logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Folia z klejem kanalikowym

Strona 1/3  1 2 3

| 16.03.2008 11:03

Zwracam się z prośbą do osób z doświadczeniem przy pracy z folią z klejem kanalikowym o rozwianie pewnych istotnych wątpliwości...
Na pokazie oklejania samochodów w Spandexie w Warszawie usłyszałem informację, że ta folia nie nadaje się do stosowania na głębokie przetłoczenia, bo trzeba ją nacinać. Info dotyczyło folii RA Oracala. Na temat tej samej folii usłyszałem z kolei w Lambdzie w Poznaniu, że folię spokojnie można "upychać" w przetłoczenia.
Dziwi mnie ta skrajna dezinformacja u dystrybutorów Oracala.
Panowie z Hesberusa na targach zganili folię za jej tendencję do wstawania i pękania.
A więc jak to w końcu jest?

avatar użytkownika
+ + + + + + +

RVK
wiadomości: 964
w Signs.pl od 05.10.2006
IP: 89.76.18.XXX

| 16.03.2008 17:03

buhahaha, noi takie to są warsztaty.Prawda jest taka że człowiek więcej się dowie na swoich błędach i pracy niz u "wielkich" wyjadaczy z zachodu Co do folii z klejem kanalikowym czyli Rapid Air Oracala to spokojnie możesz ją naklejać na przetłoczenia ale na bardzo głębokie ja osobiście nie naklejam, wtedy używam 3M. Droższa ale i warta ceny. Z ORACALEM RA jest tak że raz tą folię sie nakleja na głębokie przetłoczenia i potrafi nie wstawać przez wiele lat a czasami na tych samych przetłoczeniach i takiej samej marce auta wstaje juz po kilku dniach. Na w miarę nie za głębokie przetłoczenia spokojnie możesz ja wklejać. Co do reszty to lepiej wyciąć i mieć święty spokój. Mówię tutaj o oklejaniu we właściwych warunkach czyli temperatura, wilgotność, temperatura folii przy klejeniu czyli to co powinni powiedzieć na warsztatach a nie mówią. To są tajniki tych wyjadaczy a za friko to wiadomo że Ci nie pokarzą jak profesjonalnie oklejac.

avatar użytkownika
+ +

Konin
wiadomości: 32
w Signs.pl od 18.05.2007
IP: 79.184.84.XXX

| 18.03.2008 22:03

Jezeli chodzi o glebokie i bardzo kanciaste przetloczenia (np. nowy sprinter) nie polecam wtlaczać zadnej folii zwlaszcza kanalikowej produkowanej przez 3M. Ta folia wstaje z kazdego przetloczenia jest bardzo wrazliwa na kurczliwosc i kazda zmiana temp. jest nie kozystana. Kleilem RA Oracal (laminowana) i na bardzo kanciaste przetloczenia sie nie nadaje!!!!!!
Slyszalem, od specjalistow buhahahahahaha ze Orafol nie wstaje nigddy. A na wlasne oczy widzialem co innego.
Polecam do klejenia folie Avery 700 , trudno sie nia klei ale trzyna przetloczen probowalem na nowym Vito!!!!!
Pozdrawiam

avatar użytkownika
+

rakla@interia.eu
wiadomości: 7
w Signs.pl od 02.03.2008
IP: 84.209.84.XXX

| 18.03.2008 23:03

Avery serii 700 to folia kalandrowana, polimerowa. Jestes pewien ze jest odpowiednia na głębokie przetloczenia?
Jesli doszłoby do odklejenia grafiki, zaden dostawca/producent nie uzna reklamacji w przypadku takiego użycia folii.
Z folii ploterowych już bardziej wolalbym użyc MacFleet 6500 lub Avery 800/900WF. Przynajmniej nie stracilbym ewentualnej gwarancji w razie wpadki.

