logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

folia wylewana + laminat płynny = jak się zachowuje ?

Strona 1/2  1 2

| 29.04.2014 20:04

Witam, czy folia wylewana z wydrukiem zmienia swoje właściwości po zalaminowaniu laminatem płynnym?
czy aplikacja jest identyczna jak bez laminatu ?

brak ikonki
+ +

wiadomości: 18
w Signs.pl od 22.06.2013
IP: 83.11.42.XXX

| 29.04.2014 23:04

nie zmienia. Laminat płynny jest trochę (moim zdaniem) mniej odporny na uszkodzenia mechaniczne.

-----------------
-------------------------
pozdrawiam
Mirosław Stefanek
www.mmreklama.pl

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Piotrków Trybunalski
Łódzkie
wiadomości: 627
w Signs.pl od 06.05.2002
IP: 80.55.233.XXX

| 30.04.2014 00:04

Z założenia wydruki na folii wylewanej, przeznaczone do oklejania całej bryły samochodu, laminuje się właśnie laminatem płynnym i nie powinno to zmieniać elastyczności i rozciągliwości folii (uprzedzając komentarze pewnych osób - niektórzy stosują też laminaty w postaci bezbarwnych folii wylewanych lub folię teflonową). Laminat, niezależnie czy płynny czy foliowy, zawsze zwiększa odporność na blaknięcie i na uszkodzenia mechaniczne, w stosunku do grafiki niczym nie zabezpieczonej.

Czy aplikacja jest identyczna? - jest lepsza i łatwiejsza, bo zalaminowany wydruk znacznie trudniej zarysować na powierzchni podczas aplikacji. Nie ma też możliwości żeby wytrzeć (odbarwić) grafikę przy raklowaniu. Po wydruku pokrytym laminatem rakla łatwiej się ślizga - rakla nie "klei się" do mocno wysyconych obszarów grafiki. Zalaminowana folia nie przyjmuje także brudu.

-----------------
Marcin Zdziarski - grafik i drukarz wielkoformatowy
www.mzdziarski.kaate.pl
www.SekretyReklamy.pl

brak ikonki
+ +

Łódź
wiadomości: 37
w Signs.pl od 25.02.2013
IP: 83.22.193.XXX

| 30.04.2014 08:04

mzdziarski, 2014-04-30 00:32
Z założenia wydruki na folii wylewanej, przeznaczone do oklejania całej bryły samochodu, laminuje się właśnie laminatem płynnym i nie powinno to zmieniać elastyczności i rozciągliwości folii (uprzedzając komentarze pewnych osób - niektórzy stosują też laminaty w postaci bezbarwnych folii wylewanych lub folię teflonową). Laminat, niezależnie czy płynny czy foliowy, zawsze zwiększa odporność na blaknięcie i na uszkodzenia mechaniczne, w stosunku do grafiki niczym nie zabezpieczonej.

Czy aplikacja jest identyczna? - jest lepsza i łatwiejsza, bo zalaminowany wydruk znacznie trudniej zarysować na powierzchni podczas aplikacji. Nie ma też możliwości żeby wytrzeć (odbarwić) grafikę przy raklowaniu. Po wydruku pokrytym laminatem rakla łatwiej się ślizga - rakla nie "klei się" do mocno wysyconych obszarów grafiki. Zalaminowana folia nie przyjmuje także brudu.



... i co my byśmy bez ciebie zrobili

avatar użytkownika
+ + + + +

Wrocław
wiadomości: 516
w Signs.pl od 04.11.2011
IP: 91.90.164.XXX

| 16.05.2014 09:05

Należy stosować do folii wylewanej laminat dedykowany, AMT dysponuje takim laminatem Car Extra. Niektórzy laminują zwykłym ale właściwości car extra są właśnie obliczone na wyklejanie przetłoczeń.

brak ikonki
?

Warszawa
wiadomości: 1
w Signs.pl od 26.02.2014
IP: 79.191.36.XXX

| 16.05.2014 11:05

Czy z Twojego wpisu mamy rozumieć, że produkty innych marek się nie nadają?

-----------------
Redakcja Signs.pl

avatar użytkownika
SIGNS.PL

Kraków
Małopolskie
wiadomości: 8285
w Signs.pl od 10.11.2000
IP: 83.10.81.XXX

Cynik Cynik | 16.05.2014 12:05

PiotrZgodzio, 2014-05-16 09:23
Należy stosować do folii wylewanej laminat dedykowany, AMT dysponuje takim laminatem Car Extra. Niektórzy laminują zwykłym ale właściwości car extra są właśnie obliczone na wyklejanie przetłoczeń.


No właśnie, a czy te obliczenia są lepsze/dokładniejsze od tych wykonywanych w laboratoriach przy okazji ustalania składu np. Triangla czy ClearShielda? Te ostatnie znam, a twojego nie miałbym odwagi zastosować na samochodzie za 4-5k zł. Może wychodzę z błędnego założenia i jest lepszy?

Cynik

| 16.05.2014 15:05

Od strony trwałości sprawa wygląda tak, że osobiście raz użyłem laminatu płynnego (zleciłem laminowanie) i to był ten ostatni raz. Laminat zlazł z folii pod wpływem izopropanolu (słyszałem, że na upartego Karcher też sobie z nim poradzi), dlatego zainwestowałem w laminator. Jak dla mnie laminat foliowy jest lepszy od najlepszych płynnych. Nie przekonuje mnie, że coś co jest położone w formie warstwy lakieru będzie trwałe niczym folia. Widziałem auta oklejone wydrukiem z laminatem płynnym i laminat był ładnie zmyty wraz z nadrukiem, tego z laminatem foliowym nie da się zrobić.

-----------------
moja racja jest najmojsza

avatar użytkownika
+ + + +

PL
wiadomości: 347
w Signs.pl od 04.08.2012
IP: 83.142.121.XXX

| 16.05.2014 16:05

kreatywnestudio, 2014-05-16 15:32
Od strony trwałości sprawa wygląda tak, że osobiście raz użyłem laminatu płynnego (zleciłem laminowanie) i to był ten ostatni raz. Laminat zlazł z folii pod wpływem izopropanolu (słyszałem, że na upartego Karcher też sobie z nim poradzi), dlatego zainwestowałem w laminator. Jak dla mnie laminat foliowy jest lepszy od najlepszych płynnych. Nie przekonuje mnie, że coś co jest położone w formie warstwy lakieru będzie trwałe niczym folia. Widziałem auta oklejone wydrukiem z laminatem płynnym i laminat był ładnie zmyty wraz z nadrukiem, tego z laminatem foliowym nie da się zrobić.


a kto normalny czyści samochod izopropanolem a jak jest dobrze zrobione to nie zejdzie. Laminat stały ma wady i zalety co to wad to ostatnio był wątek
kwestia gustu i umiejętności

avatar użytkownika
+ + + + +

Radzionków
Śląskie
wiadomości: 496
w Signs.pl od 20.12.2012
IP: 83.33.185.XXX

| 16.05.2014 16:05

W eksploatacji codziennej bardziej sprawdzi się laminat foliowy, ludzie różnymi dziwnymi wynalazkami myją samochody (np. płyny do suwania smoły, itp. preparaty), laminat płynny chyba aż tak pancerny nie jest więc foliowy ma tutaj przewagę. W końcu laminat foliowy ".... jest odporna na wodę, środki myjące, alkohol i rozpuszczalniki analityczne"

-----------------
moja racja jest najmojsza

avatar użytkownika
+ + + +

PL
wiadomości: 347
w Signs.pl od 04.08.2012
IP: 83.142.121.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764