logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Firmy członkowskie IAB Polska na pomoc Ukrainie - lista inicjatyw

  PR 05.03.2022, przeczytano 1025 razy
ilustracja

Oczy i myśli wszystkich z nas skierowane są teraz na wschód. W astronomicznym tempie pojawiają się działania pomocowe płynące od firm członkowskich IAB Polska. Ich mnogość i różnorodność zrobiła na nas takie wrażenie, że postanowiliśmy zebrać je w jednym miejscu i stworzyć listę inicjatyw, która będzie na bieżąco aktualizowana. Są to zbiórki, udogodnienia dla obywateli Ukrainy, kampanie informacyjne itd. z których każdy może skorzystać.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/firmy-czlonkowskie-iab-polska-na-pomoc-ukrainie---lista-inicjatyw,395004,artykul.html

Branża reklamy cyfrowej stanęła na wysokości zadania! Sprawdźcie, jak Wy – jako firma lub osoby prywatne możecie pomóc w ramach poniższych akcji, a być może te przykłady posłużą Wam jako inspiracja do własnych inicjatyw.

Aktualizacja listy: 04.03.2022, godz. 15:00

ZBIÓRKI

  • Medonet (Ringier Axel Spirnger Polska) prowadzi zbiórkę wraz z Polską Misją Medyczną na najpotrzebniejsze środki medyczne, niezbędne do zapewnienia pilnej pomocy mieszkańcom terenów objętych wojną. Link do zbiórki TUTAJ
  • Fundacja Fakt uruchomiła zbiórkę – #razemdladziecizukrainy Link do zbiórki TUTAJ
  • Dentsu organizuje zbiórkę rzeczy w ramach pomocy dla Ukrainy w ich siedzibie – bud. X2, Czerska 12. Ruszyła zbiórka dla Odessy. TUTAJ szczegóły. Firma wspiera finansowo Polski Czerwony Krzyż.
  • Wirtualna Polska koordynuje zbiórkę lekarstw, sprzętu medycznego i innych przedmiotów wśród naszych klientów i kontrahentów. Kontakt na e-mail: b2b[at]grupawp.pl. Uruchomiła także Fundusz Wsparcia Uchodźców z Ukrainy w Polsce we współpracy z Funduszem Obywatelskim im. Henryka Wujca. Zebrane pieniądze przekażą na wsparcie inicjatyw organizacji społecznych i grup nieformalnych z całej Polski. Link do zbiórki TUTAJ
  • Justtag organizuje zbiórkę dla Gminnego Ośrodka Kultury w Hrubieszowie z siedzibą w Wołajowicach, który dostarcza je na pobliskie przejście graniczne, w tym na stronę ukraińską. Jeśli macie ochotę wesprzeć zbiórkę, prosimy zapoznać się co aktualnie jest potrzebne. Zbiórka prowadzona jest na ul. Grzybowskiej 60. TUTAJ szczegóły.
  • GetResponse powołała do życia akcję “Polski Biznes dla Ukrainy”, w ramach której zbierają od polskich przedsiębiorców fundusze na zakup medykamentów i środków pierwszej potrzeby, które będziemy wysyłać transportem ciężarowym bezpośrednio na Ukrainę.
  • Firmy chcące dołączyć do akcji mogą zgłosić swój udział poprzez formularz na stronie www.biznesdlaukrainy.pl, lub drogą mailową, na adres kontakt[at]biznesdlaukrainy.pl
  • Fundacja Polsat w ramach akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” otworzyła dedykowane konto, na które spółki z Grupy Polsat Plus wpłaciły 5 mln zł i na które datki może przekazać każdy chętny. Więcej info TUTAJ.
  • Allegro wprowadziło cegiełki na wsparcie działań Fundacji Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej. TUTAJ szczegóły.
  • Grupa K2 wspólnie z Fundacją Ocalenie prowadzi zbiórkę pieniędzy na zaopatrzenie w żywność i artykuły pierwszej potrzeby mieszkańców Ukrainy. Link do zbiórki TUTAJ.
  • Eurozet organizuje akcję pomocową Fundacji Radia ZET i Radio ZET. Szczegóły TUTAJ. Link do zbiórki TUTAJ.
  • WE!RE FANTASY wspólnie z influencerami wspierają Ukrainę poprzez gaming. Ruszył charytatywny stream #GramyDlaUkrainy u Piotrka Bronszkiewcza, znanego w społeczności jako Miniuwa. Piotr streamuje i podczas jego transmisji odpalona jest zbiórka charytatywna #GramyDlaUkrainy, z której wszystkie środki zostaną przekazane na konto Polskiej Akcji Humanitarnej. Warto dodać, że jest to oddolna inicjatywa twórcy, której koordynację wspomogło WE!RE FANTASY przez dostarczenie informacje do innych streamerów, aby również dołączyli się do tej inicjatywy. Po pierwszym dniu do inicjatywy streamingowej dołączyli Jakub Turewicz (Kubon) oraz Wojtek „Łozo” Łozowski. Kubon w 3h zebrał ponad 10 000 PLN. Link do streamu Piotrka Bronszkiewcza TUTAJ.
  • Media należące do Polska Press Grupy organizują zbiórki – przy redakcji Echa Dnia w Kielcach powstał specjalny sztab, który będzie wspierał organizujących pomoc i przekazywał ją potrzebującym ośrodkom w Świętokrzyskiem. Katowicki oddział Polski Press, w tym redakcja „Dziennika Zachodniego” będzie współpracować ze Stowarzyszeniem Pokolenie przy zbiórkach darów dla potrzebujących. Szczegóły TUTAJ i TUTAJ.
  • Bank ING prowadzi zbiórkę pieniędzy i podwoi uzbieraną kwotę. Więcej info TUTAJ.
  • Sarigato wspiera finansowo fundację Voices of Children. Zaangażowało się również w akcję #TechForUkraine
  • Agencja GoldenSubmarine wynajęła mieszkanie oraz zapewniła niezbędne środki do życia ukraińskiej rodzinie. Wsparcie w dłuższej perspektywie to staże. Szczegóły podamy wkrótce.
  • Agencja Performence Media przerobiła jeden z budynków na ul. Idzikowskiego, który dotychczas służył jako biuro w DOM, na tymczasowe miejsce dające schronienie i pomoc potrzebującym z Ukrainy. Obecnie goszczą 9 rodzin, jednak ta ilość może się zmieniać w czasie. Niedługo firma będzie potrzebować wsparcia przy zbiórce żywności, odzieży, zabawek. Szczegóły zbiórki podamy w najbliższym czasie.