(Wiadomość zmodyfikowana przez: Jarosław Zalesiak dnia 18.03.2008 23:06)

avatar użytkownika
+ + + +

Wwa
wiadomości: 175
w Signs.pl od 01.09.2006
IP: 193.19.142.XXX

| 19.03.2008 08:03

Witam
Rzucacie Panowie nazwami producentów folii, szkoda tylko, że nie podajecie numerów serii jak również informacji na temat laminatu. Oracal 3951 RA to nie to samo co np. Oracal 3551RA.
Wstawanie folii z przetłoczeń wynika tylko i wyłącznie z nieprawidłowej aplikacji folii (przygotowanie podłoża, temperatura klejenia, wygrzania) jak również czasu potrzebnego na związanie kleju z podłożem ok. 24 godzin po naklejeniu auto powinno pozostać w pomieszczeniu w którym zostało oklejone.
Pytanie do Panów którym coś cały czas wstaje:
czy dochowaliście wszystkich tych warunków?

Na pokazie oklejania samochodów w Spandexie w Warszawie usłyszałem informację, że ta folia nie nadaje się do stosowania na głębokie przetłoczenia, bo trzeba ją nacinać. Info dotyczyło folii RA Oracala. Na temat tej samej folii usłyszałem z kolei w Lambdzie w Poznaniu, że folię spokojnie można "upychać" w przetłoczenia.

Byłem w Spandexie i w Lambdzie. Osobiście nie użyłbym folii np. 3951RA do oklejania Sprintera. Ale na Vito jak najbardziej.
Polecam do klejenia folie Avery 700 , trudno sie nia klei ale trzyna przetloczen probowalem na nowym Vito!!!!!

To nie jest folia do przetłoczeń. Nawet jeżeli po naklejeniu wygląda ok. to po jakimś czasie w przetłoczeniach folia się podniesie.
Slyszalem, od specjalistow buhahahahahaha ze Orafol nie wstaje nigddy. A na wlasne oczy widzialem co innego.

Tacy to są właśnie specjaliści...
Z ORACALEM RA jest tak że raz tą folię sie nakleja na głębokie przetłoczenia i potrafi nie wstawać przez wiele lat a czasami na tych samych przetłoczeniach i takiej samej marce auta wstaje juz po kilku dniach.

Widocznie raz została naklejona poprawnie a raz nie. Wynika to także z faktu, że zleceniodawcy są tak przywiązani do swoich samochodów, że chcą mieć je gotowe za 4 godziny. Więc się klei na szybkiego, trochę podgrzeje i na ulicę...A potem klient przychodzi do firmy oklejającej z pretensjami, my narzekamy na producentów folii i tak w kółko...

avatar użytkownika
+ + + + +

Kielce
wiadomości: 404
w Signs.pl od 02.09.2003
IP: 81.219.214.XXX

| 19.03.2008 10:03

Widocznie raz została naklejona poprawnie a raz nie. Wynika to także z faktu, że zleceniodawcy są tak przywiązani do swoich samochodów, że chcą mieć je gotowe za 4 godziny. Więc się klei na szybkiego, trochę podgrzeje i na ulicę...A potem klient przychodzi do firmy oklejającej z pretensjami, my narzekamy na producentów folii i tak w kółko...


digicam, nie wspomnę już o tym, że spora część agencji zlecających wydruki na foliach wylewanych z laminatem nie rozumie konieczności sezonowania wydruku w celu odparowania farby i dopiero laminowania:
- bo przecież wydruk schodzi suchy z maszyny
- bo przecież inne drukarnie laminują od razu po zdjęciu z maszyny,
- bo są z klientem umówieni na jutro na oklejanie a mamy przecież dopiero godzinę 17 w piątek

i To też się znacząco przyczynia do wstawania folii z przetłoczeń i nie tylko.

