logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Folie Avery Dennison na nowych samochodach polskiej policji

  PR 01.03.2009, przeczytano 2450 razy

Od listopada 2008 roku trwa wymiana oznakowanej części floty samochodowej polskiej policji na nowe pojazdy – srebrne auta osobowe marki Kia Cee’d SW.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/folie-avery-dennison-na-nowych-samochodach-polskiej-policji,8605,artykul.html

Oklejaniem ponad 2,5 tysiąca samochodów w siedmiu lokalizacjach Polski zajmuje się firma Arteo design & production z podwarszawskich Łomianek, zaś dostawcą wykorzystywanych przez nią materiałów samoprzylepnych – specjalistycznych folii wyprodukowanych przez Avery Dennison – jest Plastics Group, jeden z autoryzowanych dystrybutorów marki Avery Graphics w naszym kraju. Całe przedsięwzięcie, będące największym na rynku europejskim projektem w zakresie oklejania samochodów dla służb mundurowych, ma zakończyć się w czerwcu tego roku.

Kompleksowa modernizacja policyjnej floty
Rozpoczęta pod koniec ubiegłego roku akcja wymiany samochodów osobowych polskiej policji wynika z konieczności dostosowania parku samochodowego rodzimych służb porządkowych do współczesnych standardów, a także norm unijnych w zakresie oznakowania pojazdów. W związku z tym w 2008 roku rozpisany został przetarg m.in. na zakup ponad 2,5 tysiąca samochodów oznakowanych, którego zwycięzcą okazała się firma Kia Motors Polska, oferując auta marki Kia Cee’d SW. Wkrótce potem rozpoczęliśmy poszukiwania wykonawcy aplikacji z materiałów samoprzylepnych oraz dostawcy specjalistycznych folii klasy 2 wykorzystywanych przy oznakowaniu tego rodzaju pojazdów, przeznaczonych dla służb porządkowych – mówi Radosław Wankiewicz, odpowiedzialny za sprzedaż flotową w firmie Kia Motors Polska. – Ze strony policji otrzymaliśmy bardzo restrykcyjne wytyczne dotyczące folii, które musiały spełniać wymagania Ministerstwa Transportu. Wiązały się one zarówno z wydłużoną, 5-letnią gwarancją na same materiały, jak też na wytrzymałość aplikacji m.in. przy myciu w myjniach automatycznych przez cały okres eksploatacji aut. Co więcej, brane pod uwagę folie musiały też przejść szczegółowe badania w Polskim Instytucie Motoryzacji pod względem odblaskowości. Natomiast wykonawca aplikacji musiał zagwarantować właściwy reżim czasowy i technologiczny. Pierwsza partia samochodów, około 1200 sztuk, musiała być bowiem przygotowana do końca grudnia ubiegłego roku. Należało też wziąć pod uwagę porę roku, o jakiej startowaliśmy z całą operacją i zapewnić odpowiednie warunki do oklejania aut w różnych miejscach Polski.

Unikalne folie Avery Emergency Prismatic
Po przeanalizowaniu ofert rynkowych okazało się, że jedynymi foliami odblaskowymi całkowicie spełniającymi wymagania policji oraz wytyczne Ministerstwa Transportu są materiały firmy Avery Dennison z rodziny Avery Emergency Prismatic. Są to produkowane przez amerykańskie zakłady Avery Dennison metalizowane folie pryzmatyczne, do tej pory niestosowane na polskim rynku motoryzacyjnym. Mówi Katarzyna Kozińska, menedżer Avery Dennison w Europie Środkowo-Wschodniej: Folie Avery Emergency Prismatic były to tej pory wykorzystywane wyłącznie przy oklejaniu samochodów służb porządkowych w USA i w niektórych krajach Europy Zachodniej. Polska jest według naszej wiedzy pierwszym krajem Europy Środkowo-Wschodniej, w którym zdecydowano się użyć tych materiałów. Tym bardziej jest to dla nas, jak również dla przedstawicieli firm Kia Motors Polska, Arteo design & production i Plastics Group, pionierskie przedsięwzięcie.

Do oklejania bocznych i tylnych elementów aut wykorzystywane są dwa rodzaje folii odblaskowych Avery Emergency Prismatic: niebieska i nanoszona na nią folia biała. Z kolei do oklejenia pokryw silnika wykorzystywana jest niebieska ploterowa folia wylewana Avery 800. W sumie na cały projekt, którego zakończenie przewidziane jest na czerwiec 2009 r., zużytych zostanie ok. 20 tys. m2 folii, w tym ok. 13 tys. m2 folii odblaskowych.