UDOGODNIENIA DLA OBYWATELI UKRAINY

  • Agencja Monday Group – przygotowała broszury z najważniejszymi, zweryfikowanymi informacjami na start.
  • GoldenSubmarine zaprojektowała znaki graficzne ułatwiające uchodźcom poruszanie się w przestrzeni miejskiej bez znajomości języka polskiego. W ogólnodostępnej paczce do pobrania znajdują się plakaty, ulotki i kierunkowskazy w kilku językach. Może go ściągnąć każdy, a potem wydrukować na podręcznej drukarce. Oznakowanie pojawi się na Dworcu Centralnym w Warszawie. Więcej szczegółów TUTAJ.
  • Onet (Ringier Axel Springer Polska) – postawił ukraińską sekcję (w języku ukraińskim) na stronie głównej, a od 3.03 został uruchomiony serwis Onet Ukraina. Pod adresem https://ukraina.onet.pl ukraińsko-języczni użytkownicy zyskują dostęp do poczty elektronicznej i ogłoszeń. W sekcji na SG oraz na portalu znajdziemy najnowsze informacje o organizacjach świadczących pomoc dla Ukraińców (m.in. finansową, mieszkaniową i transportową), a także numery kontaktowe do ekspertów oferujących bezpłatną pomoc prawną, medyczną i psychologiczną. Ukraińska sekcja została zintegrowana z kanałem #pomocdlaukrainy.
  • Gratka.pl (Ringier Axel Springer Polska) – ruszył serwis ogłoszeniowy Gratka.pl #PomocDlaUkrainy. W nowo powstałym serwisie ogłoszeniowym można zamieścić ogłoszenie lub znaleźć pomoc.
  • Plus oferuje darmowe startery dla obywateli Ukrainy we wszystkich punktach sprzedaży na terenie całego kraju. Więcej info TUTAJ. Marka rezygnuje też z opłat roamingowych dla abonentów Vodafone Ukraina. Użytkownicy tej sieci będą mogli bezpłatnie wykonywać połączenia na terenie Polski oraz między Polską a Ukrainą, a do tego korzystać z transmisji danych.
  • Orange rozdaje na przejściach granicznych darmowe startery, obniża ceny połączeń i rezygnuje z opłat roamingowych na rzecz ukraińskiego operatora. Zapewnili też schronienie i opiekę ponad 200 osobom w swoim ośrodku szkoleniowym. Szczegóły tutaj >
  • Wirtualna Polska udostępniła Kanał Ukraina24 bezpłatnie w WP Pilot. Dostęp do kanału Ukraina24 jest skierowany do obywateli Ukrainy mieszkających w Polsce. Szczegóły TUTAJ.
  • MBank zwraca  opłaty za przelewy do banków w tym kraju. Zwrot zrealizowany jest automatycznie, maksymalnie w ciągu dwóch tygodni od dnia zaksięgowania transakcji. Szczegóły TUTAJ.
  • Adamed ogłasza, że w ich POZ można uzyskać darmowe konsultacje w języku rosyjskim, angielskim i białoruskim, czy ukraiński. Oferują teleporady, e-recepty oraz e-skierowania. Kontaktu możliwy jest w godzinach działania przychodni pod numerem telefonu: 876156637.
  • Gazeta.pl stworzyła zestawienie pomocy prawnej dla obywateli Ukrainy.
  • GroupM pomoże w znalezieniu pracy osobom z Ukrainy w spółkach grupy WPP.
  • Dentsu tworzy 4U HUB –  centrum wsparcia 4U dla ukraińskich matek i dzieci, aby mogły spędzić czas wspólnie, we wspólnym kręgu kulturowym, ze wsparciem ekspertów, w przytulnym i bezpiecznym miejscu. 4U ma też na celu wsparcie rodzin, które zdecydowały się przyjąć uchodźców. Firma zaprasza do współtworzenia tego projekt w większym gronie, zapraszając do współpracy klientów, partnerów i  środowisko branżowe.
  • Serwis Ofeminin (Ringier Axel Springer Polska) uruchomił sekcję o nazwie Solidarne z Ukrainą z informacjami o darmowym wsparciu psychologicznym, także w języku ukraińskim oraz HERstorie kobiet-bohaterek pochodzących z Ukrainy i Polski.