avatar użytkownika
+ + + +

KseroCom
wiadomości: 414
w Signs.pl od 04.11.2005
IP: 83.23.4.XXX

| 19.03.2008 12:03

Witam
Zgadzam sie z KseroCom bo tak sie dzialo u nas, wszystko na ostatnia chwile a za dwa tygodnie robilismy ten samochód jeszcze raz. Ale to sie zmienilo. Wyklejamy folia AVERY MPI 1004 Easy Apply i do tego laminat AVERY DOL 1030 3D , bardzo wdzieczny material. Jesli sa zachowane wlasciwe warunki pracy jak 24h odczekanie wydruku przed laminowaniem, pokojowa temp. otoczenia i prawidlowe wygzanie auta po wyklejeniu, nie ma prawa nic sie odkleic.
Bylem na kilku szkoleniach z wyklejania innymi foliami ja np.3m ale jednak pozostane przy AVERY .
Pozdrawiam


(Wiadomość zmodyfikowana przez: MorganSigns dnia 19.03.2008 12:30)

avatar użytkownika
+ +

Cardiff
wiadomości: 28
w Signs.pl od 16.08.2007
IP: 217.36.103.XXX

| 19.03.2008 12:03

Wydruk powinien odleżeć (rozwinięty) minimum 48 godzin w celu odparowania solwentu. Jeżeli po wydruku zostanie zalaminowany to zostanie odcięta droga parowania. Druk solwentowy polega na topieniu materiału i wnikaniu w jego strukturę.Część tuszu zawsze przedostaje się do kleju który jest osłabiony działaniem rozpuszczalników z tuszu. Jeżeli taką folię nakleimy na auto to na pewno folia będzie się podnosić w przetłoczeniach.
Na marginesie oglądałem u klienta kilka minut temu auta które baaaardzo duża agencja z Warszawy oklejała 5 miesięcy temu. Wszystkie wydruki zostały przyklejone bez laminatu, klient oczywiście nie wiedział, że laminat musi być, cyt. "wie Pan to jest trwały wydruk solwentowy odporny na wszystko ". Folie połączone zostały na styk. Więc folia się pokurczyła i pomiędzy brytami widać lakier. Wszystkie obróbki wyglądają jakby wykonywał je rzeźnik-amator (bez urazy nic nie mam do rzeźników )

avatar użytkownika
+ + + + +

Kielce
wiadomości: 404
w Signs.pl od 02.09.2003
IP: 81.219.214.XXX

| 19.03.2008 18:03

No bo taka jest w większości polska rzeczywistość gdzie "agencja reklamowa" klei wszystko z folii ekonomicznych r, wydruki tylko na monomerze a o laminacie to tylko w marzeniach a klient idzie tam gdzie taniej. Na szczęście powoli się to zmienia, niestety ale powoli A zapomniałem jeszcze ze niektórzy robią po kosztach aby tylko inni nie robili lub kupili sobie solventa i niema na leasing. Ale życie weryfikuje:0

avatar użytkownika
+ +

Konin
wiadomości: 32
w Signs.pl od 18.05.2007
IP: 79.186.36.XXX

| 19.03.2008 22:03

No to jak sie tak zaglebiamy to powinnismy miec zaufana drukarnie lub sami sobie wydrukowac, odwentylowac, zalaminowac. Dowiedziec sie czy klient woskuje auto bo jak tak to w przygotowanie powierzchni musimy wlozyc wiecej czasu niz nam sie wydaje itp i itd. Wczoraj na wlasne oczy widzialem rok jezdzaca naklejona avery z serii 900 na Volvo V70. Jak wiadomo zderzak jest bardzo wysoki i w okolicach lamp sa bardzo glebokie przetloczenia. Trzymala w 100% nie naruszona, nie przeciagnieta (nie tracaca koloru) !!!!!
Jezeli chodzi o folie 3M pracuje na Controltac 180 zwyklej i Complay (kamnalikowa)!!!!!
I widzialem jak potrafi na prostych powierzchniach sie kurczyc!! Wiec to moze tez nalezy zajac sie produkcja folii??

avatar użytkownika
+

rakla@interia.eu
wiadomości: 7
w Signs.pl od 02.03.2008
IP: 84.209.84.XXX
Strona 1/3  1 2 3
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764