Warto zaznaczyć, że dzięki specyficznej strukturze folii, podczas jej wycinania powstaje bardzo mała ilość odpadów – podkreśla Waldemar Ściesiński, wiceprezes firmy Plastics Group. – Dzięki temu jest to produkt bardzo ekonomiczny w użytkowaniu, oferujący dużą przewagę nad materiałami konkurencyjnymi.

Arteo design & production: skuteczny partner w zakresie oklejania
Oklejaniem wszystkich, znakowanych na zlecenie dealerów Kia Motors Polska, aut Kia Cee’d SW zajmuje się firma Arteo design & production z podwarszawskich Łomianek, posiadająca ponad 10-letnie doświadczenie w zakresie aplikacji samochodowych. Arteo design & production ma za sobą szereg realizacji w zakresie oklejania flot, zarówno samochodów osobowych, jak i ciężarowych, dla takich firm jak Carlsberg-Okocim, Nestle, Netia, Pepsi czy Żywiec.

Wieloletnie doświadczenie i renoma naszego zespołu na rynku znakowania flot samochodowych były jednymi z kluczowych czynników, jakie zdecydowały o wygraniu przetargu ogłoszonego przez Kia Motors Polska – mówi Tomasz Kacprzak, właściciel firmy Arteo design & production. – Istniały też inne, równie ważne argumenty, przemawiające za naszą firmą, takie jak: posiadanie świetnie wyposażonego zaplecza technologicznego, które pozwoliło na zapewnienie ciągłości przygotowywania elementów oznakowania, wycinanych ploterami tnącymi z folii samoprzylepnych; zagwarantowanie odpowiedniej ilości personelu posiadającego właściwe kwalifikacje niezbędne do wykonania tak logistycznie trudnego zadania w bardzo krótkim czasie; a także fakt, że jako jedyni byliśmy w stanie okazać posiadane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej na wymaganą kwotę 1 mln euro.

Jak podkreśla Tomasz Kacprzak, największym wyzwaniem okazało się oklejenie pierwszych 1200 samochodów w ciągu niespełna czterech tygodni, tak by – zgodnie z umową – zdążyć przed końcem roku: W tym okresie oklejaliśmy średnio 70-80 samochodów dziennie, w 7 różnych lokalizacjach na terenie kraju, pracując także w weekendy. Założona przez nas ilość samochodów do oznakowania dla Kia Motors Polska w pierwszej turze została zrealizowana sprawnie i terminowo, co zaostrzyło nasz apetyt na nowe, duże wyzwania.

„Najlepiej oznakowana policja w Europie”
Jesteśmy pod wrażeniem sprawności i reżimu czasowego oraz technologicznego, jaki utrzymała firma Arteo design & production, zwłaszcza biorąc pod uwagę bardzo krótki okres na oklejenie pierwszej partii aut – przyznaje Radosław Wankiewicz. – Obecnie tempo jest już nieco spokojniejsze, każdego dnia oklejanych jest około 20 samochodów, więc jesteśmy przekonani, że zdążymy z całym projektem na czas. Zaś biorąc pod uwagę skalę projektu, tj. docelowe oklejenie ponad 2,5 tysiąca aut, można zaryzykować stwierdzenie, że polska policja będzie najlepiej oznakowaną policją na kontynencie europejskim.

Zdaniem Waldemara Ściesińskiego, powodzenie całego przedsięwzięcia było możliwe dzięki połączeniu tego, co najlepsze mogli zaoferować wszyscy partnerzy projektu: Z jednej strony firma Avery Dennison zaproponowała bardzo dobry produkt, spełniający jako jedyny wszystkie niezbędne wytyczne i parametry. My ze swej strony zaoferowaliśmy wiedzę naszych pracowników i właściwą logistykę dostaw folii. Natomiast firma Arteo design & production wniosła profesjonalne wykonanie aplikacji, co zaowocowało skuteczną realizacją kontraktu, nawet w czasie największego napięcia, gdy w ciągu zaledwie miesiąca trzeba było okleić 1200 samochodów.

Katarzyna Kozińska dodaje: Bardzo się cieszymy, że możemy brać udział w tak unikalnym i pionierskim przedsięwzięciu, nie tylko w skali Polski, ale całego kontynentu. Pryzmatyczne folie odblaskowe Avery Dennison znalazły już uznanie na rynku amerykańskim i zachodnioeuropejskim. Mamy nadzieję, że kontrakt na oklejanie aut dla polskiej policji to początek ich rynkowej „kariery” na rynku krajowym oraz wschodnioeuropejskim.

Źródło: Avery Dennison Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764