logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

FM Scam: nowe oszustwo związane z reklamami audio

  PR 20.05.2024, przeczytano 207 razy

Laboratorium DoubleVerify Fraud Lab odkryło, że oszuści stojący za tym nowym schematem fraudowym (który nazwano „FM Scam”) podszyli się pod ponad 500 000 urządzeń, w tym telefony komórkowe, tablety, urządzenia Connected TV (CTV), odtwarzacze audio czy smartwatche. Po raz pierwszy oszuści zastosowali fraud na inteligentnych głośnikach audio.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fm-scam%3A-nowe-oszustwo-zwiazane-z-reklamami-audio,404285,artykul.html

DoubleVerify ogłosiła odkrycie „FM Scam”, najnowszego jak dotąd oszustwa w branży audio, które zostało zidentyfikowane, a jego skutki złagodzone przez DoubleVerify Fraud Lab, przy użyciu autorskiego połączenia technologii opartej na sztucznej inteligencji i weryfikacji ludzkiej.

FM Scam to drugi znaczący globalny schemat fraudowy wymierzony w wydatki na reklamy audio, który pojawił się wkrótce po tym, jak DV Fraud Lab zaczęło chronić reklamodawców przed BeatSting, pierwszym istotnym schematem z zakresu invalid traffic (IVT), ukierunkowanym na ruch audio. W szczytowym okresie działania obu schematów koszty poniesione przez niechronionych reklamodawców przekroczyły 1 milion dolarów miesięcznych wydatków.

Sprawcy „FM Scam” fałszują ruch audio, korzystając z dedykowanych serwerów. Podszywają się także pod szeroką gamę urządzeń zwykle używanych do odtwarzania treści audio. Ta taktyka umożliwia oszustom mieszanie nieprawidłowego ruchu z legalnym ruchem, w celu ukrywania oszustwa. DV szacuje, że oszuści stojący za tym schematem fraudowym podszyli się pod ponad 500 000 urządzeń, w tym telefony komórkowe, tablety, urządzenia Connected TV (CTV), odtwarzacze audio, smartwatche, a po raz pierwszy nawet inteligentne głośniki.

Oszuści licytują swój nieprawidłowy ruch za pośrednictwem platform SSP, giełd i sieci reklamowych. Analiza wpływu przeprowadzona przez DV wskazuje, że FM Scam generuje do 100 milionów żądań reklam miesięcznie. Oprócz oszukiwania reklamodawców, oszuści wpływają również na zyski sprzedawców wysokiej jakości materiałów audio, wyciągając pieniądze z legalnych kanałów audio.

Audio szybko staje się lukratywnym celem dla oszustów” – powiedział Jack Smith, Chief Innovation Officer w DoubleVerify. „Gama odtwarzaczy i urządzeń używanych do strumieniowego przesyłania treści audio odróżnia to środowisko od innych typów mediów. Oszuści zwykle koncentrują się na nowych mediach, takich jak audio, które przyciągają inwestycje reklamowe, ale brakuje im kompleksowych standardów pomiaru”.

FM Scam dodatkowo wtapia się w legalny ruch, naśladując zachowanie typowej ciągłej sesji reklamowej. W przeciwieństwie do BeatSting, który przełącza się między urządzeniami po wygenerowaniu określonej liczby wyświetleń, FM Scam tworzy dłuższe, nieprzerwane sesje. To zapewnia losowość wzorca ruchu tak, aby wyglądał bardziej jak ludzki, w przeciwieństwie do dostarczania ciągłej i stałej liczby emisji na różnych urządzeniach.

Kiedy pojawił się FM Scam, Fraud Lab szybko powiązało adresy IP użyte w ataku ze schematem CTV wykrytym po raz pierwszy w 2019 r. Niektóre adresy IP były również powiązane z różnymi złośliwymi działaniami, w tym z rozprzestrzenianiem złośliwego oprogramowania. Laboratorium DV Fraud Lab natychmiast zapobiegło atakom FM Scam i stale blokuje nowe warianty tego programu, wykorzystując autorskie połączenie technologii opartej na sztucznej inteligencji i kontroli ręcznej.

DV Fraud Lab — obsługiwane przez dedykowany, zajmujący się danymi zespół naukowców, matematyków i analityków — na bieżąco wykrywa i analizuje nowe rodzaje oszustw związanych z reklamami digital, aby odkrywać najnowsze schematy w momencie ich wystąpienia. Poprzez ciągłą analizę, zarządzanie scenariuszami i badania Fraud Lab wskazuje witryny, aplikacje i urządzenia odpowiedzialne za oszukańczą aktywność oraz aktualizuje zabezpieczenia dla klientów DV w czasie rzeczywistym.

Źródło: DoubleVerify

www.doubleverify.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Multikino Ursynów zamyka się w sierpniu
Warszawiacy mają ostatnią szansę, by cieszyć się najnowszymi hitami filmowymi oraz wyjątkowymi projektami specjalnymi w Multikinie Ursynów. Multipleks zakończy działalność 18 sierpnia tego roku, ale nie odchodzi bez echa – w ostatni weekend swojej działalności obiecuje niezapomniane atrakcje dla kinomanów.
Niebiesko wszędzie: kampania towarzysząca debiutowi platformy Max
Max zadebiutował w Polsce 11 czerwca. Platforma oferuje dostęp do najbardziej jakościowych treści globalnych marek takich jak: HBO, DC czy Warner Bros. i najlepszych produkcji lokalnych, a także daje możliwość śledzenia wydarzeń sportowych, w tym wszystkich transmisji ze zbliżających się Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Start serwisu Max był największym wydarzeniem branży...
Sport.pl z projektem premium na Euro 2024
Z okazji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej redakcja Sport.pl rozpoczęła nowy projekt dla kibiców zainteresowanych jakościowymi treściami sportowymi – Magazyn.Sport.pl na Euro. Na autorskiej stronie będzie można znaleźć pogłębione teksty eksperckie ukazujące ciekawe tematy związane z piłką nożną i historyczne oraz zaskakujące case studies. Dodatkowo, z okazji...
Dziesięciu twórców internetowych dołączyło do agencji Rokmates
Do agencji influencer marketingu Rokmates dołączyło dziesięciu twórców internetowych. Są wśród nich m.in. Torii (łącznie 2,2 mln subskrypcji na trzech kanałach na YouTubie), duet PK Sisters (1,4 mln obserwujących na TikToku) czy Coocharz (258 tys. obserwujących na Instagramie).
Employee TV – z myślą o komunikacji wewnętrznej
Jak ważny jest dialog pomiędzy pracownikiem a pracodawcą? Jak dużym wyzwaniem jest skuteczne dotarcie z komunikatem w tradycyjnej formie? W efektywnej komunikacji wewnętrznej liczy się autentyczność, szacunek, zaangażowanie, ciekawy format i ludzka twarz biznesu. Dlatego agencja 24/7Communication stworzyła nowe narzędzie – Employee...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764