Ruszyła II edycja Plebiscytu Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura., której celem jest wyłonienie i nagrodzenie najciekawszych kobiecych proekologicznych inicjatyw. Za organizację i komunikację konkursu odpowiadają agencje First Aid Communication i They.pl, wyłonione w drodze zapytania ofertowego. Zgłoszenia do II edycji przyjmowane będą do 30 czerwca.
To już druga edycja ogólnopolskiego konkursu dla działających na rzecz środowiska kobiet, którego inicjatorem jest marka Lirene. Plebiscyt ma na celu wsparcie proekologicznych kobiecych działań w ich rozwoju i promocji. Jury, w którym zasiada m.in. zwyciężczyni pierwszej edycji, założycielka ruchu „Uwaga, śmieciarka jedzie”, Dominika Szaciłło oraz eko-influencerka Paulina Górska do 23 sierpnia br. wybierze 6 najciekawszych zgłoszeń. Następnie wybrane eko-inicjatywy zostaną poddane ogólnopolskiemu głosowaniu Internautów. Do wygrania są 3 nagrody pieniężne, których zwyciężczynie zostaną ogłoszone 15 października, podczas gali finałowej Plebiscytu w Warszawie.
- Marka Lirene to kobieca marka, która innowacje i dbałość o środowisko ma w swoim DNA. Dlatego ten projekt jest dla nas tak ważny. Zauważyliśmy, że to kobiety w dużej mierze kształtują proekologiczne postawy w Polsce - chcemy docenić ich działania i pomóc innym je dostrzec. Wierzymy, że z naszymi tegorocznymi partnerami – First Aid Communication i They.pl – cel zostanie zrealizowany – mówi Anna Pilip, PR & Digital Manager, pomysłodawczyni Plebiscytu Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura.
Za organizację tegorocznej edycji odpowiadają: agencja First Aid Communication, do której należy obsługa komunikacyjna oraz techniczna konkursu, w tym wybór partnerów, członków Jury i ambasadorów, współpraca PR z mediami i influencerami, stworzenie założeń regulaminowych oraz kompleksowa koordynacja przebiegu projektu, w tym organizacja gali finałowej. Za stworzenie strony konkursowej, obsługę kreatywną, przygotowanie i przeprowadzenie kampanii reklamowej w Internecie oraz komunikację Plebiscytu w social mediach odpowiada agencja digital marketingu They.pl.
Plebiscyt składa się z kilku etapów.
- Etap pierwszy: 4 maja – 30 czerwca 2021 – rekrutacja: kandydatki na laureatkę wysyłają swoje zgłoszenia poprzez formularz dostępny na stronie Plebiscytu;
- Etap drugi: 1 lipca – 23 sierpnia – głosowanie Jury: wyłonienie 6 finalistek, które wezmą udział
- w ogólnopolskim głosowaniu Internautów;
- Etap trzeci: 24 sierpnia – 8 października – ogólnopolskie głosowanie Internautów na najciekawszą eko-inicjatywę/ eko-biznes/ eko-pomysł / eko-odkrycie.
Dodatkowe ważne daty:
- 11-13 października - przeliczenie głosów;
- 15 października – ogłoszenie wyników na gali finałowej w Warszawie oraz wręczenie nagród publiczności (2 nagrody po 10 000 zł każda) oraz nagrody głównej (15 000 zł) przyznanej przez Jury.
Skład tegorocznego Jury Plebiscytu Lirene. Kobieta. Innowacja. Natura.:
- Joanna Orfinger, Global Brand Menager marki Lirene;
- Dominika Szaciłło, zwyciężczyni pierwszej i ambasadorka drugiej edycji Plebiscytu, założycielka inicjatywy „Uwaga, śmieciarka jedzie”;
- Katarzyna Dziedzic, przedstawicielka Fundacji Schronisko dla Roślin;
- Martyna Wyrzykowska, redaktorka naczelna serwisu ofeminin.pl;
- Paulina Górska, ambasadorka marki Lirene.
Źródło: first aid communication