logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Firmowe jajeczko – przeżytek? Alternatywne sposoby świętowania w biznesie

  PR 24.03.2023, przeczytano 844 razy
ilustracja

Zacieśnianiu współpracy z pracownikami i partnerami od zawsze pomagały świąteczne spotkania. W kalendarzach managerów namieszała jednak pandemia, która wstrzymała mnóstwo spotkań i uroczystości, a na tradycyjne „jajeczka” czy „śledziki” patrzymy coraz częściej jak na relikty przeszłości. Jak zorganizować Wielkanoc w firmie z powiewem świeżości? Co zrobić, gdy nasz zespół jest rozproszony? Sprawdźmy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/firmowe-jajeczko-%E2%80%93-przezytek-alternatywne-sposoby-swietowania-w-biznesie,399401,artykul.html

Słodki przywilej czy gorzki obowiązek?

Jedni je uwielbiają, inni traktują jako zło konieczne – mowa o imprezach czy spotkaniach firmowych jako sposobach na wspólnie świętowanie. Tęsknotę za wspólnym celebrowaniem małych i dużych sukcesów wielu z nas odczuło w czasie izolacji, gdy zamknięci w domach cieszyliśmy się z sukcesów czy dzieliliśmy tradycyjnym jajeczkiem przez monitor. Nie tylko pandemia wpłynęła jednak na popularność pracy zdalnej. Wielu z nas po prostu to prawdziwie polubiło! Z danych Pracuj.pl wynika, że jeszcze w maju minionego roku 86% Polaków pracujących zdalnie lub hybrydowo deklarowało chęć wykonywania obowiązków w tych modelach również w przyszłości. Choć na co dzień duża część z nas preferuje pozostanie w domowych zaciszach, to integracje zdalne zdecydowanie zostawiamy daleko za sobą. Wspólne aktywności czy nawet prozaiczne rozmowy przy kawie pozwalają scalić zespoły, a jak wiemy, współpracujący, lubiący się pracownicy to lepsza atmosfera, a często również efektywniejsza praca. Z tego względu firmy oferujące częściowo czy nawet w pełni pracę zdalną, od czasu do czasu z chęcią organizują specjalne imprezy, pozwalające lepiej poznać się członkom teamów i przy okazji miło spędzić wspólnie czas.

Świętowanie w nowym stylu

Biały obrus, garnitur i mazurki? A może live cooking, personalizowane prezenty i wspólny wieczór gier? Firmy coraz chętniej otwierają się na niestandardowe i niespotykane kiedyś formy świętowania, by w większym stopniu zaangażować pracowników, których na co dzień łączą relacje wyłącznie służbowe. Tradycyjne, wielkanocne śniadanie może nie być najlepszym rozwiązaniem dla zespołów łączących wiele kultur. Jakie są więc alternatywy dla tradycyjnego „jajeczka”?

Wspólne gotowanie

Nic tak nie łączy, jak wspólne posiłki. A gdyby tak zorganizować… studio kulinarne, zestaw brandowanych fartuchów i szefa kuchni, z którym wspólnie stworzycie Wasze wielkanocne śniadanie? Z pewnością spotka Was mnóstwo zabawnych momentów, które zapadną w pamięci na bardzo długo i zostaną uwiecznione na wielu pięknych zdjęciach. Tych fotek z pewnością nie opublikujecie na firmowym wallu.

Rozrywka, gry, zespołowa rywalizacja

Wyjście do escape roomu, na kręgle czy karaoke to kolejna z opcji na integrację i wspólne spędzenie czasu. Takie działania najlepiej zorganizować z końcem tygodnia, gdy wszystkim marzy się odrobina relaksu. Po wieczorze gier w towarzystwie apetycznych smakołyków z pewnością wrócicie do biura w znacznie lepszych nastrojach i silniejszych relacjach.

Restauracyjny kompromis

Kolejny raz jajeczko i kolejny raz ten sam catering? Postawcie w tym roku na odrobinę szaleństwa! Stwórzcie ankietę, w której każdy będzie mógł wskazać miejsce, do którego chciałby się wybrać na wspólną kolację, a następnie zróbcie głosowanie. Dzięki temu każdy członek zespołu będzie mógł mieć wpływ na charakter Waszego spotkania. Niech wygra najlepsza propozycja.

Prezenty-niespodzianki

Gdy nie macie możliwości zorganizowania imprezy czy wspólnego wyjścia, zawsze miło jest zaskoczyć swój zespół upominkami. Mogą być to drobne prezenty, lecz przemyślane i przygotowane ze starannością. Dużą popularnością cieszą się tematyczne, brandowane gadżety, którymi można obdarować nie tylko pracowników, ale również ich rodziny. Producenci często przygotowują specjalne wielkanocne linie takich upominków, które doskonale wpiszą się w „jajeczkowy klimat” Waszej firmy.

Współpracując od lat z działami HR, które zajmują się organizacją imprez firmowych czy przygotowywaniem upominków dla pracowników i partnerów, widzę, że bez względu na objętą strategię świętowania, na koniec dnia liczy się jakość. Czy będzie to dobra restauracja, czy bombonierka pełna aksamitnych pralinek, nasz odbiorca zapamięta, że został doceniony i zaopiekowany. Gdy otrzyma wielkie pudło wypełnione nic niewartymi gadżetami, wyrzuci je, opuszczając mury biura – komentuje Anna Garmada, CEO firmy SLODKIE, oferującej brandowane słodycze reklamowe.

Śniadanie wielkanocne w zespole rozproszonym

Praca zdalna nie powinna wpływać na próby integracji zespołu. Warto więc pamiętać również o tych pracownikach, którzy na co dzień pozostają z nami na łączach. Jak zorganizować „jajeczko”, gdy działamy  w rozproszonym teamie?

Najprostszym rozwiązaniem jest oczywiście wysłanie upominków drogą tradycyjną. Warto jednak spróbować pójść o krok dalej i zorganizować np. wspólny posiłek, łącząc się z tymi, którzy nie mogą dotrzeć na miejsce. Wystarczy wtedy wysłać odpowiedni zestaw kurierem, który w określonej porze dostarczy paczkę-niespodziankę do drzwi naszych pracowników. Efekt wow i element miłego zaskoczenia gwarantowane.

Podsumowanie

Mimo że do Wielkanocy pozostało jeszcze kilka tygodni, warto z wyprzedzeniem zaplanować tegoroczne spotkania firmowe. I choć w wielu miejscach pracy tradycyjnie zajączek przyniesie świąteczne premie, to warto postarać się również o dodatkowe atrakcje, które nie tylko materialnie zadowolą pracownika, ale jednocześnie sprawią, że poczuje się on lepiej w swoim zespole. Team building to duże wyzwanie w postpandemicznym świecie, z jakim mierzy się mnóstwo specjalistów HR, a Wielkanoc to doskonały moment na firmową integrację w odświeżonej formie.

Źródło: Slodkie

www.slodkie.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764