logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Firma Kärcher wysprzątała popularne deptaki w 3 polskich miastach

  PR 10.10.2018, przeczytano 890 razy
ilustracjastrzałka

Firma Kärcher zorganizowała nietypową akcję społeczną, z którą w 3 tygodnie odwiedziła 3 polskie miasta – Kołobrzeg, Warszawę i Kraków. Cel? Wysprzątać  tam uczęszczane deptaki, sprawdzić jak zanieczyszczenia wpływają na układ oddechowy mieszkańców i pokazać, jak każdy mieszkaniec może dbać o wspólną przestrzeń, przy okazji troszcząc się o środowisko.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/firma-k%C3%A4rcher-wysprzatala-popularne-deptaki-w-3-polskich-miastach,379689,artykul.html

Wysprzątali popularne deptaki

Polskie miasta walczą nie tylko ze smogiem i z zanieczyszczeniami powietrza, ale także z codziennymi zabrudzeniami, jakie pozostawiają po sobie mieszkańcy i turyści. W tej walce wybrane miejscowości postawiła w tym roku wesprzeć firma Kärcher, organizując akcję społeczną „czysta przestrzeń – wspólna sprawa”.

W 3 tygodnie specjalna ekipa z 7 maszynami komunalnymi odwiedziła 3 polskie miasta, w każdym z nich przy współpracy z samorządami i zarządami zieleni organizując wielką akcję zamiatania, odkurzania i szorowania popularnych deptaków po długich i udanych wakacjach.

W Kołobrzegu Kärcher doczyścił po lecie 200-metrowy deptak prowadzący na popularne molo. W Warszawie przez 11 godzin czyścił mający blisko 1 km odcinek Bulwaru Flotylli Wiślanej. Z kolei w Krakowie wysprzątano blisko 1,2 km alejek na bulwarach Wisły tuż pod Wawelem.

Do akcji zaangażowano najnowocześniejszy sprzęt, w tym m.in.  urządzenia, które rozpuszczają i zasysają zeschnięte gumy do życia, odkurzacze miejskie, zamiatarki i szorowarki, w tym m.in. urządzenie, które usuwało wcześniej tłuste plamy na torze Grand Prix Kanady Formuły 1. W sumie w 3 miastach usunięto blisko 35 tys. zeschniętych gum do żucia oraz kilkanaście tysięcy litrów zanieczyszczeń.

- Tą akcją chcieliśmy wesprzeć miasta w walce nie tylko z codziennymi zabrudzeniami, ale także z tymi trudnymi do usunięcia , jakie pojawiły się w tych popularnych lokalizacjach po lecie. Przy okazji chcieliśmy także pokazać, jak można dbając o czystość przestrzeni miejskich, zadbać także o czystość powietrza i zdrowie – mówi Magdalena Kwoka z działu marketingu firmy Kärcher.

W tym celu w akcję w miastach zaangażowano urządzenia komunalne Kärcher, które posiadają specjalny certyfikat PM10. Oznacza to, że ich poprzez swoją pracę np. czyszczenie deptaku na mokro, ograniczają one w powietrzu ilość szkodliwych dla układu oddechowego pyłów pochodzących z wtórnej misji np. ze ścierania się opon samochodowych czy transportu odpadów budowlanych.

ilustracjastrzałka

Zwrócili uwagę mieszkańców na problem

Ale nie tylko na sprzątaniu skupiła się akcja „czysta przestrzeń – wspólna sprawa”. Jej organizatorzy chcieli zwrócić także uwagę na fakt, że każdy mieszkaniec miasta powinien z troską podchodzić do miejsc, w których każdego dnia odpoczywamy, bawimy się z dziećmi czy uprawiamy sport.

