Spotlight jest jednym z kilku konkursów, które League of American Communications Professionals LLC organizuje co kwartał. Celem LACP, pełniącego rolę forum dla branży public relations, jest wyróżnianie firm, stosujących dobre praktyki w komunikacji. W tegorocznej edycji do konkursu przystąpiło ponad 500 organizacji z kilkunastu krajów świata. Jedną z nich było Resideo, którego kampania „Smart Boy 2 | Smart Trick” otrzymała 98 punktów w kategorii „Audio/Video”, a tym samym zdobyła złotą nagrodę.
O kampanii Smart Boy 2 | Smart Trick
W wyniku pandemii COVID-19 funkcja naszych domów znacznie się poszerzyła. Strefy wcześniej ograniczone do odpoczynku stały się wielofunkcyjnymi przestrzeniami, w których nie tylko mieszkamy, ale też pracujemy, uprawiamy sporty i bawimy się. Zmiana ta sprawiła, że zaczęliśmy poświęcać więcej czasu oraz uwagi do zarządzania przestrzenią swoich domów, co z kolei doprowadziło do większego zainteresowania technologiami smart home. Na fali tych zmian Resideo postanowiło wprowadzić inteligentny termostat evohome evolved, który umożliwia łatwe kontrolowanie temperatury w domu. Firma promowała go w krajach Europy Środkowo-Wschodniej poprzez kampanię „Smart Boy 2 | Smart Trick”, będącą kontynuacją akcji „Smart Boy”.
Firma Resideo, której przyświeca hasło „Komfort dla każdego” postanowiła poprzez kampanię zwrócić się do konsumentów oraz instalatorów i zakomunikować im, że nowoczesne technologie są łatwe w użyciu i w instalacji.
Filarem kampanii jest spot oparty na storytellingu. Przedstawia historię chłopca, który uczy swoich dziadków korzystania ze świeżo zamontowanego termostatu evohome evolved. Film został obejrzany prawie 3 mln razy w Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji i na Węgrzech.
- Ta nagroda to kolejne potwierdzenie potencjału zastosowanego konceptu. „Smart Boy 2” jest bowiem kontynuacją kampanii „Smart Boy”, która również została nagrodzona w konkursie Spotlight. Tym razem postanowiłam jednak pójść o krok dalej i uruchomić komunikację w wielu kanałach tj. media społecznościowe, media relations i digital marketing. Dzięki temu wygenerowaliśmy zasięg na poziomie 30 mln. Bardzo się cieszę, że „Smart Boy 2” także został doceniony – mówi Natalia Długosz, manager ds. marketingu i komunikacji Resideo w regionie EMEA.
Spotlight to już trzecie wyróżnienie dla „Smart Boy 2”. Kampania zdobyła dotychczas nagrodę MarCom Awards i Stevie Awards for Women in Business. Ponadto, to już druga statuetka, jaką Resideo otrzymuje w tym konkursie.
Resideo jako światowy dostawca komfortu
Resideo jako globalny dostawca komfortu Resideo jest wiodącym światowym dostawcą rozwiązań zapewniających komfort i bezpieczeństwo, głównie w środowiskach mieszkaniowych, oraz dystrybutorem urządzeń niskiego napięcia i urządzeń zabezpieczających. Jego asortyment obejmuje: armaturę grzewczą oraz wodną, produkty do sterowania ogrzewaniem, wentylacją i klimatyzacją. Firma, ze swoim 130-letnim dziedzictwem, jest już obecna w ponad 150 milionach domów i instaluje 15 milionów systemów każdego roku. Resideo jest globalną firmą o wartości 4,8 miliarda USD oraz zatrudnieniu około 14 500 pracowników.
Źródło: Resideo