logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Firma Oppo objęła prowadzenie w ogólnoświatowym konkursie Semeval

  PR 24.03.2020, przeczytano 526 razy
ilustracjastrzałka
Firma OPPO zajęła pierwsze dwa miejsca w konkursie SemEval 2020

Firma OPPO poinformowała o kolejnym ważnym osiągnięciu w dziedzinie badań nad sztuczną inteligencją. Podczas niedawno zakończonego międzynarodowego konkursu analizy semantycznej International Workshop on Semantic Evaluation (SemEval-2020), firma OPPO zajęła pierwsze miejsce w analizie nastrojów w tekście z mediów społecznościowych z kodem mieszanym, w połączeniu języków hiszpańskiego i angielskiego(Sentiment Analysis for Code-Mixed Social Media Text in Spanish/English) i w ten sposób zademonstrowała swoje znakomite możliwości w dziedzinie analizy nastrojów w tekstach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/firma-oppo-objela-prowadzenie-w-ogolnoswiatowym-konkursie-semeval,386243,artykul.html

Analiza nastroju jest kluczem do szerokiego wachlarza fascynujących zastosowań. Dzięki niej komputery mogą dokładniej i z większym wyczuciem wychwytywać zmiany emocji użytkowników. Ponadto, umożliwia zapewnienie odpowiednich reakcji produktów będących w bezpośredniej interakcji z ludźmi, a tym samym wbudowanie wrażliwości emocjonalnej w usługi, takie jak asystenty głosowe, czy czatboty.

W tej dziedzinie, narzędzia do badania nastrojów mogą posłużyć do analizowania ogromnych ilości danych z Internetu w celu uzyskania pełniejszych i bardziej wartościowych statystyk, pozwalających firmom na lepsze wykonywanie analiz marketingowych, badań konsumenckich, analizowanie opinii o produktach, czy też innych zadań.

- Dokonując wielu czołowych osiągnięć technologicznych, instytut badawczy OPPO Research Institute przyczynia się do poszerzenia oferty, jaką OPPO zapewnia w dziedzinie produktów i usług tworzących spójny ekosystem. Chcemy konsekwentnie zwiększać nasz potencjał w dziedzinie sztucznej inteligencji, tak aby produkty OPPO stawały się inteligentniejsze i wrażliwsze na potrzeby użytkowników - powiedział Jack Hao, Chief Speech and Semantics Scientist w OPPO Research Institute.

SemEval zalicza się do najbardziej cenionych konkursów w dziedzinie przetwarzania języka naturalnego. Jest sponsorowany przez grupę SIGLEX działająca w ramach stowarzyszenia językoznawstwa informatycznego ACL (Association for Computational Linguistics), jednej z najbardziej wpływowych i dynamicznych międzynarodowych organizacji naukowych w tej dziedzinie. Od roku 2001 odbyło się 14 edycji konkursu SemEval, w których uczestniczyły czołowe uczelnie i instytuty badawcze z całego świata.

Analiza ludzkich emocji jest niewątpliwie wielkim wyzwaniem dla technologii. Zespół badawczy z instytutu OPPO Research Institute przeanalizował zadanie stosując metody wielowymiarowe oraz wielokrotne doświadczenia porównawcze wykonywane dla modelu klasyfikacji emocji. Zespół firmy OPPO osiągnął bardzo wysoki wynik łącząc specyficzną charakterystykę danych z zadania z zaawansowanym dostrajaniem i uczeniem modelu.

ilustracjastrzałka

Firma OPPO zajmuje obecnie szóste miejsce w teście SQuAD 2.0

W swojej relatywnie krótkiej historii, zespół badawczy OPPO ds. języka i semantyki zdobył szereg ważnych nagród branżowych, między innymi: w Japanese-English Multilingual Patent Translation Championship 2019, podczas chińskiej konferencji tłumaczenia maszynowego CCMT2019 (2019 China Conference on Machine Translation), czy pierwsze lub drugie miejsca w konkursach tłumaczenia maszynowego, takich jak WMT, CCMT, IWSLT. Firma OPPO zajmuje też szóste miejsce w teście SQuAD 2.0 (Stanford Question Answering Dataset).

Tony Chen, założyciel i dyrektor generalny firmy OPPO, poinformował wcześniej, że w ciągu trzech lat OPPO zainwestuje 7 miliardów USD (50 mld juanów) w prace badawczo-rozwojowe ukierunkowane na promowanie postępu w dziedzinach technologii 5G, sztucznej inteligencji, rzeczywistości rozszerzonej, Big Data, a także na rozwijanie głównych technologii i integrowanie ich ze sprzętem oraz oprogramowaniem.

Źródło: OPPO

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Tofu Studio z Red Dot Award
Gdańskie TOFU Studio zostało ponownie docenione w konkursie RED DOT Award: Brands & Communication Design. Nagrodzonym przez międzynarodowe Jury projektem został kalendarz wieloplanszowy „LEGENDY” przygotowany charytatywnie pod patronatem UNICEF Polska. To już trzecia nagroda przyznania gdańszczanom w tym prestiżowym, ogólnoświatowym konkursie.
PIAP ogłasza konkurs na kampanię
Polska Izba Artykułów Promocyjnych organizuje konkurs na najlepszą kampanię reklamową pod hasłem „Odmrażamy upominki reklamowe”. Adresowany jest on do Członków PIAP i wszystkich firm z branży artykułów promocyjnych i szeroko pojętej reklamy. Organizator przewidział trzy premiowane miejsca, a dla zwycięzców nagrodę finansową oraz kampanie...
Za/Przeciw - Międzynarodowy konkurs na plakat
Międzynarodowy konkurs na plakat dla studentów i absolwentów, którzy ukończyli studia w ciągu ostatnich 5 lat.
Grand Video Awards 2020 – ruszają zgłoszenia
W szóstej edycji Grand Video Awards, konkursu dla najlepszych twórców wideo w sieci, jury wybierze laureatów w jedenastu kategoriach, w tym w nowej: Wideoklip. Zostaną też przyznane nagrody specjalne za Kanał Roku, Debiut Roku i Nagrodę Widzów.
30/30 - najlepsza polska okładka 2019 ujawniona
13 lipca podczas wernisażu wystawy pokonkursowej poznaliśmy laureatów VI edycji Konkursu 30/30 na najlepszą polską okładkę płytową. Łączna pula nagród wynosiła 12 000 złotych. Zwycięzcą nagrody głównej oraz tytułu najlepszej okładki 2019 roku została praca autorstwa Tomasza Dubiela do albumu ,,Dwunasty dom” duetu Enchanted Hunters. W uzasadnieniu wyboru Jury czytamy:...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764