestał korzystać.

ilustracjastrzałka

Rysunek 2.Tworzenie wiadomości in-app w Firebase

Personalizacja ma znaczenie

Kolejnym kluczowym elementem w komunikacji z użytkownikiem jest personalizacja dostarczanych treści. Mimo, że właściciele aplikacji stają się coraz bardziej świadomi roli powiadomień push czy in-app messages nadal zapominają o bardzo ważnej rzeczy podczas takiej komunikacji – użytkownik chce czuć się wyjątkowym. Wysyłanie tej samej wiadomości do wszystkich o siódmej rano raczej nie jest dobrą praktyką. Wręcz przeciwnie, dla wyczulonych użytkowników będzie irytujące. Oznacza to, że marketing aplikacji nie może polegać na rażącym forsowaniu powiadomieniami. Powinien skupiać się na zindywidualizowanym zaangażowaniu.

Firebase umożliwia tworzenie wysoko ukierunkowanych segmentów odbiorców na podstawie atrybutów behawioralnych, demograficznych lub niestandardowych. Dzięki Firebase można dotrzeć do właściwego użytkownika/grupy/segmentu we właściwym czasie z odpowiednią treścią. W rezultacie powiadomienia są spersonalizowane, a szanse na zdobycie aktywnych i lojalnych użytkowników rosną.

Końcowe przemyślenia

Żyjemy w erze urządzeń mobilnych, w której zarówno powiadomienia push, jak i powiadomienia w aplikacji nie są już tylko narzędziem w arsenale marketingowym, ale stały się raczej absolutną koniecznością. Stanowią one jeden z kluczowych elementów w procesie angażowania odbiorców. Badania wskazują, że do 2023 roku aż 7,33 miliarda ludzi na całym świecie będzie posiadać smartfony. Oznacza to, że ​​firmy muszą stosować metody marketingu mobilnego, aby zapewnić ciągłe połączenie z użytkownikiem. Warto jednak pamiętać, że to prawidłowo dobrana strategia marketingowa oraz znalezienie właściwej równowagi w wysyłaniu powiadomień decydują czy będą one przynosiły szkodę czy pożytek. Dzięki możliwościom, które oferuje Firebase, komunikacja z użytkownikiem staje się prostsza i szybsza, co daje właścicielom aplikacji możliwość skupienia się na strategii, a nie na aspektach technicznych.

Źródło: upmore.pl

www.upmore.pl

Dodatkowe informacje:

Autor: Anna Pustovhar z agencji upmore.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Najważniejsze trendy w druku 3D na 2022
Przerwane łańcuchy dostaw w ostatnich latach dla wielu firm były ogromnym wyzwaniem –  szczęśliwie druk 3D może pomóc tę sytuację rozwiązać. Co więcej, w  czasach coraz większej troski o środowisko druk 3D staje się  jednym z ważnych narzędzi, które pomagają zadbać o minimalizację zużycia zasobów naturalnych i obniżenie emisji...
Globalny dostawca danych Dun & Bradstreet wskazuje, że w poł. września 2021 r. w Polsce liczba zarejestrowanych e-sklepów wyniosła 51 tys. – to wzrost o niemal 14% w stosunku do końcówki 2020 r. Wiele z nich wykorzystuje landing pages jako dodatkowe narzędzie wspierające codzienne działania marketingowe. Przy ich tworzeniu zdarzają się jednak błędy,...
Budowanie strategii komunikacji – na co postawić w 2022 roku?
Budowanie strategii komunikacji w 2022 roku powinno być ściśle dostosowane do zmieniającej się rzeczywistości. Z danych PwC wynika, że ponad 1/3 młodych ludzi zamierza na stałe pracować zdalnie, co stanowi wyzwanie dla marek[1]. Pracownicy nie boję się również zmiany miejsca pracy. W jaki sposób dotrzeć do konsumenta? Jakie narzędzia dobrać? I jak zatrzymać...
Marketing usług – jak sprzedać to, czego nie da się dotknąć?
Usługi – tuż obok przemysłu i rolnictwa – stanowią jeden z głównych filarów polskiej gospodarki. W tym sektorze pracuje blisko 60 proc. Polaków[1]. Nie dziwi fakt, że marketing usług odgrywa ogromną rolę. Obecnie polska gospodarka wchodzi w fazę ożywienia, a szacuje się, że usługi będą się rozwijać. To efekt zakończenia...
Na co zwrócić uwagę w 2022 roku, aby przyciągnąć e-klienta?
Pod koniec 2021 r. całkowita liczba paczkomatów najpopularniejszej firmy wykorzystującej tego typu usługi wyniosła 17 968, co oznacza wzrost o 62 proc. r/r. Ten wynik obrazuje w jakim tempie rozwijał się sektor e-commerce w 2021 roku. Przed branżą stoją kolejne szanse na wzrosty – takim czynnikiem może być zjawisko social commerce. Pomimo zwiększającej się...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764