logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Folia z klejem kanalikowym

Strona 3/3  1 2 3

| 10.07.2008 17:07


On 2008-04-19 04:17, Amator_tematu wrote:
ani razu na szkoleniach czy też pokazach nikt nie odważył się wziąść do ręki zderzaka z prawdziwymi przetłoczeniami i kilkoma płaszczyznami czy też lusterka i okleić przed widzami/uczestnikami ..... bok auta - zaznaczam płaski to wszyscy i brawo biją wszyscy.... żenada.....


Nie jestem jakims fanem Avery Graphic, szczegolnie po jego odsprzedazy... Anyway na szkoleniu Avery ktore prowadzil pewien bardzo sympatyczny Holender (nie pamietam imienia niestety) w katowicach (znal sie na robocie) oklejal przy nas klamki i lusterka, no i rogi z bardzo dziwnymi lampami ktorych bez jego wskazowek bym nie wykleil.

Dostalismy auta z 3 cm~ przetloczeniami.

Takze moze po prostu zle trafiles.
Pieniadze zainwestowane w nauke zawsze sie zwracaja ale co nie zmienia faktu ze wlasne doswiadczenie jest bezcenne.

PS. A700tka na samochodzie hahaha dac to do dzialu humor... obys nie musial pozniej z nim leciec do lakiernika i flexa jej zdzierac.

Co do kanalików... trzyma sie przetloczen bynajmniej 1004 MPI. niestety tylko tymi kleilem na temat innych nie mam informacji. Jak poprzednik mowil - podstawa to temperatura i dobrze przygotowana powierzchnia (izopropanol calkiem niezly do czyszczenia ale ciezko go dorwac) no i utrwalenie przy 140 stopniach (temperatura zalezy od producenta)

--------------
Przmysław Jara
mobile. 0048 /0/ 500 470 027
email. info@imagenation.pl
website. www.imagenation.pl

(Wiadomość zmodyfikowana przez: imagenation dnia 10.07.2008 17:05)

avatar użytkownika
+

Koszwice
wiadomości: 34
w Signs.pl od 12.06.2008
IP: 83.30.86.XXX

| 18.08.2008 12:08

Witam od dłuższego czasu przymierzam się do oklejenia folią wylewaną, chyba przeczytałem wszystkie tematy z tym związane na forum i będę zaczynał jako test wykorzystam swój samochód tzn fiata punto I łącznie z dachem. W firmie w której drukuję folię uzyskałem informację iż bok takiego "samochodzika" klei się z jednego kawałka folii zabardzo nie mogę sobie tego wyobrazić, może ktoś opisać jak się do tego zabrać ? swego czasu ktoś chyba oferował podesłanie płytki CD z filmikiem instruktażowym może ktoś z was posiada jeszcze taką płytkę

(Wiadomość zmodyfikowana przez: naitsabes dnia 18.08.2008 12:59)

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Małopolska
wiadomości: 1567
w Signs.pl od 04.05.2005
IP: 83.3.117.XXX

| 01.09.2008 23:09

najlepszym szkoleniem dla każdego oklejającego jak i firmy reklamowej jest klient który zleca ci oklejenie samochodu i za 2 dni chce go widzieć pod swoim biurem
tak było w naszym przypadku.
z cyklu naszych szkoleń mieliśmy jedną wtopę klejenie od nowa ale.... klient został utwierdzony w jednej kwestii , nigdy nie wolno cisnąć żeby samochód na drugi dzień po oklejeniu stał pod bramą jego firmy bo to wiąże się z poprawkami i odchodzącą folią.
najlepsza rada to :
luzzz blues i ściśnięte pośladki

-----------------
Jeśli ktoś nazwie cie koniem, daj mu w twarz, jeśli zrobi to drugi raz powiedz, że jest głupi, jeśli zrobi to trzeci raz, może pora kupić siodło?

avatar użytkownika
+ + + +

po prostu K-LIN
wiadomości: 235
w Signs.pl od 08.10.2006
IP: 83.26.24.XXX

| 11.12.2014 11:12

Panowie, czytam i oczom nie wierzę.
Profesjonalni aplikatorzy śmieją się w głos...

Folia 3M z klejem kanalikowym wstaje w przetłoczeniach?

JAK SIĘ NIE UMIE OKLEJAĆ TO I NAJLEPSZĄ FOLIĄ I TYMI GORSZYMI.

Folia kanalikowa wbrew temu co powtarzają amatorzy, to nie jest folia dla osób które nie znają się BARDZO dobrze na oklejaniu.
Klei się szybciej, łatwiej, ale tylko pozornie.

