logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Firmy w Polsce niegotowe na kryzys - kluczowe zarządzanie reputacją

  PR 23.01.2020, przeczytano 367 razy
ilustracjastrzałka

Zdaniem prawie 95 proc. dyrektorów komunikacji w Polsce reputacja ma wpływ na wyniki finansowe i chroni markę w sytuacjach kryzysowych. Jednocześnie 44 proc. badanych przewiduje, że w ciągu trzech lat ich firmę może spotkać kryzys wizerunkowy – wynika z pierwszego w Polsce badania na temat zarządzania reputacją, które objęło dyrektorów komunikacji największych firm z 10 sektorów gospodarki. Projekt prowadzony przez agencję On Board Think Kong swoim patronatem objęły Konfederacja Lewiatan i Uniwersytet Warszawski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/firmy-w-polsce-niegotowe-na-kryzys---kluczowe-zarzadzanie-reputacja,385440,artykul.html

Jak pokazuje badanie On Board Think Kong, zaledwie w 4 przedsiębiorstwach na 10 istnieje spisana strategia i plan działań kształtujące reputację. Podobna liczba dyrektorów komunikacji uważa, że w ciągu najbliższych 2-3 lat ich firmę może spotkać kryzys reputacji, który może mieć wpływ na wyniki finansowe.

- Liczba i tempo przekazywania informacji to największe wyzwanie, z którym w najbliższych latach będą mierzyły osoby odpowiedzialne za komunikację w firmach. Tak odpowiedziała większość pytanych przez nas dyrektorów komunikacji. Co piąty przyznał, że przez problemy z reputacją jego firma narażona była na spadek zaufania wśród konsumentów, tyle samo zmierzyło się ze spadkiem atrakcyjności jako pracodawcy. Widać przy tym, że nadal wiele firm nie ma spisanej strategii zarządzania reputacją – mówi Katarzyna Reck, Corporate Communication w OBTK.

ilustracjastrzałka

- Żyjemy w czasach, gdzie następuje pewna zmiana jakościowa postrzegania biznesu, który musi uwzględnić w swojej komunikacji nową generację użytkowników. W świecie podłączonym do mediów społecznościowych firmy muszą być transparentne i otwarte na dialog, bo o wizerunkowy kryzys łatwiej niż kiedykolwiek. A posiadanie dobrej opinii po prostu się opłaca – mówi Kuba Giedrojć, dyrektor departamentu komunikacji Konfederacji Lewiatan.

ilustracjastrzałka

Źródło: On Board Think Kong

www.obtk.pl

Dodatkowe informacje:

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję On Board Think Kong w okresie X-XII 2019r. W badaniu wzięli udział dyrektorzy komunikacji lub marketingu największych firm z 10 sektorów gospodarki. Partnerami badania są Uniwersytet Warszawski, Konfederacja Lewiatan, Business Insider, PRoto i Newseria. Cały raport z badania będzie dostępny już wkrótce na www.obtk.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kolejny triumf Jetpol. Maszyny Azon na Remadays 2020
Dzięki targom RemaDays co roku podwarszawski Nadarzyn na trzy dni zamienia się w stolicę polskiej reklamy. Firma Jetpol już po raz czwarty wzięła udział w tym technologicznym karnawale. Podczas tegorocznej edycji imprezy targowej głównymi gwiazdami na jej stoisku były niezwykle innowacyjne maszyny AZON MATRIX CUBE oraz AZON RAZOR HALE. Pozwalają one spojrzeć na druk reklamowy z...
Sukces Duplo Polska na targach Remadays Warsaw 2020
Broszurowanie, lakierowanie, złocenie i inne procesy introligatorskie w jednym miejscu, a także szereg ciekawych aplikacji wyróżniających produkty, stworzonych przy udziale maszyn z oferty Duplo Polska – to propozycja, jaką przedstawiła ta firma podczas niedawno zakończonych  targów RemaDays Warsaw 2020. Jej oferta spotkała się z ciepłym przyjęciem...
Adam Małysz w Tesco w ramach kampanii „Milka. Sercem z Naszymi”
W ramach toczącej się od listopada kampanii „Milka. Sercem z Naszymi” w krakowskim Tesco odbyło się wczoraj wyjątkowe wydarzenie z udziałem Adama Małysza. Konsumenci mieli okazję zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie z legendą sportu, wziąć autograf, a nawet podjąć niezwykłe wyzwanie – dzięki specjalnej grze VR spróbować pobić rekord Adama Małysza w...
Startuje Archilab – program edukacyjny dla projektantów i architektów
Jak prowadzić efektywne działania marketingowe pracowni architektonicznej? Którymi kanałami z powodzeniem docierać do klientów na wszystkich etapach współpracy, by w rezultacie stworzyć spójną i rozpoznawalną markę? Swoją wiedzą podzielą się eksperci Homebook.pl w ramach nowego projektu archilab, którego premiera 19 lutego.
Olga Adamkiewicz dołącza do sztabu wyborczego Szymona Hołowni
Olga Adamkiewicz, dotychczas Vice President Investor Relations & Business Development platformy marketingowo-technologicznej Brand New Galaxy (wcześniej CEO), dołączyła do sztabu wyborczego Szymona Hołowni, gdzie jako Szefowa Komunikacji kompleksowo zajmie się realizacją komunikacji kandydata na prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764