- Każdy, kto odwiedził naszą specjalną strefę podczas akcji, mógł zobaczyć, jak wiele pracy wymaga usunięcie np. zeschniętych gum, potłuczonego szkła czy niedopałków. Była to nietypowa lekcja, której celem było uwrażliwienie mieszkańców na ten problem, ale także zachęcenie do wzięcia większej odpowiedzialności za części wspólne w mieście. Tak, aby te w przyszłości były czystsze i bezpieczniejsze dla zdrowia – mówi Kwoka.

W edukacji pomagał także specjalny przewodnik, jaki rozdawał w miastach Kärcher. Znaleźć w nim można było porady dotyczące m.in. tego, jak w codziennym życiu stosować zasady zrównoważonego rozwoju oraz co każdy z nas może zrobić, aby zadbać o środowisko naturalne i przestrzeń wokół siebie.

Ten aspekt pojawiał się także w innych działaniach jakie towarzyszyły projektowi. W każdym z miast Kärcher tworzył specjalne strefy edukacyjne, w których można było dowiedzieć się więcej np. na temat sposobów, w jaki przestrzenie miejskie mogą być czyszczone oraz jak samemu o nie zadbać.

ilustracjastrzałka

Co 4 badany potrzebował dalszego leczenia

Organizatorzy sprawdzili także, jak zanieczyszczenia powietrza wpływają na zdrowie układu oddechowego mieszkańców Kołobrzegu, Warszawy i Krakowa. Każde z miast odwiedził specjalny spriobus, czyli mobilne centrum diagnostyczne, w którym można było bez kolejki i nieodpłatnie wykonać badanie czynnościowe płuc.

W sumie w 3 miastach podczas 30 godzin pracy spirobusu przebadano blisko 300 osób. Co czwarta osoba z powodu złego wyniku (m.in. podejrzenia astmy lub POChP) po badaniu została skierowana na dalsze konsultacje pulmonologiczne.

- Smog i zanieczyszczenia powietrza, ale także pyły, jakie zalegają na chodnikach nie pozostają dziś bez znaczenia dla naszego zdrowia. Włączając  w naszą akcję badania spirometryczne, chcieliśmy zwrócić uwagę i na ten palący problem, a jednocześnie zasygnalizować mieszkańcom miast, że warto się okresowo badać – mówi Kwoka.

Dzieci zobaczyły… smog pod Wawelem

Kärcher nie zapomniał też o najmłodszych. W Kołobrzegu, Warszawie i Krakowie zorganizowano dla uczniów przedszkoli i szkół nietypowe warsztaty ekologiczne, łączące zabawę z doświadczeniami. Biorąc w nich udział dzieci mogły zobaczyć m.in. jak wygląda smog, w jaki sposób można go usunąć oraz co zrobić, aby się przed nim uchronić. W sumie w warsztatach w 3 miastach udział wzięło blisko 250 uczniów.

- Akcja, którą zorganizowaliśmy była wielowymiarowa. Z jednej strony był to projekt ekologiczny i prozdrowotny, z drugiej edukacyjny skierowany do mieszkańców, ale także do samych miast i samorządów. Pokazywaliśmy poprzez niego, jak duży wpływ zanieczyszczenia mają na nasze zdrowie oraz co zrobić, aby np. sprzątaniem miasta ograniczyć ich wpływ na nasze zdrowie, a zwłaszcza na zdrowie dzieci – mówi Kwoka.

ilustracjastrzałka

Projektem „czysta przestrzeń-wspólna sprawa” firma zaznaczyła także swoje 25-lecie działalności Polsce. – Od ćwierć  wieku pomagamy  zadbać o porządek zarówno w polskich domach jak i w zakładach przemysłowych i miastach. Ten projekt pokazywał w pigułce, jak można to zrobić, tak aby przestrzenie wspólne były nie tylko czyste, ale i przyjazne. To gotowy przepis dla wielu miast od morza aż po Tatry – podsumowuje przedstawicielka Kärcher.

Partnerami projektu były miasta Kołobrzeg, Warszawa i Kraków.

Źródło: Kärcher

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764