Podstawa to to, że folii nie wolno rozciągać w przetłoczeniu. Trzeba zostawić sobie więcej jej poza nim, na powierzchni gdzie nawet kurcząc się nie bardzo ma jak się podnosić, a w przetłoczeniu wciskać ją możliwie bez rozciągania.

Gdy cały samochód jest wyklejony i cieszymy się, że szybko poszło i nie ma bąbli, to mam dla was słabą wiadomość.
CAŁĄ FOLIĘ TRZEBA DOKŁADNIE WYGRZAĆ I DOCISNĄĆ MOCNO RAKLĄ.
Czas jaki zyskaliście dzięki nie przebijaniu bąbli stracicie na wygrzewanie i dociskanie, Wychodzi na zero.

Dlaczego tak się dzieje? Dlatego, że jeśli nie wygrzejemy jakiegoś elementu folii, to powietrze zgromadzone w tym miejscu przewędruje sobie kanalikami do miejsca w którym będzie miało więcej przestrzeni - tam gdzie folia jest rozciągnięta i gdzie kanaliki są przez to szersze. Siłą rzeczy, zacznie się podnosić na przetłoczeniach.


Pozdrawiam "zenków, wieśków i romanów" w ich garażach na peryferiach miasta.
Może dzięki temu będzie mniej śmiesznych postów...

brak ikonki
?

Warszawa
wiadomości: 1
w Signs.pl od 07.11.2014
IP: 212.180.213.XXX

| 11.12.2014 12:12

psosnowski, 2014-12-11 11:53
...
Pozdrawiam "zenków, wieśków i romanów" w ich garażach na peryferiach miasta.
Może dzięki temu będzie mniej śmiesznych postów...

Eee, miastowy... Przez te 6 lat z hakiem, zmienił się stan wiedzy piszących w tym wątku, folie, samochody...
Zasady dobrego wychowania pozostały jednak niezmienne.

-----------------
Dziwadła...

avatar użytkownika
+ + + + + + + + +

Częstochowa
wiadomości: 1865
w Signs.pl od 02.02.2012
IP: 212.244.80.XXX

w3m w3m | 11.12.2014 13:12

rs3d, 2014-12-11 12:34
Przez te 6 lat z hakiem, zmienił się stan wiedzy piszących w tym wątku, folie, samochody...
Zasady dobrego wychowania pozostały jednak niezmienne.


Miniaturka

-----------------

w3m

| 12.12.2014 10:12

Ale gamoń . Nie ma to jak zaczać z przytupem. Ale może nie wróci ?

Pozdr.
Marcin

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Gorzów Wlkp.
wiadomości: 1407
w Signs.pl od 30.10.2009
IP: 188.33.74.XXX

| 16.12.2014 16:12

Witam,

zgadzam się z tym, że taką folię trzeba starać się ręcznie dociskać, dogrzewać opalarką w ostateczności i uważać, żeby jej nie przegrzać (tylko opalarka z regulacją temperatury, inne odpadają) + najlepiej jak to się robi w 2 osoby, jedna dogrzewa, a druga rakluje. Druga sprawa - zagrzanie folii po oklejeniu - na tym trzeba spędzić trochę czasu. Ogólnie to proces jest czasochłonny, nie ma co się śpieszyć - druk co najmniej 24 godziny przed laminacją, później po oklejeniu samochód powinien sobie przeczekać 24 godziny. Jak komuś się śpieszy to na piśmie niech się zrzeknie jakichkolwiek reklamacji - ten argument przekonuje, a jak nie to spadówa. Jak się tego nie będzie przestrzegało to będzie wielkie g***o a nie porządnie wykonana robota. Rodzaj folii też pewnie ma znaczenie, ja wyklejałem trochę na folii amerykańskiej z firmy na A z Opola i nie mam reklamacji, a mam tą firmę na miejscu i dużo tam biorę towaru, więc z reklamacją, gdyby coś było nie tak nie ma problemów.

avatar użytkownika
+ + +

Opole
wiadomości: 72
w Signs.pl od 22.10.2009
IP: 217.173.204.XXX

| 16.12.2014 16:12

p.s. oczywiście bardzo ważne, wręcz nawet ekstremalnie ważne jest miejsce, w którym się wykleja. Ja mam swoją Halę z wielkim wysokim wjazdem i temperaturą ponad 20 stopni. Robi się przyjemnie i bezproblemowo. Kiedyś oklejałem w serwisach samochodowych kolegów, ale jak tylko temperatura spadała, nie było stałej to pojawiały się dziwne problemy...

avatar użytkownika
+ + +

Opole
wiadomości: 72
w Signs.pl od 22.10.2009
IP: 217.173.204.XXX
Strona 3/3  1 2 3
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764