KAMPANIE INFORMACYJNE

  • Wirtualna Polska uruchomiła serwis internetowy przygotowany specjalnie dla społeczności ukraińskiej. VPolshchi.pl, czyli „w Polsce”, w języku ukraińskim publikuje najważniejsze, wiarygodne informacje dotyczące inwazji Rosji, a także praktyczne wskazówki potrzebne uciekającym przed wojną ludziom. Szczegóły TUTAJ.
  • TVN prowadzi akcję Razem z Ukrainą.  Pomoc. Informacje. Porady –> portal informacyjny tworzony we współpracy z Ambasadą Ukrainy w Polsce.
  • NASK rozpoczął kampanię informującą, jak walczyć z dezinformacją w sieci i zachęca do zgłaszania podejrzanych profili w social mediach. Oficjalne info TUTAJ.
  • Gazeta.pl wspiera podcast Outsiders prosto z Ukrainy. Reporterzy i reporterki zbierają informacje, gromadzą dźwięki i opowieści, które będą codziennie pojawiać się w ramach specjalnego podcastu na łamach Gazety.
  • Grupa Polsat Plus włączyła kanał informacyjny Ukraina 24 we wszystkich swoich usługach i serwisach. Można go oglądać w usługach telewizyjnych Polsat Box i Netii, w Polsat Box Go i Polsat Go oraz na portalu Interia.pl.  Więcej info TUTAJ.
  • Interia stworzyła w swoim serwisie sekcję informacyjną w języku ukraińskim МИ РАЗОМ З ВАМИ. Publikuje tam najnowsze informacje o sytuacji w Ukrainie i pomocy w Polsce. Link do sekcji TUTAJ.
  • Na Onet (Ringier Axel Springer Polska) 24/7 trwa wydanie specjalne „Onet Opinie”, w którym dziennikarze przedstawiają relacje z miejsc, gdzie Polacy pomagają uchodźcom, z granicy polsko-ukraińskiej oraz z terytorium Ukrainy.
  • Redakcja Business Insider (Ringier Axel Springer Polska) uruchomiła specjalną sekcję „Inwazja na Ukrainę. Fact Box”.

INNE INICJATYWY

  • GoldenSubmarine dla swoich klientów przygotowujących akcje pomocowe dla uchodźców z Ukrainy czy informacyjne dotyczące sytuacji w Ukrainie całą komunikację przygotują nieodpłatnie.
  • OLX ogłasza, że nieodpłatnie udostępni powierzchnie reklamowe na promocję wszelkich działań pomocowych dla Ukrainy i uchodźców. Jeśli pracujecie w organizacjach, które taką pomocą się zajmują – napiszcie na adres: dlaukrainy[at]olx.pl. Oferują też promocję akcje pomocowych w ich kanałach social media.
  • AMS i Jet Line przyłączyli się do inicjatywy Outdoor is Cool.
  • Screen Network od ubiegłego tygodnia, na 20 tysiącach ekranów w całej Polsce, w tym tych największych w Warszawie, emituje film ze słowami wsparcia – „Siostry i bracia, Ukraińcy! Jesteśmy z Wami – Slava Ukrayini!”.  Zobacz więcej TUTAJ
  • Future Mind i Sarigato dołączył do akcji #TechForUkraine.

Źródło: IAB

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764