logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Firmy około targowe z pomocą sektorową

  PR 07.01.2021, przeczytano 838 razy

Pracujące dla branżowych targów firmy będą mogły skorzystać z przewidzianej w Tarczy PFR 2.0 pomocy. Chodzi głównie o takie, które zajmują się projektowaniem i budową stoisk targowych. Polski Fundusz Rozwoju rozszerzył listę PKD zakwalifikowanych do wsparcia sektorowego przedsiębiorstw m.in. o PKD wykonujących przestrzenie wystawiennicze dla imprez targowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/firmy-okolo-targowe-z-pomoca-sektorowa,389765,artykul.html

Znaczna cześć branży targowej może dziś odetchnąć z ulgą. Projektujące i budujące stoiska przedsiębiorstwa będą mogły skorzystać z przewidzianej w Tarczy 2.0 przez Polski Fundusz Rozwoju pomocy sektorowej.

- Polski Fundusz Rozwoju potrafi słuchać i wyciągać właściwe wnioski, za co jesteśmy mu szczególnie wdzięczni. Dzięki tej decyzji zwiększa się szansa na przetrwanie takich firm jak nasza do lepszego czasu – mówi Krzysztof Szofer z wielkopolskiej firmy Abyss, która zajmuje się właśnie projektowaniem i budową stoisk dla branżowych targów. To właśnie przedsiębiorstwo, podobnie jak setki, a może nawet tysiące innych, które pracują dla organizatorów targów, podlega PKD o numerze 73.11 Z. Do tej samej kategorii należą też firmy reklamowe będące całkowicie poza branżą targową. W poprzedniej edycji programu pomocowego (tzw. Tarczy 6.0) firmy o takim PKD były pomocy sektorowej pozbawione. Podobnie miało być też z przygotowywaną właśnie Tarczą 2.0.

Na problem zwracała uwagę m.in. także Polska Izba Przemysłu Targowego, według której z sektorowego wsparcia skorzystać mogło jedynie 10% firm branży, bowiem tyle z nich działa pod numerem PKD 82.30.Z, a on znalazł się na liście branż kwalifikowanych do wsparcia. - Oznacza to, że nawet 90% firm branży targowej, które mają przychody głównie z działań na rzecz targów, nie otrzyma żadnej pomocy – ostrzegała w grudniu Izba. Przedsiębiorcy działający w tym sektorze podejmowali wielokrotnie działania, aby zwrócić na ten problem uwagę. Pod koniec października protestowali przed Kancelarią Premiera, zaś w grudniu przeprowadzili samochodową pikietę na podpoznańskim odcinku autostrady A2.

- Dzięki wielomiesięcznym działaniom lobbingowym Izby i zaangażowaniu jej Członków (Komitet Obrony Branży Targowej) oraz działaniom Izby wraz z Radą Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether, kod PKD 73.11 Z (budowa stoisk targowych), dzięki rozporządzeniu Rady Ministrów, został uwzględniony w Tarczy 2.0 przez Polski Fundusz Rozwoju – przeczytać można na profilu FB Komitetu Obrony Branży Targowej.

Polski Fundusz Rozwoju na podstawie decyzji Rady Ministrów zaktualizował listę kodów PKD. Została ona rozszerzona z 38 do 45 kodów PKD, obejmując również m.in.: 73.11.Z, o włączenie którego firmy około targowe razem z organizatorami targów wspólnie zabiegały. W ramach wsparcia do przedsiębiorstw popłyną m.in środki na płace dla pracowników i na inne koszty prowadzenia działalności.

Jak wynika z przeprowadzonej przez firmy około targowe analizy, podlegają one od kilkunastu lat pod PKD 73.11.Z na skutek błędu w tłumaczeniu słowa „stand” i przez to autorzy przepisów o wsparciu sektorowym wykluczali je w zeszłym roku z grona branż z takim właśnie wsparciem. Decyzja PFR zmienia ten stan rzeczy. Obecnie właściciele podmiotów, które mają PKD 73.11.Z kontynuują działania na rzecz zmiany ich kwalifikacji i przeniesienia do innej kategorii. Pozwoliłoby to w przyszłości uniknąć ich wykluczenia z kolejnych programów pomocowych dla będących w krytycznej sytuacji branż.

- Skorygowanie odpowiednich zapisów w klasyfikacji PKD dotyczącej tej kategorii przedsiębiorstw pracujących dla targów spowoduje bardziej rzetelne prowadzenie statystyk dla tej branży, jednocześnie porządkując sprawę przynależności wszystkich firm związanych tylko i wyłącznie z branżą targową do jednolitej nomenklatury PKD – przewiduje Krzysztof Szofer z firmy Abyss.

Jako że duża część firm około targowych to podmioty jednoosobowe czyli prowadzące Jednoosobową Działalność Gospodarczą, także o wsparcie dla nich walczyć będą przedstawiciele branży targowej.

Źródło: Komitet Obrony Branży Targowej

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764